ویژه نامه ها

اشتراک الکترونیکی روزنامه

CAPTCHA ی تصویری

شماره های پیشین

تفاوت بازاریابی چند سطحی و تک سطحی

تاریخ درج : دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶
شماره روزنامه: 

فروش مستقیم، یعنی بازاریابی یا همان خرده فروشی محصولات و خدمات به دور از مکان ثابت تجاری، نامی آشنا برای تمامی کسانی است که اشتغال به کار بازاریابی دارند. فروش مستقیم به عنوان شناخته ترین روش بین المللی برای فروش و عرضه محصولات است که با دو روش تک سطحی و چند سطحی صورت می گیرد.در روش بازاریابی یا فروش مستقیم تک سطحی که با نام اختصاری(SLM (single- level marketing نیز شناخته می شود؛ بازاریابان فقط برای فروش شخصی‌شان پورسانت دریافت می کنند و امکان تشکیل تیم فروش و دریافت پورسانت از حجم فروش گروهی را ندارند. یـعنی تمامی پورسانـت هــا و پاداش ها براساس عملکرد فروش شخصی بازاریاب یا فروشنده پرداخت می شود.روش دیگر بازاریابی چند سطحی با نام اختصاری(MLM(multi- level marketing است کــه در آن فروشندگان و یا همان بازاریابان علاوه بر دریافت پورسانت از حجـم فروش شخصی‌شان، می تــوانند از افراد دیگر نیز حمایت کرده و با تشکیل تیم فروش در ازای فروش زیر مجموعه‌شان نیز پورسانت دریافت کنند.این دو روش بازاریابی با اینکه اهداف و روش فعالیت مشابهی دارند؛ اما در نحوه پورسانت دهی‌شان با یکدیگر متفاوت هستند و همین موضوع در داخل کشور زمینه سوء استفاده از حرفه بازاریابی شبکه ای یا همان بازاریابی چند سطحی را به وجود آورده است. به تازگی برخی از شرکت ها که موفق به اخذ مجوز فعالیت بازاریابی شبکه ای نشده اند، از روش جدیدی برای گریز از قانون استفاده کرده و با گذاشتن نام بازاریابی تک سطحی بر روی فعالیت خود، فعالیتی مشابه با فعالیت شبکه ای را در پیش گرفته اند. گواه این ادعا بررسی طرح درآمدی این شرکت ها است که در آن به وضوح اختصاص پاداش به فروش های انجام گرفته توسط اعضای سطر یک کارشناسان فروش را می توان مشاهده کرد.

url : http://www.isfahanziba.ir/node/63822

دیدگاه جدیدی بگذارید

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.

اصفهان زیبا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

 

 

ضمائم روز

پیوست‌ها

  

 

 

بایگانی