ویژه نامه ها

اشتراک الکترونیکی روزنامه

CAPTCHA ی تصویری

شماره های پیشین

ورزش‌های مفید صورتی

تاریخ درج : پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷
شماره روزنامه: 

طراوت و جوانی پوست آرزویی است که همه به دنبال آن هستند اما بهتر است بدانید ظاهر پوست تا حدی مرتبط به ارث است که رعایت اصول بهداشتی و تغذیه‌‌ای و همچنین برخی از ورزش‌‌ های مخصوص صورت برای به تاخیر انداختن پیری پوست به ‌سادگی امکان ‌پذیر است.  از این رو با استفاده از ورزش‌ های صورت می توانید به اصطلاح گذر زمان را از چهره ‌تان محو کنید. تهمینه خلیلی، کارشناس تربیت ‌بدنی مرکز بهداشت شماره 2 در این‌باره چنین می گوید: مزایای بی‌شماری برای ورزش از جمله ‌بهبود حالت عضلات و پوست صورت، ریلکس شدن عضلات صورت و چشم ‌ها و احساس آرامش‌ وجود دارد. ورزش صورت همچنین به کاهش چین‌ و چروک ریز و کم‌عمق پوست صورت و تسریع در گردش خون و رساندن اکسیژن بیشتر به صورت کمک می‌کند، در ضمن با تولید کلاژن، باعث شادابی  و جلوگیری از چین و چروک پوست می‌شود. پیش از اقدام به شروع ورزش‌‌های صورت، لازم است افرادی که پوست چرب دارند، پوست صورت و گردن را با مرطوب‌کننده و افرادی که پوست خشک دارند با کرم چرب بپوشانند.چنانچه پوست صورت دچار آکنه یا زخم است، از ماساژ دادن آن خودداری کنید. نرمش‌ های صورت در هر زمانی انجام ‌شدنی است، ولی بهتر است زمانی این تمرین‌ها را انجام دهید که خسته نباشید.نمونه‌‍هایی از این تمرین در  ادامه می‌آید:
    با کف دست ‌ها، یکی به دنبال دیگری روی پیشانی را از راس بینی تا خط رویش موها بکشید.
     از راس بینی شروع کرده و از ابتدا تا انتهای ابروها را با انگشتان شست و اشاره نیشگون‌وار بکشید.
     انگشتان را روی نقطه شروع ابروها گذاشته و به سمت شقیقه‌ ها بکشید.
     شستتان را به شقیقه بگذارید و حدود 30 ثانیه صبر کنید، اما فشار ندهید.
     چشمان خود را ببندید و کف دست ‌ها را روی چشم‌‌ها قرار دهید و بر روی چشم‌ ها فشار ملایمی وارد کنید.
     چشم‌ها را تا حد امکان باز کرده و بالا و پایین را نگاه کنید، این عمل را 10 بار تکرار کنید.
     به سقف نگاه کنید و چشم ‌ها را تا حد ممکن باز کنید و تا پنج شماره بشمارید، این حرکت را 10 مرتبه انجام دهید.
     زیر استخوان‌ های گونه را با ملایمت به سوی بالا فشار دهید و به مدت 30 ثانیه نگه دارید.
     انگشت اشاره و انگشت میانی را در دو بینی قرار داده و در جهت زیر استخوان ‌های گونه، سپس بالاتر تا گوش‌ ها بکشید و در انتها در ناحیه شقیقه ‌ها یک حرکت دایره‌وار انجام دهید. از چــانـه شروع کـنـیـد و کـف دسـتـانـتـان روی استخوان‌‌های گونه و خط فک به سمت شقیقه‌ ها و گوش مالش دهید.
     با لب ‌های بسته آرام لبخند بزنید سپس گونه‌ هایتان را روی لثه ‌ها و دندان ‌هایتان منقبض کنید تا 10 شماره بشمارید دوباره آرام شویدو این حرکت را 10 بار تکرار کنید.
     دهانتان را پراز باد کنید و هوا را  سمت چپ و راست صورتتان جابه‌جا کنید‌. این ورزش را 50 بار در روز با حداکثر فشاری که می ‌توانید انجام دهید.
   دهانتان را به سمت چپ و راست متمایل کنید و خمیازه بکشید. این کار را در هرسمتی پنج مرتبه انجام دهید./گروه سلامت

url : http://www.isfahanziba.ir/node/86554

اصفهان زیبا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

 

 

ضمائم روز

پیوست‌ها

  

 

 

بایگانی