سه‌گانه هندبال باشگاهی اصفهان

مرحله دوم از دور رفت لیگ برتر هندبال مردان در روزهای آینده به میزبانی تهران برگزار می شود که در این دور از مسابقات ۱۰ تیم حضور داشته و ۱۰ دیدار برگزار می‌شود که هندبال نصف جهان با دارا بودن سه تیم در این رویداد، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. دور رفت سی و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر هندبال باشگاه های کشور نیز چندی قبل به انجام رسید که در این رقابت ها که با توجه به شرایط کرونا و با تصمیم فدراسیون هندبال به صورت متمرکز در تهران دنبال شد، علاوه‌بر تیم های سپاهان و ذوب آهن که پای ثابت این مسابقات محسوب می‌شوند، تیم سپاهان نوین نیز در این رویداد باشگاهی شرکت کرد.

تاریخ انتشار: 20:14 - یکشنبه 1400/06/21
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
no image

ده تیم در فصل جاری لیگ برتر حضور دارند که پس از پایان مرحله اول دور رفت لیگ برتر هندبال، تیم‌های نیروی زمینی شهید شاملی کازرون، ذوب آهن و فولاد سپاهان اصفهان با 4 امتیاز در رده اول تا سوم جدول رده بندی قرار گرفتند.
حضور سه تیم اصفهانی در لیگ برتر نشان دهنده موقعیت ممتاز هندبال و پتانسیل بالای  این رشته در استان اصفهان است و انتظار می‌رود با توجه به حضور پر تعداد تیم‌های استان و رقابت همیشگی دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن، جام قهرمانی پس از سال ها به نصف جهان باز گردد، البته تغییرات در کادر فنی دو تیم را نیز می‌توان به این موضوع مرتبط دانست و مدیران باشگاه های اصفهانی از عملکرد این تیم ها با توجه به هزینه انجام شده رضایت نداشته‌اند.
پس از چندین فصل که محسن طاهری، سرمربی‌گری تیم سپاهان را برعهده داشت، مجید رحیمی زاده، کاپیتان سابق طلایی های هندبال هدایت این تیم را عهده‌دار شده است.
در تیم ذوب آهن نیز با پایان کار کیوان صادقی، مدیران باشگاه رای به انتخاب حمیدصادق شاه نشین دادند تا سبزها نیز با سرمربی جدید پای در لیگ بگذارند.
تیم سپاهان نوین که فصل گذشته سهمیه لیگ برتر را کسب کرد، با هدایت شهداد مرتجی، با نیت پشتوانه سازی برای تیم هندبال سپاهان در لیگ شرکت کرد تا سه گانه اصفهانی ها در لیگ برتر هندبال با سکانداران جدید تکمیل شود.
شرکت سه تیم اصفهانی در لیگ برتر اتفاق ویژه ای است که اگر بر مبنای سیاست گذاری درست انجام گیرد، علاوه بر اینکه ملاکی برای سنجش قدرت یک رشته در سطح استان محسوب می شود، به بستری برای رشد و پیشرفت هندبال استان اصفهان و پرورش ملی پوشان بسیار،  تبدیل خواهد شد.
در مسابقات دور دوم، تیم ذوب آهن در اولین بازی خود به مصاف نیروی زمینی شهید شاملی کازرون می رود و سپس رو در روی نفت و گاز گچساران قرار می گیرد. تیم های همنام سپاهان نیز در بازی اول دربی هندبال استان را برگزار کرده و در بازی دوم نیز سپاهانی های بزرگ تر به دیدار تیم پاس ناجا می روند اما سپاهانی های کوچک به مصاف ستارگان دشتستان می رود.
دربی هندبال سپاهانی ها به نوعی رقابت دو سپاهانی سابق نیز است و مجید رحیم زاده و شهداد مرتجی، دو بازیکن سابق و دو مربی امروز تیم هایشان را به مصاف هم می فرستند که البته به همان نسبتی که از تیم مرتجی انتظار بالایی نمی رود، انتظارات از تیم سپاهان بالاست.
تیم سپاهان پر افتخارترین تیم باشگاهی هندبال ایران است و زمانی تیم های باشگاهی کشور برای کسب رتبه دومی می جنگیدند و تیم ذوب آهن نیز به واسطه بهره گیری از پتانسیل هندبال بومی استان، رقیب اصلی زردها محسوب می شد.
رقابت جذاب دو تیم اصفهانی باعث شده تا دربی هندبال اصفهان، به نوعی جدال ستارگان هندبال کشور محسوب شود و در بیشتر فصل ها، تکلیف قهرمان لیگ، از نتیجه به دست آمده در این دیدار مشخص می شد اما سال هاست که دربی نصف جهان رونق سابق خود را ندارد.
هر سه تیم هندبال استان اصفهان در این فصل با سرمربیانی جدید پای به میدان گذاشته اند و پایان لیگ و مشخص شدن رتبه نهایی تیم ها، ارزیابی عملکرد مربیانی خواهد بود که بعید نیست در آینده ای نه چندان دور آن ها را قامت سرمربی تیم ملی ببینیم.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور

برچسب‌های خبر