رونق منهای فوتبالی‌های اصفهان

در شرایطی که کرکره لیگ برتر فوتبال تا شروع لیگ جدید پایین کشیده شده است، تیم‌های منهای فوتبال رونق‌بخش ورزش نـصـف‌جـهــــان هــسـتــنـد و بازار رقابت‌های باشگاهی را گرم نگه داشته‌اند. روزهای پایانی هفته گذشته مرحله دوم لیگ برتر دوومیدانی باشگاه‌های کشور با حضور دو نماینده استان پیگیری شد و این روزها نیز دور دوم لیگ برتر هندبال باشگاهی کشور با شرکـت ســه تـیــم اصفهانی در جریان است.

تاریخ انتشار: 00:51 - سه شنبه 1400/06/30
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

لـیـــگ‌هـــای والــیـبال، بسکــتـبـال و وزنه‌برداری به‌زودی آغاز می‌شـود و این روزها تیم‌های اصفهانی مراحل آماده‌سازی نهایی را سپری می‌کنند. به این بهانه بر لیگ‌های منهای فوتبال حرفه‌ای و حضور تیم‌های استان در این رقابت‌ها نگـاهـی می‌اندازیم.

لیگ برتر دوومیدانی

رقابت باشگاه‌های همشهری سپاهان و ذوب‌آهن به رشته دوومیدانی هم کشیده شده و هر دو باشگاه در لیگ برتر تیمداری می‌کنند. ذوب‌آهن یکی از تیم‌های قدیمی دوومیدانی ایران است که بنا به سلیقه مدیران وقت، چند فصل در این رشته تیمداری نمی‌کرد؛ اما حالا یک بار دیگر دوومیدانی را تحت پوشش قرار داده‌اند تا به همراه سپاهان، ترکیب نمایندگان دوومیدانی استان را تشکیل دهند. تاکنون دو مرحله از لیگ برتر دوومیدانی برگزار شده که در هر دو مرحله، تیم ذوب‌آهن امتیاز بیشتری نسبت به سپاهان گرفته است؛ اما با توجه به اینکه تیم پلیمر خرم‌آباد تیم مدعی‌تری دارد، دو تیم اصفهانی در تعقیب این تیم هستند.

لیگ برتر هندبال

طی سال‌های گذشته تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن پای ثابت لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور بودند؛ اما برای فصل جاری این مسابقات، تیم سپاهان نوین نیز به این جمع پیوسته است. نوینی‌ها فصل گذشته در لیگ دسته یک حضور داشته و موفق به کسب سهمیه لیگ برتری شدند تا با صلاحدید باشگاه، سپاهان دو نماینده در این رویداد داشته باشد. سپاهان و ذوب‌آهن برای این فصل با تغییر مربی مواجه شده‌اند و مجید رحیمی‌زاده و حــمید صادق شاه‌نشین، هدایت دو تیم را برعهده دارند و شهداد مرتجی نیز با سپاهان نوین وظیفه پشتوانه‌سازی برای هندبال استان را برعهده گرفته است.

لیگ برتر والیبال

حدود یک دهه، نزدیک به شروع لیگ برتر والیبال که می‌شد، رسانه‌های محلی اصفهان بابت تیم نداشتن در لیگ شکوه می‌کردند؛ اما با تیمداری سپاهان در لیگ برتر این دغدغه برطرف شده است. سپاهانی‌ها که دو فصل گذشته لیگ برتر را با رحمان محمدی‌راد در لیگ پای گذاشته‌اند، در این فصل نیز با این مربی جوان قرارداد دارند، هر چند که محمدی‌راد به واسطه برعهده گرفتن سرمربیگری تیم پاکستان، مدتی را از تیم دور بوده و اجرا و نظارت بر تمرینات را به شاگردانش سپرده است.
والیبال اصفهان در این فصل، یک نماینده دسته یکی هم دارد و با موافقت هیئت‌مدیره باشگاه گیتی‌پسند، تیم والیبال این باشگاه در زیر گروه لیگ برتر حاضر می‌شود. گیتی‌پسندی‌ها که از بابت تیمداری در لیگ برتر والیبال و هزینه‌کرد سنـگـیــن برای تیمشان، دل پری دارنـــد، ایـــن‌بـــار تـصـمـیـــم گرفته‌اند مسـیـر صـحـیـح‌تـری را پشت سر بگذارند و با نیم‌نگاهی به تجربه موفق سپاهان، سعید عقیلی مربی این تیم در لیگ دسته یک را به خدمت گرفته‌اند.

لیگ برتر بسکتبال

پس از سال‌ها که تیم ذوب‌آهن عنوان تنها نماینده لیگ ایران را یدک می‌کشید، در فصل آینده این رقابت‌ها، دو تیم از استان در این لیگ حضور خواهند داشت. ذوبی‌ها که برای فصل آینده فرزاد کوهیان را به‌عنوان سرمربی روی نیمکت خود دارند، در فصل نقل و انتقالات تحرک خوبی داشته‌اند و تیم پرقدرت‌تری نسبت به چند فصل گذشته مهیا کرده‌اند.
تیم سپاهان هم که فصل گذشته در لیگ دسته یک باشگاه‌های کشور حضور داشت، برای فصل پیش رو در لیگ برتر به میدان می‌رود. سپاهانی‌ها برای لیگ برتر همکاری علی خسروی را تمدید کرده‌اند و بابک نظافت نیز به‌عنوان مربی او را همراهی می‌کند.
بر اساس اعلام فدراسیون بسکتبال، لیگ برتر آقایان از روز ۲۲ مهر آغاز می‌شود و تیم‌های متقاضی شرکت باید تا روز ۷ مهر مدارک خود را در سامانه ملی فدراسیون بسکتبال ثبت کنند.

لیگ برتر وزنه‌برداری

پس از چند فصلی که باشگاه ذوب‌آهن از تیمداری در رشته وزنه‌برداری انصراف داده بود، برای فصل جدید لیگ این تیم یک‌بار دیگر به عرصه باشگاهی بازمی‌گردد. گفته می‌شود با پیگیری قهرمانان وزنه‌برداری استان، باشگاه ذوب‌آهن تصمیم به تیمداری گرفته؛ اما قرارداد بازیکنان کاهش خواهد داشت.
قـــرار اســــت مــرحــلـه اول لـیـگ برتر وزنه‌برداری روزهای ۱۴ تا ۱۷ آبان در مجموعه آزادی تهران برگزار شود و علاوه بر ذوب‌آهن، تیم‌های ملی حفاری، مناطق نفت‌خیز جنوب، نیروی زمینی ارتش، باشگاه عقاب نیروی هوایی، رعد پدافند و فولادین ذوب آمل برای حضور در لیگ برتر بزرگ‌سالان اعلام آمادگی کرده‌اند.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور

برچسب‌های خبر