ویژه نامه ها

اشتراک الکترونیکی روزنامه

CAPTCHA ی تصویری

شماره های پیشین

طولانی نشستن و آخر وعاقبتش

تاریخ درج : دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
شماره روزنامه: 

اگر در طول روز به مدت طولانی بنشـــیــنــیــد و بیـــن آن از جایتان برنخیزید، این را بدانید که باید پای لرز آخـــر و عـــاقــبــتـــش بـنشــیــنــیــد! دکتر بهنام حسینی، فوق تخصص درمان درد به این موارد اشاره می‌کند:

 

    افسردگی
افرادی که در هوای آزاد و طبیعی به مدت 90 دقیقه پیاده‌روی می‌کنند، قادرند احساسات منفی خود را دور کنند.

 

    گردن درد
رایانه خود به گونه‌ای قرار دهید که وسط صفحه نمایش آن با چانه شما همسطح باشد. این کار باعث می‌شود گردن در حالت خنثی قرار بگیرد. افزایش روشنایی صفحه نمایش نیز می‌تواند به شما کمک کند.

 

 

    مشکلات انسولینی
یک بطری آب همراه خود داشته باشید. زمانی که حس کردید بدنتان آب خود را از دست داده است، آب بنوشید. افرادی که آب کافی نوشیده اند، کمتر به بیماری دیابت نوع 2 مبتلا می‌شوند.

 

 

    ذخیره چربی بیشتر
سعی کنید در اواسط کار از جای خود بلند شوید یا لااقل یک تنفس 15 دقیقه ای برای خود در نظر بگیرید: مچ پا را حرکت دهید، سر خود را بچرخانید، انگشتان دستتان را باز و بسته کنید.

 

 

    درد پا
موقعیت صندلی خود را عوض کنید، به گونه‌ای که به پاهای شما اجازه دهد در فضای راحت‌تری قرار گیرد. زمانی که می‌نشینید، پاهای خود را دراز کنید.

 

 

    استخوان‌های ضعیف
با مصرف غذاهای غنی از کلسیم همچون شیر، اسفناج و نیز غذاهایی که دارای ویتامین دی مانند تخم مرغ و تن ماهی فراوان هستند، به قوی‌تر شدن استخوان‌ها کمک کنید.

 

 

    عدم تمرکز
سعی کنید کارهای خود را به گونه‌ای تقسیم کنید که نیاز به حرکت کردن وجود داشته باشد.

 

    کمردرد
زمان نشستن های خود را کمتر کنید. از کیبوردی استفاده کنید که از رایانه شما جدا می‌شود. سپس آن را در موقعیتی قـــرار دهیـــد که آرنج شمـــا در نزدیکی بدن خــم شـود و مچ دســـت در وضعیت مناسبی قرار بگیرد.

url : http://www.isfahanziba.ir/node/68348

اصفهان زیبا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

 

 

ضمائم روز

پیوست‌ها

  

 

 

بایگانی