ویژه نامه ها

اشتراک الکترونیکی روزنامه

CAPTCHA ی تصویری

شماره های پیشین

چند و چون ایده های برتر رسانه ای اصفهان

تاریخ درج : پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
شماره روزنامه: 
ایده پردازان برتر ایده کاپ رسانه طرحشان را توضیح می دهند

پنجمین دوره ایده کاپ با محوریت رسانه، درحالی طرح ها و ایده های برتر خود را شناخت که سه ایده و سه طرح از میان 50 ایده و طرحی که به این ایده کاپ ارسال شده بود توانست، عنوان برترین ها را به خود اختصاص دهد. این ایده کاپ با دو محور اصلی رسانه و تبلیغات برگزار شد که در بخش اول، به گفته علیرضا گلچین‌فر، دبیر اجرای ایده کاپ رسانه، تبلیغات محیطی شهری و خلاقانه و در بخش دوم نیز استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای تقویت برند شهری اصفهان مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفت، اما در مرحله اول این ایده کاپ از میان آثار شرکت کننده هفت ایده و شش طرح برگزیده شد. در مرحله بعدی، این طرح ها و ایده ها در حضور داوران تشریح و در نهایت، ایده ها و طرح های خلاق تر موفق به جلب توجه هیئت داوران شد. 

 

 

امیر اکبری، مدیرعامل گروه رسانه ای رویداد پارسی و سردبیر اصفهان امروز، روح الله صفری، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی اصفهان و ایمان حجتی، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان از جمله داوران ایده کاپ رسانه بودند. اما یکی از ایده هایی که توانست به مرحله دوم داوری راه یابد، ایده اجرای تبلیغات در گذرهای فرهنگی، جاده سلامت و مبلمان شهری بود که از سوی علیرضا پری زنگنه مطرح شد. او در این باره با بیان اینکه درحال حاضرتبلیغات برای عابران پیاده در میان انبوه تبلیغات ماشینی گم شده، گفت: ایده پیشنهادی من این است که تبلیغاتی برای گذرگاه‌های فرهنگی مثل چهارباغ و ناژوان و میدان نقش جهان که به تازگی در شهر ایجاد شده اند،در نظر گرفته شود. یکی از ابزاری که می توان در این تبلیغات به کار برد، استفاده از مبلمان شهری است، مثلا روی میزها تبلیغات آموزش محور، حک شود. «معرفی اصفهان با استفاده از فعالان شبکه های اجتماعی» عنوان ایده دیگری بود که علیرضا پویانسب، آن را مطرح کرد. او ایده اش را اینگونه شرح داد: معرفی اصفهان با استفاده از فعالان شبکه های اجتماعی، ایده ای درباره بازاریابی فعال است که می تواند با استفاده از افرادی که اکنون در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند، اجرا شود. او ادامه داد: به دلیل تبلیغات رسانه ای، ایران هراسی زیادی در دنیا وجود دارد، درحالی‌که این ایران هراسی را می‌توان با استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی مهندسی معکوس کرد. برای تحقق این ایده باید از بازاریابان بین المللی که شناخته شده‌اند و تعدادشان زیاد است، استفاده کرد. حدود 30 نفر از این بازاریاب‌ها دارای انجمن هستند که به معرفی شهرهای دنیا می پردازند. نمونه ایرانی این کار را نیز «هدی رستمی» انجام می دهد و به معرفی شهرهای ایران می پردازد. برای مثال، چندی پیش یکی از این افراد که آمریکایی است به ایران سفر کرد و در وبلاگش نوشت ایران آن طور که تصور می کنید نیست. او همچنین در اکانت های شخصی اش ایران و اصفهان را جزء اولین علاقه مندی هایش گذاشت. همین اتفاق نیز باعث شد تا واشنگتن پست، گزارشی درباه گردشگری ایران بنویسد. پس ما برای شناساندن اصفهان به دنیا می توانیم از دیپلماسی فرهنگی که گردشگری نیز زیر مجموعه آن است، استفاده کنیم. بهارالسادات زیرکی اما ایده خود را استفاده از دیوارهای شهری، برای ارائه تبلیغات محیطی عنوان کرد، چرا که به نظر او دیوارهای زیادی در شهر وجود دارند که از آنها هیچ استفاده ای نمی شود، درحالی‌که آنها بستر بسیار مناسبی برای تبلیغات هستند. انتشار دو مجله الکترونیک «ندای مردم» و «شهر خلاق»، ایده محمد عابدی بود: «در ندای مردم، شهروندان می‌توانند مشکلات شهر را شناسایی و به خبرنگار متخصص انتقال دهند. مسئول مربوط نیز موظف به پاسخگویی خواهد شد، اما در مجله شهروند خلاق، فضایی ایجاد خواهد شد که به ظرفیت های شهر مثل معرفی شرکت های دانش بنیان یا معرفی هنرمندان اصفهانی و ... می‌پردازد. ایده بوستان میلاد و ترافیک از سوی علی فقیهی مطرح شد. او در این باره گفت: «برای تقویت برند شهری می‌توان از المان های طبیعی استفاده کرد که یکی از مهم ترین آنها درختکاری است. بنابراین می توان، هر زمانی که فردی متولد می شود درختی برای او کاشته شود. همچنین هر کسی قرار است وسیله نقلیه ای را به شهر اضافه کند موظف به پرداخت هزینه ای شود که با استفاده از آن بتوان در شهر درخت کاشت».«درختان پیام می دهند» ایده دیگری بود که کاظم زاده، ایده پرداز آن، درباره اش گفت: «استفاده از درختان شهر برای پیام رسانی، یکی از مسائلی است که تاکنون، مورد توجه قرار نگرفته است. درحالی‌که می توان به درختان کاراکتر شخصیتی داد و از طریق بارکد خوان، پیام هایی را به مخاطب انتقال داد.» آخرین ایده، اما چهارراه وای فای متعلق به میثم حاجیان بود. او در این باره گفت: «در چهارراه ها به جای خطوط عابر پیاده، نماد وای فای را می توان کشید و از رانندگانی که پشت چراغ قرمز می ایستند خواست وای فای را روشن کنند و برنامه هایی را دریافت کنند.» اما آن‌طور که اداره ارتباط رسانه ای گزارش داده، در بخش طرح ها نیز طرح‌هایی با عناوین «دیوارکوب شهری»،«پلت فرم مدیریت اینترنت، تبلیغات و بازاریابی بر بستر وای فای برای ارائه خدمات در اماکن عمومی بر بستر وای فای»، طرح «پرشین هولوگرافی» برای ارائه محتوا و تبلیغات شهری در قالب سه بعدی، استفاده از مبلمان شهری به منزله رسانه با عنوان «نشریه محیطی»، طرح «رسانه های هولوگرامی» و اپلیکیشن «سیتی پلاس» برای دیده شدن مشکلات شهر و نیز ارسال و بارگزاری دغدغه های شهری و محیطی در قالب مولتی مدیا و مشخص کردن محل مشکل روی نقشه در این ایده کاپ مطرح شد. با بررسی ایده ها و طرح های مطرح شده از سوی هیئت داوران و نیز آرای مردمی، در بخش ایده ها علیرضا پویانسب با ایده معرفی اصفهان با استفاده از چهره های شبکه‌های اجتماعی، علی فقیهی با ایده احداث بوستان میلاد و ترافیک و علیرضا پری زنگنه با ایده مبلمان شهری و تبلیغات توانستند رتبه های اول تا سوم را به دست آورند.در بخش طرح نیز، احمد رضایی دارافشانی با طرح استفاده از مبلمان شهری به عنوان رسانه، روزبه فرزان با طرح سیتی پلاس و مینا ترکیان با طرح رسانه های هولوگرامی توانستند عناوین اول تا سوم طرح های برتر را از آن خود کنند./گروه رسانه

url : http://www.isfahanziba.ir/node/92232

اصفهان زیبا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

 

 

ضمائم روز

پیوست‌ها

  

 

 

بایگانی