5+10 فیلم در یک نگاه

روایت فیلم‌ساز: اصفهان جهانی، عنوانی است که برای 15 فیلم ساخته‌شده از اصفهان گذاشته‌ام. 15 فیلم که به 11 زبان مختلف نگارش شد و هر یک را برای مخاطبی خاص و با هدفی خاص ساختیم. پنج فیلم از مجموعه اصفهان جهانی به زبان فارسی و برای معرفی شباهت‌های اصفهان با پنج شهر از شهرهای خواهرخوانده خود شامل بارسلونا، فلورانس، سن‌پترزبورگ، هاوانا و فرایبورگ ساخته شده است. در هر یک از این فیلم‌ها، شباهت‌های ظاهری بین اصفهان و هر یک از این شهرها و همچنین شباهت‌های فرهنگی، هنری، مذهبی، معماری و آداب و رسوم نیز مقایسه شده است.

تاریخ انتشار: 14:12 - شنبه 1400/07/3
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
no image

10 فیلم دیگر از مجموعه اصفهان جهانی روایتی چشم‌نواز از اصفهان به نام اصفهان، مروارید پارس است که به 10 زبان مختلف ساخته شده است. هر کدام از این 10 فیلم، با استفاده از عناصر مهم فرهنگی موجود در آن زبان و کشور، تلاش کرده تا اصفهان را به شکلی قابل درک برای مردمان کشورهای هدف روایت کند؛ یعنی وقتی یک چینی فیلم زبان چینی را می‌بیند، تلاش شده تا در فیلم، از آثار معروف چین استفاده و با آثار اصفهان مقایسه شود تا مخاطب درک بهتری از آثار معروف شهر اصفهان و سوابق تاریخی آن‌ها به‌دست آورد. همین کار برای فیلم زبان آلمانی یا زبان روسی یا زبان‌های دیگر هم افتاده و از عناصر فرهنگی هر ملیت برای درک بهتر آن‌ها از اصفهان استفاده شده است. فیلم‌های اصفهان مروارید پارس به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی، کاتالان، روسی، چینی، ارمنی و مالایی تهیه شده است.

تمامی فیلم‌ها را در این لینک می‌توانید مشاهده کنید.

روایت اصفهان به زبان انگلیسی

روایت «اصفهان مروارید پارس» به زبان انگلیسی با لهجه بریتیش در معرفی اصفهان، با نگاهی به اشتراک‌های فرهنگی و جغرافیایی اصفهان و مهم‌ترین شهرهای اروپا.

روایت اصفهان به زبان ارمنی

روایتی به زبان ارمنی با لهجه ارمنستانی در معرفی اصفهان با نگاهی به اشتراک‌های دو شهر اصفهان و ایروان که در اردیبهشت1379 خواهرخوانده شدند.

روایت اصفهان به زبان کاتالان

روایتی به زبان کاتالان در معرفی اصفهان با نگاهی به اشتراک‌های این شهر با خواهرخوانده‌اش، بارسلونا، که از دی 1378 پیمان خواهرخواندگی را با هم امضا کردند.

روایت اصفهان به زبان اسپانیایی

روایت معرفی اصفهان، نه‌فقط برای اهالی  بارسلونا، که اهالی خواهرشهر دیگر اصفهان (هاوانا در کوبا ). این شهر در اسفند 1379 با اصفهان خواهرخوانده شد.‌

روایت اصفهان به زبان چینی

روایتی به زبان چینی در معرفی اصفهان برای اهالی پرجمعیت‌ترین کشور دنیا که یک شهرش (شیان) با اصفهان در اردیبهشت 1368 پیمان خواهرخواندگی امضا کرده‌است.

روایت اصفهان به زبان فرانسوی

روایتی به شاعرانه‌ترین زبان دنیا در معرفی اصفهان برای فرانسوی‌ها و البته اهالی داکار سنگال (خواهرخوانده آفریقایی) که در آذر1388 خواهرخوانده اصفهان شده‌است.

روایت اصفهان به زبان آلمانی

روایتی به زبان آلمانی در معرفی اصفهان برای اهالی خواهرشهر فرایبورگ که از آبان 1379 پیمان خواهرخواندگی را با نصف‌جهان امضا کرده و البته برای همه آلمانی‌زبان‌های دنیا!

روایت اصفهان به زبان ایتالیایی

روایتی در معرفی جذاب اصفهان برای اهالی خواهرشهر زیبایمان، فلورانسِ رؤیایی، در قلب ایتالیا؛ شهری که اصفهان در شهریور 1377 پیمان خواهرخواندگی‌اش را امضا کرد.

روایت اصفهان به زبان مالایی

روایتی به زبان مالایی در معرفی اصفهان  به اهالی پایتخت مالزی(کوالالامپور) که  در تیر 1376 با اصفهان خواهرخوانده  شد!

روایت اصفهان به زبان روسی

روایتی به زبان روسی در معرفی اصفهان به اهالی سن‌پترزبورگ، شهر مهم کشور روسیه که از اردیبهشت 1378 خواهرخوانده اصفهان شده است.

فلورانس؛ دوقلوی اصفهان

وایتی به زبان فارسی از دو شهر که به‌شدت غرق در هنر هستند و هنرمندانی بزرگ در آن‌ها زیستند و آثاری در آن‌ها خلق و این شهرها را تا همیشه خاص و متمایز کردند.

بارسلونا؛ دوقلوی اصفهان

روایتی به زبان فارسی از شباهت‌های دو شهر که هر دو شبیه به موزه‌ای از آثار باشکوه مــعـــمـــاری در کشورهایشان هستند و کلکسیون کاشی‌ها و کاشی‌کاری‌ها.

سن‌پترزبورگ؛ دوقلوی اصفهان

روایتی به زبان فارسی از دو شهر که به دست امپراتورها ساخته شدند تا مرکز قدرت و فرماندهی حکومت‌هایشان باشند؛ شهرهایی چشم‌نواز و دیدنی با کلکسیونی از کاخ‌ها.

فرایبورگ؛ دوقلوی اصفهان

روایتی به زبان فارسی از دو شهر که علاوه بر داشته‌های پرتعداد تاریخی و طبیعی و هم‌نشینی جذاب آن‌ها با هم، قرن‌ها است که به‌عنوان مهد علم و دانش‌ و همچنین محور و مرکز دین و ادیان شناخته می‌شوند.

هاوانا؛ دوقلوی اصفهان

روایتی به زبان فارسی از دو شهر که موسیقی در آن‌ها ریشه‌ای عمیق دارد و فرهنگ، نقطه مهم محوری در آن‌هــاســت. شهرهایی بـــا کــوچــه‌ها و محله‌های چندصدساله و رایحه عمیق نوستالژی.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

برچسب‌های خبر