نصف جهانی‌ها

سپاهان و ذوب‌آهن امروز و فردا در خط استارت لیگ قرار می‌گیرند و به‌طور رسمی از ترکیب دو تیم رونمایی خواهد شد، هرچند که دو تیم اصفهانی مراسم معارفه بازیکنان و کادر فنی را در خصوص جمعی از هواداران و رسانه‌ها برگزار کردند اما نمایش دو تیم در دیداری که حساب سه امتیاز در میان است، شور دیگری دارد. سپاهان در حالی پای در هفته اول لیگ می‌گذارد که فصل گذشته از ابتدا تا انتها یک پای قهرمانی بود اما درنهایت به نایب‌قهرمانی بسنده کرد، در مقابل ذوبی‌ها از شروع تا خاتمه لیگ در جمع فانوس به دست‌ها تردد می‌کردند و هفته آخر بقایشان در لیگ تضمین شد. به بهانه شروع لیگ با پرونده ویژه‌ای با شما همراه هستیم.

تاریخ انتشار: 12:51 - سه شنبه 1400/07/27
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

ذوب آهن

مهدی تارتار

سرمربی فصل گذشته پیکان در بدو ورود به ذوب‌آهن با جذب بازیکنان متعدد از دسته اول و لیگ برتر متناسب با بودجه باشگاه دگردیسی در تیم اصفهانی ایجاد کرد و امیدوار است با تیمش به سمت نتیجه‌گیری حرکت کند. تارتار برای اینکه در ذوب‌آهن هم همانند تیم‌های سابقش چون پیکان، نفت مسجدسلیمان و پارس جنوبی کارنامه خوبی از خود بجا بگذارد شعار کار و تلاش سخت، پایان خوب و ماندگار را برای شاگردانش تعریف کرده و با توجه به تعداد بازی‌های تدارکاتی زیاد تیم ذوب‌آهن، پیش‌بینی می‌شود تارتار برای تیمش برنامه‌های زیادی دارد.

محرم نویدکیا

اگر لیگ گذشته نویدکیا یک مربی کم‌تجربه محسوب می‌شد، در این فصل او از تجربه خوبی برخوردار است و باید تیمش را برای حضور در سه جبهه لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا آماده کند. باشگاه سپاهان بازیکنان موردنظر نویدکیا را جذب کرده و این مربی طی مدت شروع تمرینات این تیم تا آغاز لیگ فرصت داشته تیمش را برای رویارویی با حریفان آماده کند. نویدکیا که با قراردادی سه‌ساله به تیم سپاهان پیوسته، در فصل اول حضورش با تیمش به نایب‌قهرمانی رسید تا برای فصل دوم و سوم افق‌های بلندتری را ترسیم کند، هرچند که کار شاید دشوارتر از آن چیزی است که تصور می‌شود.

قاسم حدادی فر

 مسئله حدادی فر به ابهام این روزهای تیم ذوب‌آهن تبدیل شده است، از یک‌سو مهدی تارتار به‌طور غیرمستقیم کیفیت فنی او را تبدیل نکرده و پیشنهاد حضورش در کادر فنی را ارائه کرده است اما قاسم هم به‌هیچ‌عنوان قصد خداحافظی از فوتبال را ندارد. حدادی فر ازجمله بازیکنان کم حاشیه لیگ است و می‌توان امیدوار بود موضوع او با کمترین تنش حل شود.

میلاد جهانی

بااینکه همواره شایعاتی در خصوص خروج او از تیم ذوب‌آهن شنیده می‌شود اما برای لیگ آینده هم قرار است پیراهن تیم اصفهانی را به تن کند. جهانی ازلحاظ فوتبالی بازیکن باکیفیتی محسوب می‌شود و اگر تمرکزش را بر روی بازی در تیم ذوب‌آهن بگذارد، می‌تواند به کمک کادر فنی بیاید و نقش یک مهره مؤثر را ایفا کند.

شهاب گردان

ذوبی‌ها بااینکه فصل گذشته عملکرد پرنوسان و متزلزلی داشتند اما درمجموع عملکرد گردان موردتوجه واقع شد تا برای فصل آینده نیز در جمع سبزها باقی بماند. مهدی تارتار برای فصل آینده حبیب فرعباسی را هم به خدمت گرفته اما هنوز معلوم نیست همچنان گردان عنوان نفر اول بودن را یدک می‌کشد یا اینکه رقیب جوان‌تر دروازه را از او می‌رباید.

رضا خالقی فر

به خدمت گرفتن یک بازیکن 37 ساله سؤالاتی را نزد هواداران تیم ذوب‌آهن ایجاد کرد اما به نظر می‌رسد کادر فنی برای استفاده از این بازیکن برنامه‌هایی دارند و جذب او با هدف صورت گرفته است. خالقی فر از باتجربه‌ترین بازیکنان لیگی است و در دیدارهای دوستانه تیم ذوب‌آهن نیز در ترکیب این تیم حضور داشته و چند باری نیز گلزنی کرده است.

حسین ابراهیمی

این بازیکن که برای لیگ بیستم نیز قرار بود به تیم ذوب‌آهن ملحق شود اما طی اتفاقاتی عجیب‌وغریب پیوستنش به جمع ذوبی‌ها منتفی شد تا شاگرد جواد نکونام در تیم فولاد شود. ابراهیمی برای لیگ آینده با قراردادی یک‌ساله به ذوب‌آهن آمده و با توجه به اینکه پیش‌تر سابقه دعوت به تیم ملی را هم دارد، می‌توانیم از او در تیم ذوب‌آهن اخبار بیشتری بشنویم.

سپاهان

شهریار مغانلو

 سپاهانی‌ها برای اینکه حضور مغانلو در تیمشان قطعی شود، حاضر به معاوضه یک بازیکن با تیم پرتغالی شدند و البته حاشیه‌های پیوستن این بازیکن را هم پذیرفتند تا یکی از مهره‌های موردنظر کادر فنی را به خدمت بگیرند. مغانلو برای درخشش در تیم سپاهان از انگیزه‌های بسیاری برخوردار است و این موضوع می‌تواند به سود او و تیمش شود.

سجاد شهباززاده

 این مهاجم اردبیلی هر چه روحیه ساکتی دارد، در فصل نقل و انتقالات پر سروصدا شد اما درنهایت تصمیمش را برای ادامه حضور در تیم اصفهانی گرفت. شهباززاده که لیگ بیستم را با آقای گلی به پایان برد، برای فصل آینده یکی از مهره‌های کلیدی مدنظر کادر فنی در مسیر پیشبرد اهدافش خواهد بود و قطعاً هواداران هم حساب ویژه‌ای روی او باز می‌کنند.

کریستوفر کنت

 برای سپاهانی‌هایی که نگران از دست دادن پیام نیازمند بودند، حضور این دروازه‌بان اتریشی یک اتفاق ویژه است، البته هنوز از عملکرد کنت در یک بازی رسمی رونمایی نشده است اما بنا به انتخاب کادر فنی تیم سپاهان، او به‌عنوان دروازه‌بان اصلی درون دروازه این تیم جای خواهد گرفت. سپاهان برای مدعی بودن به یک دروازه‌بان شش‌دانگ نیاز دارد و کنت می‌تواند همان بازیکن موردنظر باشد.

مسعود ریگی

بااینکه ریگی در لیست مازاد تیم استقلال جای گرفته بود و از این تیم راهی اصفهان شد، بازهم به‌عنوان یک مهره مؤثر برای تیم سپاهان فصل 1400 محسوب می‌شود. ریگی که در جمع آبی‌پوشان پایتخت به‌واسطه حاشیه‌های زیاد نتوانست کیفیت خوبی را ارائه کند، در تیم سپاهان و به‌دوراز حاشیه‌ها این فرصت را در اختیار دارد تا یک بازیکن مؤثر قلمداد شود.

محمدرضا خلعتبری

 او که به گفته خودش پایان لیگ آینده از مستطیل سبز خداحافظی می‌کند، برای فصل پیش رو به‌عنوان کاپیتان تیم سپاهان وظیفه مهمی را عهده‌دار شده است. خلعتبری که زمانی همبازی نویدکیا در تیم سپاهان بود، حالا به‌عنوان بازیکن مورد اعتماد او به میدان می‌رود، هرچند که بعید است در ترکیب اصلی نقشی برای او در نظر گرفته باشند اما در لحظات طلایی و حساس می‌تواند با تجربه بالایش راهگشای تیم باشد.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور

برچسب‌های خبر