ویژه نامه ها

اشتراک الکترونیکی روزنامه

شماره های پیشین

حراج برای بقا

تاریخ درج : چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶
شماره روزنامه: 
بررسی جشنواره‌های فروشی که طی هفته گذشته در بازار اصفهان برگزار شد

سعیده غفاری

هفته‌ گذشته جشنواره‌های فروش بازار اصفهان رنگ و بوی جدیدی به خود گرفت و میزبان اصناف تازه واردی بود که نبض بازار را در دست گرفتند. مثلا مجموعه‌های ورزشی شهر بیشترین حراجی‌ها را برگزار کردند و قیمت‌های خود را به نصف رساندند. اما مدت زمان این حراجی‌ها، کوتاه‌تر از حد انتظار بود. طی این هفتـــه رستوان و کافی شاپ‌های اصفهان نیز تعداد جشنواره‌های فروش خود را افزایش دادند. همچنین بازاریان پوشاک پس از چند هفته، به عرصه حراجی‌ها بازگشتند و تعداد جشنواره‌‌های فروش خود را بیشتر کردند. همه‌ این تحولات باعث شد تا بازار اصفهان‌ طی هفته‌ گذشته شرایط پر‌شوری برای علاقه‌مندان به حراج داشته باشد.

      جشنواره‌های فروش در بازارهای مختلف
جشنواره‌های فروش بازار اصفهان این روزها پر رونق‌تر از قبل شده‌ و رقابت تنگاتنگی بین مراکز جدید به وجود آمده‌است. هفته‌ سوم آبان بر خلاف گذشته، نه بازار پوشاک و نه مراکز بهداشتی دارای بیشترین حراجی‌ها هفته نبودند؛ بلکه مجموعه‌های ورزشی با کسب سهم 30 درصد از کل جشنواره‌هـــای فروش، در رتبه‌ اول بازار قرار گرفتند. پس از مجموعه‌های ورزشی، رستوران و کافی‌شاپ‌های اصفهان با 22درصد از کل حراجی‌های هفته، در رتبه دوم قرار می‌گیرند. طی این هفته حراجی‌های بازار پوشاک نیز درمقایسه با هفته‌های ابتدایی آبان، بهبود یافت و حدود 18درصد از جشنواره‌های فروش را برگزار کردند و یعنی 4 درصد بیشتر از تعداد حراجی‌هایی که در مراکز بهداشت شهر برقرار است. در انتها 6 درصد از جشنواره‌های فروش نیز مربوط به سایر بازار‌های اصفهان است.

 

 

     ترین‌های جشنواره‌های فروش هفته

 

    بزرگ ترین: بازاراصفهــــان این هـــفـــتــــه میزبان تخفیف‌های 94درصدی از سوی مجموعه تازه تاسیس کوه نور بود. این مجموعه قیمت لیزر مو با دستگاه مخصوص Elight را تا 94درصد کاهش داد و بزرگ‌ترین جشنواره‌ فروش هفته را برگزار کرد. تاریخ پایان این طرح تخفیف کوه نور،13دی است. در کناراین مرکز بهداشتی، حراجی‌های بزرگی نیز در بازار پوشاک برگزار شد. در ابتدای هفته فروشگاه درویشی عینک، کیف و کفش‌های خود را را با قیمت 39هزار تومان به حراج گذاشت. اما در اواخر هفته میزان تخفیف خود را افزایش داد و قیمت تعدادی از این اجناس را به 10 الی 19 هزار تومان رسانید.

 

 

     طولانی ترین: مــــجــــمــــــوعــــــه کوه نور همچنین طولانی‌ترین جشنواره‌ فروش را نیز برگزار کرد. در این مجموعه قیمت میکرودرم ابریژن با اعمال 84درصد تخفیف از 50 به هشت هزار تومان کاهش پیدا کرد که این طرح تا 17 دی برقرار است.

 

 

  عجیب‌ترین: در روز‌هایی که برنج لنجان متقاضیان بالایی دارد، شرکت‌ آراد برنج با کیفیت لنجان را با دو هزار تومان تخفیف به جای کیلویی 14 هزار تومان به قیمت کیلویی 12 هزار تومان عرضه می‌کند.

 

 

     بررسی وضعیت جشنواره‌های فروش
همان طور که در ابتدا اشاره شد، بیشترین جشنواره‌های فروش در مجموعه‌های ورزشی برگزارشد که شامل باشگاه و استخر می‌شوند. اما اگر می‌پرسید چرا مجموعه‌های ورزشی قیمت خدمات خود را کاهش داده‌اند؟ باید بدانید که وضعیت باشگاه و استخرهای اصفهان کاملا مشابه مراکز بهداشتی است؛ در واقع با افزایش تعداد مجموعه‌های ورزشی‌، هریک از آنها علاوه بر تبلیغات، به دنبال جذب مشتری نیز هستند و در آخر ناچار به ارائه تخفیف‌هایی بر روی قیمت‌های خود شده‌اند.همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که با سرد شدن هوا و شروع مدارس و دانشگاه‌ها، مشتریان مجموعه‌های ورزشی به خصوص استخرهـــــا رفته رفته کاهــــش پیدا کرده‌است تا جایی که بعضـــی از این مراکز برای فروش بلیت‌هـــای خود، قیمت‌هــــا را به نصف رســــانده‌اند، در نتیجه این حراج رنگ و بوی بقا می‌دهد.

 

 

     جشنواره‌های فروش کالاهای مختلف
وضعیت جشنواره‌های فروش تک کالایی‌هـــا در بازار اصفهان بر خلاف حــــراجی‌های فروشگاهی، چندان خوب نیست و در مقایسه با هفته‌هــــای گذشته تعداد حراج کالاهای مختلف کاهش پیدا کرده‌بود. با این حال تعدادی لوازم خودرو به حراج گذاشته شد که سهم آنها از کل جشنواره‌های فروش تک کالایی، 35 درصد است؛ از جمله این کالاها باید به پشتی طبی صندلی ارکا اشاره کرد که با اعمال 34درصد تخفیف، قیمت آن از30به19 هزارو 900تومان تغییر پیدا کرد. پس از لوازم خودرو، تعدادی از فروشگاه‌ها ، لوازم‌خانگی خود را به حراج گذاشته بودند که سهم آنها از حراج کالاها، معادل 28 درصد بود. برای مثال آون توستر نوبل با 40درصد تخفیف به فروش می‌رسید که در مجموع به جای 298هزار با قیمت 179هزارو 900تومان عرضه می‌شد. هفته‌ گذشته فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی نیز کالاهایی را به حراج گذاشتند و سهمی معادل21 درصد از حراج تک کالایی‌ها را به خود اختصاص دادند؛ مثلا قیمت اسپری بدن ارنیکا از 12به هشت هزار  تومان کاهش پیدا کرد. میزان سهم جشنواره‌های فروش سایر کالاها در بازار اصفهان 16 درصد بود که در مقایسه با گذشته تغییر چندان زیادی پیدا نکرده‌است. فرصت خرید ازحراج‌های اصفهان هنوز تمام نشده است و جشنواره‌های فروش تعدادی از فروشگاه‌ها تا آذر ادامه دارد.

نام مرکز    محصول/خدمات    میزان تخفیف    مدت تخفیف
مجتمع پارمیس    لیزرمو    91%    7آذر
مجتمع فنی سفیر دانش    دوره آموزش ساخت کلیپ
و ویدئوی دیجیتالی    80%    17آذر
باشگاه پارسیان    کار با دستگاه    67%    2آذر
مطب دکتر هژبرپور    لیزر مو    60%    نامشخص
باشگاه بدنسازی نیکان    کاربا دستگاه    50%    29آبان
کافه هنرمندان    منوی باز     50%    30آبان
غذای خانگی نرسی    منوی باز شام    43%    18آذر

url : http://www.isfahanziba.ir/node/61138

دیدگاه جدیدی بگذارید

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.

اصفهان زیبا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

 

 

پیوست‌ها

  

 

 

بایگانی