مربی لژیونرهای ورزش اصفهان

مربی لژیونری در مقایسه با بازیکنان لژیونر دشواری بیشتری دارد و ازاین‌رو تعداد مربیانی که فرصت همکاری با تیم‌های دیگر کشورها را به دست بیاورند، بسیار کمتر از بازیکنان است؛ اما بااین‌حال مربی لژیونری در ورزش اصفهان، چندان مفهوم غریبه‌ای نیست و تعدادی از مربیان استان با تیم‌های خارجی همکاری داشته‌اند. ازآنجایی‌که این مربی لژیونرها به اندازه بازیکنان لژیونر دیده نمی‌شوند، امروز در این گزارش مروری بر این مربیان خواهیم داشت.

تاریخ انتشار: 13:37 - سه شنبه 1399/05/14
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image
 

حسن شاطرزاده (تیم ملی کاراته ویتنام)

آمار مستندی درباره اولین مربی لژیونر ورزش استان در دست نیست؛ اما احتمالا این عنوان در اختیار حسن شاطرزاده قرار می‌گیرد. شاطرزاده که از قهرمانان کاراته کشورهای در سال‌های نه‌چندان دور است، در عرصه مربیگری نیز در رده باشگاهی با تیم سپاهان عناوین متعددی را کسب کرده است. سال 2012 بحث پیشنهاد ویتنامی‌ها به شاطرزاده برای برعهده گرفتن مربیگری تیم ملی در رسانه‌ها منتشر شد و از آن زمان تاکنون این مربی در مقاطع مختلفی هدایت این تیم را برعهده‌گرفته و اتفاقا بیشتر سال‌ها اردوی مشترکی نیز با تیم‌های کاراته اصفهان برپا کرده است. شاطرزاده که تا قبل از کرونا نیز با ویتنامی‌ها قرارداد همکاری داشت، در حال حاضر به دلیل تعطیلی تمرینات در اصفهان به سر می‌برد و احتمالا پس از عادی شدن اوضاع، همکاری او ادامه خواهد یافت.

علیرضا نصر آزادانی (تیم ملی تکواندو بلژیک)

نصر آزادانی در دوره ورزش حرفه‌ای از سرشناس‌ترین قهرمانان اصفهانی بود که سابقه حضور در جام جهانی و مدال‌آوری در بازی‌های آسیایی را در کارنامه داشت. او پس از پایان ورزش حرفه‌ای، به مربیگری روی آورد و پس‌ازاینکه مدت کوتاهی در کادر فنی تیم ملی تکواندو کشورمان حضور داشت، با پیشنهاد فدراسیون تکواندو بلژیک راهی این کشور شد. نصر که قراردادش به‌عنوان مربی با بلژیکی‌ها تا پایان المپیک 2020 بوده، با توجه به تعویق این رویداد یک سال دیگر در این کشور حضور خواهد داشت.

محسن احمدی (تیم ملی ووشو بلغارستان)

هنوز دوره زیادی از آخرین قهرمانی احمدی و تیم دوئلین ایران سپری نشده بود که خبر رسید فدراسیون ووشو بلغارستان برای مربیگری تیم ملی این کشور به او پیشنهاد داده است. احمدی که در مقطعی دبیری هیئت ووشو استان را نیز برعهده داشت، با مربیگری در تیم ملی بلغارستان تجربه متفاوتی را پشت سر گذاشت. گفته می‌شد، مریم معماری، همسر احمدی هم که سابقه مربیگری در تیم ملی ووشو بانوان را داشت، با فدراسیون ووشو بلغارستان در بخش بانوان همکاری داشته تا ورزش استان یک زوج مربی لژیونر را هم داشته باشد.

عبدالعلی چنگیز (کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس)

چنگیز که در دوره بازیگری استعدادی فراتر از فوتبال اصفهان داشت و با درخشش در تیم استقلال، به یکی از مهره‌های ثابت تیم ملی تبدیل شده بود، پس از خداحافظی از مستطیل سبز، به‌عنوان مربی با تیم‌های متعددی در لیگ‌های امارات و قطر همکاری داشت که تا به امروز نیز ادامه یافته است.

کریم قنبری (تیم فوتبال النصر)

پس‌ازاینکه لوکا بوناچیچ موردتوجه تیم النصر امارات قرار گرفت، کریم قنبری را که در تیم سپاهان دستیارش بود به همراه خودش به امارات برد. قنبری در مقام دستیار لوکا نیم‌فصل در لیگ امارات حضور داشت تا هرچند کوتاه اما تجربه لژیونری را پیدا کند.

میثم آشتیانی (تیم ملی فوتبال ساحلی افغانستان)

پیشرفت قابل‌توجه فوتبال ساحلی ایران باعث شد تا مربیان ایرانی زیادی موردتوجه کشورهای دیگر قرار بگیرند. میثم آشتیانی، یکی از این مربیان بود که موردتوجه فدراسیون فوتبال افغانستان قرار گرفت و مربیگری تیم ملی فوتبال ساحلی این کشور را برعهده‌ گرفت، هرچند که دوره همکاری آشتیانی و افغان‌ها زیاد طول نکشید.

دیگر مربیان لژیونر

جدای از مربیانی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، مربیان اصفهانی دیگری هم بودند که هرکدام در مقطعی با تیم‌های خارجی همکاری داشتند که در ادامه گزارش اشاره‌ای به آن خواهیم داشت. خدامی که از ملی پوشان تکواندو استان در سال‌های اخیر است، در مقطعی به‌عنوان بازیکن تمرینی به اردوی تیم ملی برزیل دعوت شد. خدامی بعدها به‌عنوان مربی نیز از سوی برزیلی‌ها دعوت به همکاری شد و با تیم ملی این کشور در رویدادهای رسمی نیز شرکت کرد. رضا نادریان، تکواندوکار المپیکی اصفهان نیز در مقطعی با فدراسیون تکواندو عراق همکاری داشت که البته زیاد طولانی نشد. نادریان که به آمریکا مهاجرت کرده، در این کشور به پرورش شاگرد مشغول است. روزبه کامران، ملی‌پوش سابق تنیس هم که چند سالی است به ینگه‌دنیا مهاجرت کرده، در این کشور کمپ تنیس دایر کرده و بازیکن پرورش می‌دهد. یوسف علاقه‌بند نیز یـکی از مربیان ژیمناستیک استان است که حدود یک دهه قبل راهی کانادا شد. او در این کشور به شغل مربیگری و تربیت شاگرد اشتغال دارد.
 
  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور

برچسب‌های خبر