سازمان حمل‌ونقل بار؛ مجموعه‌ای افتخارآفرین

جلسه شورای سـازمـان مـدیریت حمل‌ونقل بار و کالای درون‌شهری شهرداری اصفهان با حضور قدرت‌اله نوروزی شهردار اصفهان و جمعی از مدیران شهری در مهمان‌سرای شهرداری برگزار و اقدامات این مجموعه بررسی شد. شهردار اصفهان در این جلسه گفت: خوشـحـالــم کـــه ســازمـان حمل‌ونقل بار امروز هم‌تراز دیگر سازمان‌ها در شهرداری عمل کرده و اکنون شاهد رشد و پیشرفت این مجموعه هستیم. قدرت‌اله نوروزی با اشاره به اینکه اغلب سازمان‌ها بدهی دارند و این اتفاق در این مجموعه نیز حل خواهد شد. اظهار کرد: اکنون بودجه این سازمان سه برابر شده و شاهد اتفاق‌های خوبی خواهیم بود. اتفاقی که در بودجه این سازمان رخ داده قابل‌ستایش است و قطعا انگیزه قوی، همراهی هیئت‌مدیره و مدیرعامل در رسیدن به این بودجه نیز تأثیرگذار بوده است.

تاریخ انتشار: 07:41 - پنجشنبه 1400/04/10
مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه
no image

او گفت: روان‌سازی ترافیک و کاهش آلودگی هوا نتیجه اقداماتی است که در این سازمان انجام گرفته و ما خوشحالیم که سازمان حمل‌ونقل بار به این درجه رسیده است. شهردار اصفهان با بیان اینکه اقدامات این مجموعه موجب رضایتمندی ما بوده و نتایج مثبتی داشته است، تصریح کرد: این سازمان می‌تواند با پیشرفت خود به سیستم‌های دیگر شهرداری کمک کند. نوروزی اظهار کرد: اکنون شاهد جلسات پایانی در این دوره شهرداری هستیم و از همه افراد تشکر می‌کنم؛ زیرا امروز هر اقدامی که در شهر انجام شده با کمک تمام کارکنان شهرداری بوده است و تنها مختص من نیست. امروز در مقابل مردم سربلند هستیم؛ چراکه توانسته‌ایم اقدامات لازم را در شهر انجام دهیم و در همین راستا می‌توانیم در برنامه‌های مختلف با مردم گفت‌وگو کنیم. شرایط کرونا و تحریم‌ها کار را برای شهرداری سخت کرده بود؛ اما پروژه‌ها و اقدامات شهرداری متوقف نشد و ما با توجه به آسیب فضاهای فرهنگی و رفاهی بازهم کار خود را در شهر ادامه دادیم.
او با بیان اینکه قبل از شیوع بیماری کرونا روزانه شاهد  تردد 120 هزار مسافر در مترو بودیم، ادامه داد: قبل از شیوع بیماری کرونا افراد زیادی در باغ گل‌ها، صفه و باغ پرندگان حضور پیدا می‌کردند و همین موضوع باعث درآمدزایی برای شهرداری شده بود؛ اما با تعطیلی این مکان‌ها شهرداری اصفهان به اقدامات دیگری روی آورد تا بتواند هزینه‌های موردنیاز شهر را تأمین کند. شهردار اصفهان با اشاره به اینکه در این دوره شاهد تأخیر در پرداخت حقوق کارمندان شهرداری نبودیم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه حقوق تمام کارکنان شهرداری و شرکت‌ها به موقع پرداخت می‌شود. نوروزی با اشاره به اینکه در گذشته بودجه شهرداری اصفهان با شهرداری تبریز و شیراز همسان بود، اظهار کرد: در حال حاضر بودجه شهرداری اصفهان چهار هزار میلیارد بیشتر از شهرداری شیراز است؛ همچنین در این دوره توانستیم سه هزار اوراق مشارکت خریداری کنیم که این موضوع برای شهرداری یک افتخار است.
او با بیان اینکه سازمان حمل‌ونقل بار، یک سازمان افتخارآفرین برای شهرداری است، خاطرنشان کرد: ما باید قدردان اعضای این مجموعه باشیم. معیار در این دوره شایسته‌سالاری بود و تلاش کردیم نیروی‌های اصلح و کارآمد در شهرداری استخدام شوند.

درآمدهای پایدار ارزشمند است

رئــیــس کـمـیـسـیـون امــور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه گفت: اگر اکنون شاهد موفقیت سازمان حمل‌ونقل بار هستیم دلیل آن فعالیت خوب هیئت‌مدیره و مدیرعامل این سازمان بوده است؛ چراکه همه آن‌ها توانسته‌اند با توجه به قانونمندی، بستر را برای ارتقای وضعیت این سازمان آماده کنند. پورمحمد شریعتی‌نیا افزود: درآمدهای پایدار که به شهروندان فشار وارد نکند برای ما ارزشمند است. امروزه مجوزهایی صادر می‌شود تا درآمدهای پایدار برای سازمان‌ها تأمین شود که شاهد توسعه بیشتری در همه سازمان‌های وابسته به شهرداری باشیم. او تصریح کرد: انتهای سال ۹۸ شایعه‌ای مبنی بر پول گرفتن پلیس راهور برای ارائه مجوز باب شده بود که اگر این موضوع صحت داشته باشد ما شاهد یک خلاف هستیم و این موضوع باید از طریق استانداری پیگیری شود تا مجوزهای غیرقانونی ارائه نشود. رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سیستم«بار کارت» علاوه بر اینکه درآمد شهرداری و سازمان را تأمین می‌کند باعث دیده‌شدن خدمات نیز می‌شود که امیدوارم این کار ادامه پیدا کند.

آینده‌ای روشن برای سازمان حمل‌ونقل بار

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: آینده روشنی برای این سازمان وجود دارد و با توجه به وظایفی که رهاشده بوده اقدامات انجام‌شده در مدیریت بار ضرورت داشت؛ چراکه اقدامات انجام‌شده در این مجموعه به محیط‌زیست و ترافیک شهر اصفهان کمک کرده است و ما شاهد اتفاق‌های خوبی در این زمینه هستیم. مسعود بنده‌خدا اظهار کرد: سیستم «بار کارت» باعث می‌شود که افراد از مسیرهای مشخص عبور کنند. اگر بتوانیم این مدیریت را به سمت‌وسوی دیجیتال هدایت کنیم می‌توانیم حمل بار را در شهر اصفهان کنترل کنیم تا شهروندان از خدمات آن به‌خوبی استفاده کنند، این کار درآمدی پایدار نیز به همراه می‌آورد. امیدوارم این اقدامات سازنده در شهرداری و این سازمان ادامه‌دار باشد تا به‌زودی شاهد پیشرفت و توسعه شهر اصفهان باشیم.

راه‌اندازی سیستم «بارکارت» اقدامی بزرگ در سازمان حمل‌ونقل بار

همچنین مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان گفت: صورت موازنه منابع و مصارف به‌گونه‌ای بوده که درآمدهای عملیاتی در اصلاح بودجه 78.580.000 ریال بوده است و در 12 ماه به عدد 84.820.534 ریال رسیدیم که 107.94درصد آن تحقق پیدا کرده است. مجید طهماسبی با بیان اینکه 6.240.534 ریال انحراف عملکرد بودجه داشته‌ایم، تصریح کرد: درآمدهای غیرعملیاتی نیز در اصلاح بودجه 4.020.000 ریال بوده است که در عملکرد 12 ماه به عدد 5.655.432 رسیدیم و 140.68درصد تحقق بودجه داشتیم. همچنین 1.635.432 ریال انحراف عملکرد نسبت به اصلاح بودجه در این سازمان وجود داشته است. او تصریح کرد: منابع تعهدی سازمان نیز در اصلاح بودجه حدود 2.400.000 ریال بوده که در عملکرد 12 ماهه سازمان به عدد 2.39.117 ریال رسیدیم و توانستیم 84.96درصد آن را محقق کنیم و 360.883 ریال نیز انحراف عملکرد نسبت به بودجه داشتیم. همچنین در هزینه‌های پرسنلی در اصلاح بودجه عدد 16.420.000 ریال وجود داشت که ما در عملکرد 12 ماهه خود به عدد 17.887.325 ریال رسیدیم و توانستیم 108.94درصد آن را به تحقق برسانیم و 1.467.325 ریال انحراف عملکرد نسبت به اصلاح بودجه داشتیم.
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: هزینه‌های اداری نیز در اصلاح بودجه 25.652.000 ریال تدوین شده بود که در عملکرد 12 ماهه خود به عدد 29.768.449 ریال رسیدیم و توانستیم 116.17درصد آن را به تحقق برسانیم و 4.143.449 ریال نیز انحراف عملکرد نسبت به اصلاح بودجه داشته‌ایم. طهماسبی ادامه داد: هزینه‌های سرمایه‌ای 534.000 ریال در اصلاح بودجه تدوین شده بود که عملکرد 12 ماهه ما به عدد 288.360 رسید و توانستیم 54درصد آن را به تحقق برسانیم. همچنین هزینه‌های انتقالی نیز در اصلاح بودجه 6.104.000 ریال بود که در عملکرد 12 ماهه سازمان به عدد 4.940.375 ریال رسیدیم که 80درصد این مبلغ نیز تحقق یافت و در هزینه‌های عملیاتی که در اصلاح بودجه 36.317.000 تدوین شده بود در 12 ماه به عدد 39.256.857 رسیدیم و 108.09درصد آن را تحقق بخشیدیم و 2.939.857 ریال نیز انحراف عملکرد نسبت به اصلاح بودجه داشتیم.

 پیگیری و اجرای ماده 108

او خاطرنشان کرد: پیگیری و اجرایی‌کردن ماده 108 قانون پنج‌ساله برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران از طریق برگزاری جلسات شورای ترافیک شهر اصفهان با به‌کارگیری ظرفیت‌های تعاملی پلیس راهور و شهرداری در راستای اجرای تعهدات ماده 108، اجرای طرح محدوده زمانی، مکانی برای ناوگان بار و صدور مجوز تردد برای ناوگان درون‌شهری یکی از اقدامات مهم این دوره بود که انجام شد. همچنین اولین سیستم توزین هوشمند ناوگان بار در حال حرکت در حوزه درون‌شهری در کشور و به‌کارگیری سیستم توزین قابل‌حمل نیز از دیگر اقدامات ما بوده است.  مـدیـرعـامـــل ســـازمــان حمل‌ونـقـل بار شهرداری اصفهان با اشاره به صدور سیستم «بار کارت» تصریح کرد: این کارت تحقق رویکرد ارائه خدمات به قشر زحمت‌کش راهبران ناوگان بار و جلب رضایت حداکثری آن‌ها را در پی دارد؛ همچنین قابلیت فعال‌سازی بن‌های تعدادی برای راهبران، تخفیف بلیت مراکز فرهنگی، تفریحی و رفاهی و تحت پوشش شهرداری بر اساس مجوزهای صادرشده، مدیریت کامل راهبران، اتصال بار کارت به سامانه اصکیف شهرداری اصفهان، امکان فعال‌سازی گزینه بار کارت در اپلیکیشن اصکیف به‌صورت اختصاصی، اتصال بار کارت به باشگاه شهروندی شهرداری اصفهان، اتـصـــال به ســــامـــانــه‌های سازمان جهت کنترل تاریـــــخ اعتبار پروانه‌های صادرشده، اتـــصـــال بار کارت به سیستم‌های کشوری پروانه اشتغال راهبران ناوگان و بهره‌مندی از سهمیه‌های کشوری، ارائه خدمات فنی خودرو با تخفیف ویژه 25درصدی، خدمات بیمه خودرویی، امداد خودرو و سایر خدمات به ناوگان تحت پوشش شرکت‌های دارای مجوز از سازمان حمل بار از دیگر مزیت‌های استفاده از این کارت است. طهماسبی اضافه کرد: سال گذشته در بخش هزینه‌های پرسنلی ضعیف عمل کردیم؛ اما در سال ۱۴۰۰ این مورد اصلاح شده است و با توجه به تعمیرات در تجهیزات معاینه فنی و اداری هزینه‌های زیادی را پرداخت کردیم. زمانی که درآمد افزایش پیدا می‌کند هزینه‌ها نیز افزایش می‌یابد پس ما شاهد مازاد هزینه خواهیم بود. در سال گذشته درآمد 109درصد و هزینه 108درصد بسته شد و این افتخاری برای سازمان حمل بار است. او خاطرنشان کرد: مقرر شد شهرداری وام 10 میلیاردی برای خرید زمین به این سازمان بدهد؛ پس از آن ۱۱ هکتار از اراضی امیرکبیر به ما داده شد که اکنون این زمین ۴۰، ۵۰ میلیارد تومان ارزش دارد و ما اکنون درحال تغییر کاربری آن هستیم. در ابتدای سال مقرر بود که پروانه‌های رانندگان دوساله باشد که سپس بعد از آن این پروانه‌ها یک‌ساله شد و روزانه در سازمان شاهد حضور چند هزار نفری افراد برای معاینه فنی، کسب و تمدید پروانه هستیم.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    سیدمحمد مهدوی

برچسب‌های خبر