زهرا علوی

نحوه نگهداری گل و گیاه در فصول گرم

احتیاط! گیاهان آسیب‌زا هستند

اگر شما یکی از دوستداران گل و گیاه هستید و در خانه تعدادی گیاه دارید، حتماً در فصول مختلف در گیاهان‌تان مشکلاتی را چون کاهش میزان رشد و شادابی مشاهده کرده‌اید.

این مشکلات می‌تواند به‌خاطر رعایت نکردن اصول نگهداری گیاهان در هر فصل باشد. مثلا گاهی ممکن است سرما یا گرمای شدید هوا به گیاه آسیب وارد کند یا آبیاری به اندازه لازم نداشته باشند و یا اینکه دچار آفات شده باشند. به هرحال برای پیشگیری از این آسیب‌ها باید اصولی را با توجه به نوع گیاه‌، جنس، خاک‌، دما و... بر روی گیاه رعایت کنید. بدین منظور جهت نگهداری هر‌چه بهتر از گیاهان در فصل گرم اشاره می‌کنیم.

 

وحشت گروهک‌ها از رزمندگان اصفهانی

روایت کیانوش گلزارراغب از نبرد کردستان و «شُنام»
کیانوش گلزارراغب که چهارده‌ماه اسارتش در زندان گروهک‌های کمونیستی کموله و سوسیالیست‌های کُرد یا همان دموکرات، بُن‌مایه آثاری چون «شُنام»، «عصرهای کریسکان» و «برده‌سور» شده است، می‌گوید نوشتن «شُنام» باعث شد بالاخره، کابوس‌های دوران اسارتش تمام شود. با کیانوش گلزارراغب گفت‌وگوی متفاوتی کرده‌ایم که در ادامه از نظر می‌گذرانید. 
 

تجلیل از مدیران صنعت استان

این مراسم هم‌زمان با دهه تولید و تجارت برای مدیران پیش‌کسوت و پیشرو صنعت استان برگزار شد
مراسم تجلیل از مدیران پیش‌کسوت و پیشرو صنعت استان اصفهان به همت انجمن مدیران صنایع استان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد.
 
نگاهی به نمایش جوخه‌ی حکم به کارگردانی بهزاد سیفی
نگاهی به نمایش « ناشناس شماره 12»
نگاهی به نمایش اول شخص مفرد

بر صحنه عدالت

نگاهی به نمایش جوخه‌ی حکم به کارگردانی بهزاد سیفی

"خوجه حکم" متنی است که  در سال 1957 زمانی که فیلم‌های سینمایی رنگی تازه ابداع شده بودند، به دلیل کمبود بودجه در نسخه سیاه و سفید روی پرده سینما رفت و به همین دلیل شکست تجاری خورد، اما هنوز پس از شصت و پنج سال چنان قدرتی در پردازش درام دارد که مخاطب را تا لحظه پایان بندی روی صندلی اش میخکوب نگه می‌دارد و این همان چالشی است که بهزاد سیفی و گروه همراهش به خوبی از عهده آن برآمده اند.

ناشناس‌های آشنا

نگاهی به نمایش « ناشناس شماره 12»

ما صورت‌های آن‌ها را نمی‌بینیم. نه به این دلیل که دیگر صورتی ندارند، یا اینکه کلاه‌های بزرگ شنل‌های سنگین، تمامی صورتشان را پوشانده است؛ بلکه به این دلیل که افرادی، درزمانی تصمیم داشته‌اند این صورت‌ها را از دفتر تاریخ پاک کنند. غافل از این‌که جنگ‌ها پایان می‌یابد، هیاهوی پرآوازه قدرت‌های پوشالی اُفول می‌کند و ماه، کم‌کم از پشت ابر بیرون می‌زند. این برگ برنده‌ای است که تاریخ، از ورای عبور زمان، همیشه در چَنته دارد و آن را در پرده‌برداری از چهره «ناشناس شماره 12» برای نظاره گران و بازماندگان، رو می‌کند.

انسان تنها

نگاهی به نمایش اول شخص مفرد

اول شخص مفرد، نام نمایشی است که در فضایی متفاوت از دیگر آثار اخیر کارگردان این اثر، ساخته‌وپرداخته شده است. اگرچه امید نیاز، نویسنده و کارگردان نمایش، در این اجرا نیز به‌مانند « آتروپین» و « سبوط» به سراغ دردهای بی‌پاسخ‌مانده بشری رفته و مخاطب را در معرض طرح سؤالی بنیادین قرار داده است، اما تفاوت این تئاتر با کارهای گذشته، آنجاست که در «اول شخص مفرد» به‌مانند نام نمایش، تنها یک نفر روی صحنه‌ای کوچک که تمام زندگی اوست، ظاهر می‌شود. درواقع مخاطب با یک گروه بزرگ نمایشی و عوامل پرتعداد اجرایی بر روی صحنه و پشت‌صحنه، آن چنانکه در «سبوط» یا «کوران» مواجه بود، روبه‌رو نمی‌شود.

صفحه‌ها

اشتراک در RSS - زهرا علوی