دغدغه دردهای مجازی

چیزی از دردهای نامعلوم یا مجازی شنیده‌اید؟ اگر چیزی دراین‌باره نشنیده‌اید، بهتر است از صحبت‌ها و توضیح‌های حکیم بهنام یوسفیان، محقق و متخصص طب سنتی و قولنج‌درمانی و استاد دانشگاه خوراسگان، استفاده کنید. تقریبا تمام اشخاصی که عضوی از بدنشان را مثل دست یا پا یا قسمتی از آن را ازدست‌داده‌اند، احساس می‌کنند که هنوز هم آن قسمت را با خود دارند.

تاریخ انتشار: 10:00 - پنجشنبه 1400/06/11
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
no image

احساس درد مجهول

حدود 30درصد از اشخاصی که عضوی از بدنشان را ازدست‌داده‌اند، در قسمت ازدست‌داده احساس درد دارند. خانم‌هایی که یکی از سینه‌هایشان را مثلا بر اثر سرطان ازدست‌داده‌اند یا هر دو را، احساس درد در این ناحیه را گزارش می‌دهند.
درضمن برخی ازدست‌دادن اعضای بدن را در خواب می‌بینند؛ به‌خصوص دست‌وپاها که نقش مهمی در بدن دارند؛ ولی خواب‌دیدن این‌گونه موارد نباید احساس درد برای فرد ایجاد کند.

 چرا و به چه علت؟

برای دانشمندان این موضوع هنوز به‌طور کامل حل‌نشده  ومشاهده شده است که هرچه زمان بین ازدست‌دادن اعضا و زمان زخمی شدن آن‌ها بیشتر شده باشد، احساس درد وجود دارد. حالا چرا این‌گونه است. هنوز دلیلی برای آن پیدا نشده است. برخی اوقات حتی تعجب‌آور است که اشخاصی که دست‌وپایشان دیگر وجود ندارد، درد در پا یا در دست خود احساس می‌کنند.
احساس درد آن‌ها بعضی وقت‌ها سوزش درد یا فشار درد و بعضی وقت‌ها درد کوبیدن است. بعضی وقت‌ها حتی در محل قطع نیز احساس درد وجود دارد؛ هرچند زخم آن کاملا خوب شده باشد. شاید چون در این محل اعصاب خودشان را جمع کرده و سیستم جدیدی برپا کرده‌اند و احساس درد را به‌صورت جدیدی پیداکرده‌اند؛ به این دلیل درد شدید یا نوع جدیدی از احساس درد دارند.

 ضرورت توجه به احساس درد

اگرچه نوع دردها در علم پزشکی شناخته‌شده است، ولی باز اطبایی پیدا می‌شوند که از این امر هیچ‌گونه اطلاعی ندارند و بیشتر اوقات با داروهای بی‌اثر و معمولی بیمار را از سر خود باز می‌کنند و به درد و اثرات آن توجهی نشان نمی‌دهند. بیشتر اوقات هم پیش آمده است که به بیماران توهین کرده و تهمت دروغ‌گویی می‌زنند.

 باید چه کرد؟

به‌طورکلی اگر مثلا یکی از پاها قطع شده است و همان پا احساس درد می‌کند، پای سالم را باید معالجه کرد و محکم ماساژ داد؛ ولی اگر یکی از دست‌ها قطع شده باشد و خود شخص نتواند دست باقی‌مانده را ماساژ دهد، باید در این حال از شخص دیگر یا از دستورالعمل‌های قولنج‌گیری کمک گرفت. برای قولنج‌گیری باید خطی فرضی که دو سوراخ گوش‌ها را از روی سر به هم وصل می‌کند، در نظر گرفته، وسط این خط به اضافه نقطه دیگر به اندازه پهنای سه انگشت به‌طرف پس سر رفته و با دو سرانگشتان نشانه و میانی به مدت سه دقیقه از عقب به جلو محکم فشار و ماساژ داد (این عمل حداقل باید سه بار در روز انجام شود).
علاوه بر این، باید با انگشت شست راست از روی دست و بقیه انگشتان از کف دست نقطه میان انگشت نشانه و شست دست چپ را طوری محکم فشار داد که احساس درد ایجاد شود. باید این عمل را به مدت سه دقیقه و سه بار در روز با دست راست انجام داد.
نکته: باید توجه داشت که حرکت ماساژ فشاری به‌صورت دورانی انجام  شود.

 درمان طب گیاهی

بگذارید غذا داروی شما باشد؛ اما آنچه نیاز است، آموختن راه و رسم زندگی است. در تمام چیزها باید اعتدال رعایت شود.
آب خوب و خالص، هوای خوش و پاک و زندگی دور از جنجال و آشوب به ساختن خون سرخ و سالم کمک می‌کند.
غذاهای طبیعی، سبزی‌های سالم، میوه‌های فصل و غذاهای سهل‌الهضم بدون مصرف چای و قهوه سلسله اعصاب را قوی و نیرومند نگه می‌دارند؛ همچنین با زندگی سالم و دور از غم و غصه و دل‌نگرانی می‌توان از شر دردهای نامعلوم و به‌اصطلاح درد مجازی خود را نجات داد.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    لیلا کهلانی

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط