ویژه نامه ها

اشتراک الکترونیکی روزنامه

CAPTCHA ی تصویری

شماره های پیشین

تمرکز بازاریابی آنلاین بر شبکه‌های اجتماعی است

تاریخ درج : پنجشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۸
شهر نیازمند نیروی کار قوی در این حوزه است

آلاء توحیدی راد/خبرنگار

در کسب و کارهای سنتی، بعد از راه‌اندازی کسب‌وکار، مهم‌ترین مسئله، جلب و حفظ مشتریان است که در قدم اول صاحبان مشاغل به آن می‌پردازند.اما امروزه دیگر کسب و کارها کم کم جنبه سنتی خود را از دست داده اند. با حضور چشمگیر اینترنت در فضای معمولی زندگی انسان ها، کسب و کارها نیز میل به ورود در این فضاها را پیدا کرده اند و حضور کسب و کارهای اینترنتی، بازاریابی اینترنتی را نیز می طلبد. با گسترش فضای اینترنتی و آنلاین، بازاریابی آنلاین در واقع همان جذب و حفظ مشتری به صورت اینترنتی است.هر کسب و کاری بدون در نظر گرفتن بزرگی آن، با استفاده از یک استراتژی بازاریابی دیجیتال منسجم می تواند با سایر کسب و کارها رقابت کند. به طور سنتی یک خرده فروش کوچک می‌تواند تلاش کند تا با ساعت کاری بیشتر و نوآوری با دیگر هم صنف های خود رقابت کند که این امر با استفاده از بازاریابی دیجیتال سرعت بیشتری به خود می گیرد.شرکت ها و کسب‌ و کارها با استفاده از کانال های دیجیتالی مانند موتورهای جست‌وجو، رسانه های اجتماعی، ایمیل و وب سایت های خود برای رونق شغلی‌شان آینده‌نگری می‌کنند.در واقع امروزه بازاریابی آنلاین به نوعی جایگزین کانال های تبلیغاتی گران قیمت مانند صفحات زرد ،تلویزیون، رادیو و مجلات شده است.

کسب و کارهای نوپا روی شبکه‌های اجتماعی تمرکز نکنند

هومن رضوانی، کارشناس حوزه بازاریابی دیجیتال می‌گوید: بازاریابی محتوا، شبکه‌یابی اجتماعی، فعالیت‌هایی که سایت را در موتورهای جست‌وجو در سطح بالایی قرار دهد، تبلیغات و بالاآوردن سایت ها با استفاده از کلمات کلیدی، ایمیل و موبایل مارکتینگ از جمله فعالیت‌ها در زمینه بازاریابی دیجیتال است.او بیان می‌کند: در اصفهان سطح بسیار پایینی از بازاریابی آنلاین عرضه می‌شود. نیروهایی شاغل در این حوزه در استان ادعا می‌کنند کاربلد هستند، ولی هیچ علمی در این رابطه ندارند و قصد دارند اطلاعات علمی و حرفه‌ای خودشان را بالا ببرند.رضوانی تصریح می‌کند: استان اصفهان به شدت نیازمند نیروی قوی در زمینه بازاریابی آنلاین است تا خدمات حرفه‌ای و متفاوت را برای کسب و کارها ارائه دهد، چون فضای کار در این استان بسیار ناب و دست نخورده است و پتانسیل اقتصادی بالایی برای فعالیت در این زمینه دارد. او ادامه می‌دهد: در بسیاری از مجموعه‌های مدعی حوزه بازاریابی آنلاین در استان، تمرکز روی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و اختصاصا اینستاگرام است. این روش به صورت از پیش تایین شده به همه پیشنهاد می‌شود؛ در صورتی‌که این نسخه را نمی‌شود برای همه پیچید و این راه اصلی نیست، بلکه راه مکمل است.رضوانی در پاسخ به این سوال که اگر شبکه های مجازی در کشور فیلتر شود، چه اتفاقی برای بازاریابی آنلاین متمرکز روی آن پیش می‌آید، خاطرنشان می‌کند: کسب‌وکارهای نوپا نباید روی شبکه‌های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام سرمایه‌گذاری کنند. بازاریابان باید روی سایت کار کنند، زیرا ماندگارتر است و خطری آن را تهدید نمی کند.رضوانی می‌گوید:  این اتفاق در تهران کمتر می‌افتد و راه‌های دیگری را پس از بررسی به مشتری پیشنهاد می‌دهند. امکان دارد این راه حل در طولانی مدت اشتباه باشد، اما چون براساس تحقیقات این راه ارائه شده، مشکلی ایجاد نمی‌کند.او می‌افزاید: بسیاری از سلبریتی‌ها و شاخ‌های فضای مجازی که بازاریابی آنلاین انجام می‌دهند و الگویی برای دیگران شده‌اند، اعتماد به نفس بالایی دارند، سخنرانان خوبی هستند، خیلی خوب شو بازی می‌کنند و درآمد خوبی هم دارند، اما آدم‌های علمی و حرفه‌ای نیستند و رزومه خوبی ندارند. آنها طیف خاصی از مردم را جذب می‎کنند که اطلاعی از راه‌های بازاریابی دیجیتال به صورت علمی ندارند، ولی نمی‌توانند اهل فن را گول بزنند.این کارشناس با بیان اینکه در آینده مارکتینگ سنتی وجود ندارد، معتقد است مارکتینگ راه طولانی در پیش دارد، چون بیشتر شغل‌ها در آینده‌ای نه چندان دور به این روش نیاز پیدا می‌کنند و یکی از کارهایی که به افراد کمک می‌کند، بازاریابی است.

url : http://www.isfahanziba.ir/node/98372

اصفهان زیبا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

 

 

ضمائم روز

پیوست‌ها

  

 

 

بایگانی