تزریق صددرصدی واکسن کرونا در شاهین‌شهر

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: با همکاری مردم دز اول واکسیناسیون تا آخر هفته به پایان می‌رسد. دکتر علی پارسا با اشاره به اینکه عملیات واکسیناسیون تمام افراد بالای 18سال همه مناطق روستایی و شهرهای گز، گرگاب، میمه  وزوان و لایبید در دستور کار قرار گرفت، افزود: در حال حاضر  تعداد حدود 100 هزار نفر دز اول واکسن و 50 هزار نفر نیز دز دوم را دریافت کردند.

تاریخ انتشار: 09:58 - دوشنبه 1400/06/29
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
no image

او با اشاره به پوشش واکسیناسیون شهرستان (در شاخص  دز اول واکسن بیش از 51 درصد و دز دوم 23 درصد) ادامه داد: پوشش واکسیناسیون مناطق روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر بیش از 70 درصد است که  تلاش می‌کنیم با استقبال و مراجعه مردم تا پایان هفته جاری عملیات واکسیناسیون جمعیت بالای 18 سال در این مناطق به پایان برسد. دکتر پارسا افزود : شیفت عصر مرکز تجمیعی واکسیناسیون شهر گز و پایگاه واکسیناسیون شهر گرگاب هم فعال می‌شود. او گفت: در حال حاضر متولدین 1368 به قبل در شهر شاهین‌شهر می‌توانند با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون شهرستان اقدام به دریافت واکسن کنند.مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین‌شهر و میمه یادآور شد مرکز تجمیعی واکسیناسیون بحرالعلوم از 8 صبح تا 23 و مرکز تجمیعی واکسیناسیون انقلاب از 8 صبح تا 20 فعال و آماده خدمت رسانی به شهروندان است و امیدواریم  به زودی مرکز واکسیناسیون خودرویی در شاهین‌شهر  کار خود را آغاز  کند  تا روند واکسیناسیون شتاب بیشتری پیدا کند.
او با بیان اینکه خوشبختانه واکسن به اندازه کافی تأمین می‌شود و تأکید می‌کنم بهترین واکسن اولین واکسن در دسترس است، افزود: هم‌اکنون با عبور از پیک موج پنجم و کاهش میزان انتشار و گردش ویروس در جامعه، بهترین زمان و در واقع پنجره طلایی برای واکسیناسیون است و توصیه می‌کنم شهروندان هر چه زودتر برای واکسیناسیون اقدام کنند. پارسا با اشاره به رتبه اول شهرستان در انجام واکسیناسیون تصریح کرد: شهرستان شاهین‌شهر و میمه با پوشش 51 درصد نوبت اول و 23 درصد نوبت دوم در بین شهرستان‌های پر جمعیت استان همچنان رتبه اول را داریم. از نظر پوشش، واکسیناسیون در شهرهای گز و گرگاب مقداری پایین‌تر از نرم میانگین شهرستان قرار دارد که امیدوار هستیم با استقبال شهروندان این دو شهر هم مواجه شده و به میانگین شهرستان برسد. او خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا هرچه زودتر پوشش قابل توجهی از ایمنی شهروندان به دست بیاوریم تا خدای ناکرده اگر در روزها و هفته‌های آینده ویروس جهش‌یافته جدیدی وارد کشور شد؛ ما نسبت به آن ویروس جهش‌یافته ایمنی قابل قبولی داشته باشیم و موج‌های بعدی در شهرستان اتفاق نیفتد.پارسا گفت: مجددا تأکید می‌کنم داشتن پرونده بهداشت سامانه سیب برای دریافت واکسن الزامی است و شهروندانی که فاقد پرونده بهداشت هستند، در ساعات اداری به نزدیک‌ترین پایگاه بهداشت محل سکونت مراجعه کنند.  او تصریح کرد: اطلاع از وضعیت پرونده بهداشت از طریق آدرس https://estelam.mui.ac.ir امکان پذیر است؛ زیرا مشکلی در زمینه تأمین واکسن نداریم و با همکاری مردم امیدواریم عملیات دز اول واکسیناسیون را تا پایان هفته آینده به 100درصد برسانیم و  این مهم در گرو همکاری مردم با مراجعه به مراکز واکسیناسیون است.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    ناصر حق شناس

برچسب‌های خبر