چهره‌های خبرساز ورزش اصفهان

فصل 1400 کتاب ورزش اصفهان در روزهای آینده به پایان خواهد رسید تا نگارش فصل جدیدی از این کتاب به‌زودی آغاز شود. در فصل روبه‌پایان و در مقاطع مختلف، نفرات زیادی ایفای نقش کردند که برخی از آن‌ها خبرسازتر از دیگران شدند. به این بهانه بر شاخص‌ترین این نفرات مروری خواهیم داشت.

تاریخ انتشار: 09:17 - شنبه 1400/12/21
مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه
no image

مرتضی قربانی

ســــــــردار قـــــربــــانـــی از با سابقه‌ترین روسای هیئت‌های ورزشی استان محسوب می‌شد که امسال پرونده ریاست 26ساله او در هیئت تیراندازی اصفهان بسته شد. قربانی که برای انتخابات فدراسیون تیراندازی کاندیدا شده بود، با رأی حداکثری مجمع به‌عنوان رئیس فدراسیون برای چهار سال آینده معرفی شد تا این انتخاب، پایانی بر حضور بلندمدت او در سمت ریاست هیئت و البته آغازی بر شروع ریاست یک اصفهانی در یک فدراسیون باشد.

جواد داوری

داوری که بالغ‌بر یک دهه عضو تیم ملی بسکتبال بود و با این تیم حضور در رویدادهای متعددی چون المپیک را تجربه کرد، سال گذشته برای دومین‌بار ریاست هیئت بسکتبال استان را برعهده گرفت؛ دوره گذشته هم برای کاندیداتوری ریاست فدراسیون اقدام و رقابت را به رامین طباطبایی واگذار کرد. المپین سابق بسکتبال کشور در انتخابات اخیر فدراسیون یک‌بار دیگر شرکت کرد و موفق شد با تصاحب رأی حداکثری اعضای مجمع، ریاست آن را به خود اختصاص دهد.

محمد طباطبایی

مدیرکل ورزش و جوانان استان یکی از خبرسازترین چهره‌های ورزشی بود که معمولا هر بار پس از بروز برخی تغییرات در هیئت‌ها نام او هم به میان می‌آمد. او پس از تصمیم به برکناری محمدرضا اعتمادی از سرپرستی هیئت موتورسواری و اتومبیل‌رانی، روزهای پرتنشی را سپری کرد. پس از پایان دولت دوازدهم و روی‌کارآمدن دولت سیزدهم گمانه‌زنی‌ها درباره تغییرات در مسند مدیرکلی بالاگرفته و گزینه‌های زیادی به‌عنوان کاندیدا مطرح ‌شده‌اند که فعلا هیچ‌کدام عملیاتی نشده است و طباطبایی کماکان صندلی مدیرکلی را در اختیار دارد.

محسن نصر

بااینکه نصر سال‌ها در تیم ملی عضویت داشته و در بازی‌های آسیایی هم شرکت کرده بود، مطرح‌شدن نام او به‌واسطه قهرمانی شاگردش در المپیک بود. جواد فروغی، شاگرد نصر، در المپیک توکیو دست ‌به‌ کار بزرگی زد و در رشته تیراندازی برای اولین‌بار به مدال طلا رسید. با این مدال طلا؛ نصر به اولین سرمربی اصفهانی تبدیل شد که شاگردش در چنین رویدادی به قهرمانی می‌رسد. پس از المپیک همکاری نصر با فدراسیون قطع شد؛ اما در روزهای گذشته یک‌بار دیگر این مسئولیت را برعهده گرفت.

علیرضا مختاری

 1400 سالی ویژه برای این ورزشکار استان بود. مختاری موفق شد در پاراالمپیک توکیو به مدال نقره دست پیدا کند؛ این در حالی است که در جدول پیش‌بینی مدال‌آوران پاراالمپیک، نامی از مختاری ذکر نشده بود و این موضوع دلخوری این ورزشکار را به‌دنبال داشت. مختاری پس از پاراالمپیک مصاحبه‌هایی علیه مسئولان دوومیدانی جانبازان و معلولان داشت که منجر به محرومیت شش‌ماهه او از حضور در اردوهای تیم ملی شد.

محرم نویدکیا

پایان سال 1400 برای محرم نویدکیا به‌خوبی شروع آن نبود. این مربی جوان در اولین‌سال مربیگری موفق شد با تیم سپاهان سهمیه آسیایی کسب کند؛ اما در لیگ بیست‌ویکم، اوضاع آن‌طوری که انتظار می‌رفت، نبود و دورشدن تیم سپاهان از کورس قهرمانی و افزایش فشار هواداران باعث شد خبر استعفای نویدکیا به تیتر یک رسانه‌های استان تبدیل شود. این خبر خیلی زود تکذیب شد؛ اما به فاصله کوتاهی محرم این‌بار به‌طور رسمی استعفا کرد و چندروزی در تمرین‌ها حضور نیافت تا درنهایت با پادرمیانی هیئت‌مدیره، به تیم بازگردد.

علیرضا صادقی

 این ورزشکار اصفهانی که در اجرای حرکات نمایشی با عصا تبحر خاصی دارد، چند سالی به‌دنبال ثبت رکورد پرتاب توپ بسکتبال از روی زمین به داخل سبد بود که درنهایت امسال موفق شد نامش را در گینس ثبت کند. صادقی که پس از پیگیری‌های زیاد توانست با هزینه گینس راهی امارات شود، در حضور داوران این سازمان بین‌المللی، توانست رکورد پرتاب توپ بسکتبال از فاصله 15متری را به نام خود ثبت کند. او در روزهای آینده نیز ثبت یک رکورد دیگر را پیش رو خواهد داشت که هنوز درباره جزئیات آن سخنی نگفته است.

الهام فرهمند

 با دعوت الهام فرهمند به اردوی تیم ملی فوتبال بانوان، آرنیکا پاپی، دختر او هم در کنار مادرش در تمرین‌ها حضور داشت که بسیار موردتوجه رسانه‌ها قرار گرفت. پس از قرارگرفتن نام فرهمند در ترکیب تیم اعزامی به جام ملت‌های آسیا، با درخواست او و همکاری فدراسیون فوتبال، امکان همراهی آرنیکا فراهم شد و این هافبک اصفهانی فرزند چندماهه‌اش را به هند برد. حضور آرنیکا در هند موردتوجه رسانه‌های عمومی قرار گرفت و دختر حسین پاپی به سوژه جام ملت‌های بانوان تبدیل شد تا خبرسازی فرهمند به‌واسطه دخترش باشد.

احسان حاج‌صفی

استمرار این چپ‌پای کاشانی در تیم ملی باعث شد تا او در سومین جشن راهیابی تیم ملی به جام‌جهانی نیز سهیم باشد. حاج‌صفی اولین بازیکن اصفهانی است که در جام‌جهانی بازی کرده و البته حضور در دومین جام‌جهانی را نیز تجربه کرده است. با توجه به صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام‌جهانی قطر، اگر حاج‌صفی در ترکیب نهایی تیم اعزامی جای بگیرد، با هت‌تریک حضور در این رویداد بزرگ، رکورد چشمگیری را به خود اختصاص خواهد داد.

مجید رحیمی‌زاده

رئیس سابق اداره شهرستان اصفهان امسال به‌واسطه تعدد مسئولیت در جمع خبرسازها قرار گرفت. رحیمی‌زاده که سرپرستی هیئت اسکیت را برعهده داشت، پس از انتخاب رئیس این هیئت، برای سرپرستی هیئت همگانی انتخاب شد. او که هم‌زمان سرمربیگری تیم هندبال سپاهان را برعهده داشت، در مقطعی به‌عنوان گزینه مدیرکلی مطرح شد؛ اما پیش از آنکه تکلیف این سمت مشخص شود، به‌عنوان سرمربی تیم ملی هندبال نوجوانان انتخاب و راهی تهران شد.

افشین بدیعی

در مجمع سالیانه کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا، افشین بدیعی با انتخاب کشورهای آسیایی عضو مجمع، به‌عنوان دبیرکل جدید قاره کهن برگزیده شد. بدیعی که در حال حاضر بانفوذترین اصفهانی در حوزه ورزش محسوب می‌شود، پیش‌ازاین به مدت ۱۲ سال به‌عنوان نایب‌رئیس آسیای میانه و ۲۰ سال به‌عنوان عضو کنفدراسیون آسیا نماینده کشورمان بود و با حضور در کرسی دبیرکلی قاره کهن، کشورمان همچنان در یک مسند مهم بین‌المللی دارای کرسی خواهد بود.

رسول جزینی

سومین حضور جزینی در المپیک توکیو 2021 رقم خورد. این مربی اصفهانی در کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی حضور داشت. تیم ملی فرنگی کشورمان در این رقابت‌ها موفق به کسب یک مدال طلا و یک مدال برنز شد تا سومین حضور جزینی در بزرگ‌ترین فستیوال ورزشی دنیا نیز با مدال همراه باشد و او به تنهامربی اصفهانی تاریخ ورزش کشور مبدل شود که در سه دوره المپیک متوالی حضورداشته و هر سه دوره نیز تیم کشتی فرنگی مدال کسب کرده است.
 
  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط