نیم‌فصل ذوب‌آهن با صفر به پایان رسید

آخرین بازی ذوب‌آهن در رقابت‌های نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی با تساوی بدون گل در مقابل گل‌گهر به پایان رسید که خیلی از تیم‌های مدعی نتوانسته بودند از گل‌گهر امتیازی بگیرند و ذوب‌آهنی‌ها با این یک‌امتیازی که در ایستگاه پایانی کسب کردند کار خودشان را با قرارگرفتن روی پله یازدهم جدول لیگ در نیم‌فصل به پایان رساندند. مهدی تارتار در حالی تیمش را در کمرکش جدول لیگ نگه داشت که حاشیه امنیت امتیازی تقریبا مناسبی هم با تیم‌های کاندیدای سقوط ایجاد کرده و ذوب‌آهنی‌ها باید به نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ امیدوار باشند.

تاریخ انتشار: 09:49 - شنبه 1400/10/25
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
no image

حبیب فرعباسی: بسته‌نگه‌داشتن دروازه در برابر تیمی مثل گل‌گهر که بسیاری از مدعیان لیگ را اذیت کرده بود باعث شد حبیب فرعباسی تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان تیمش در هفته پایانی نیم‌فصل اول شود. البته فرعباسی خوش‌شانس بود که در نیمه اول ضربه بازیکن گل‌گهر به تیر دروازه‌اش برخورد کرد، ولی در بقیه دقایق بازی کم اشتباه بازی کرد و همین موضوع باعث شد تا یک کلین‌شیت دیگر در آمار او به ثبت برسد.
 حامد نورمحمدی: هرچه که به پایان رقابت‌های نیم‌فصل اول لیگ نزدیک شدیم، خط دفاعی با تجربه ذوب‌آهن هماهنگی بسیار بیشتری با یکدیگر پیدا کردند و در این بین، نورمحمدی به عنوان رهبر خط دفاعی توانست عملکرد مناسبی در آخرین بازی نیم‌فصل اول لیگ داشته باشد.
 امیرحسین صدقی: با مصدومیت سیدمحمد قریشی نوبت به بازی امیرحسین صدقی رسید تا به عنوان یکی از بازیکنان جوان کم‌کم به مرز پختگی در رقابت‌های لیگ امسال نزدیک شود. البته حضور سجاد دانایی در سمت راست خط هافبک ذوب‌آهن باعث شد تا صدقی نفوذ کمتری به زمین حریف داشته باشد و بیشتر مشغول به انجام کارهای دفاعی باشد.
 آرمان قاسمی: گلزن‌ترین مدافع ذوب‌آهن در این فصل فوتبال ایران کم‌کم در سمت چپ زمین تیمش به آمادگی لازم نزدیک شده و در بازی مقابل گل‌گهر هم اجازه نفوذ آن‌چنانی به مهاجمان دونده گل‌گهر مثل برزای و مرتضی تبریزی نداد.
 مسعود ابراهیم‌زاده: ابراهیم‌زاده در بازی مقابل گل‌گهر نفوذ آنچنان زیادی به محوطه جریمه حریف انجام نداد و به خاطر توان تهاجمی شاگردان امیر قلعه‌نویی به نظر می‌رسید که مهدی تارتار از ابراهیم‌زاده خواسته بود تا در ساختار دفاعی تیمش کمک بیشتری به آرمان قاسمی داشته باشد.
 سجاد دانایی: بسیار دونده و پرتلاش در درون زمین بازی می‌کند؛ اما مشخص نیست که چرا بعد از گلی که به زیبایی وارد دروازه سپاهان کرد، در بقیه مسابقات ذوب‌آهن آنچنان در محوطه جریمه رقبا حاضر نمی‌شود و این موضوع باعث شد تا او بیشتر یک هافبک موفق در فاز دفاعی باشد تا بازیکنی که بتواند برای هم‌تیمی‌هایش موقعیت گلزنی فراهم کند.
 محمد سلطانی مهر: سبک بازی امیر قلعه‌نویی به صورتی است که علاقه زیادی به هافبک‌های دونده و فیزیکی دارد و همین موضوع کار هافبک‌های تیم مقابل را برای توپ‌گیری در میانه میدان بسیار سخت می‌کند؛ اما سلطانی مهر با استفاده از فیزیک بسیار خوب خودش توانست در برابر گل‌گهر نمایش خوبی داشته باشد.
پوریا پورعلی: به نوعی نقش هافبک طراح و بازیساز ذوب‌آهن در میانه میدان را بازی کرد ولی با این وجود نتوانست موقعیت آنچنان زیادی برای مهاجمان تیم فراهم کند و همین موضوع باعث شد تا به جز تک موقعیتی که نصیب عارف رستمی شد، در بقیه دقایق مسابقه، خط هجومی ذوب‌آهن نتواند آنچنان به دروازه فروزان نزدیک شود.
 محمد خدابنده‌لو: در هفته‌ای که برادرش در ترکیب تیم چوکای تالش یک گلِ «رباح ماجری» زیبا به ثمر رسانده بود، محمد خدابنده‌لو نتوانست شانسی برای گلزنی در مقابل گل‌گهر پیدا کند، ولی باوجوداین، دوندگی زیادی در فاز تهاجمی ذوب‌آهن داشت و باید گفت که زورش به مدافعان قلدر گل‌گهر نرسید.
 میلاد جهانی: بعد از درخشش در برابر فجرسپاسی و زدن دو گل این انتظار وجود داشت که جهانی باز هم در یک بازی خانگی ذوب‌آهن بتواند عملکرد موفقی داشته باشد؛ ولی شناخت بسیار زیاد امیر قلعه‌نویی از او باعث شد تا جهانی در نیمه اول در بند مدافعان گل‌گهر اسیر باشد و همین موضوع شاید به نوعی باعث تعویض او در پایان نیمه اول هم شد.
 رضا خالقی‌فر: بعد از ضربه سر خطرناکی که در نیمه اول به سمت دروازه محسن فروزان زد، در بقیه دقایق مسابقه آنچنان در جریان بازی نبود. عملکرد خالقی‌فر و مهاجمان ذوب‌آهن در طول نیم فصل اول به صورتی بوده که مهدی تارتار باید حتما در نقل و انتقالات نیم فصل به فکر خرید یک مهاجم گلزن باشد.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مسعود افشاری

برچسب‌های خبر