حفظ و افزایش تعاملات شهرداری با فولاد مبارکه

«شهردار اصفهان و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان دیدار و گفت‌وگو کردند و مباحث مختلفی برای همکاری دو طرف بیان شد. هم‌خوانی نوع نگاه شهرداری اصفهان با فولاد مبارکه، مشارکت اقتصادی بین دو مجموعه، تزریق توسعه به شهر با اقدامات فولاد مبارکه، وجود ظرفیت‌های بسیار خوب برای همکاری میان شهرداری و فولاد مبارکه و کمک به مباحث حمل‌ونقلی با تعاملات شهرداری و فولاد مبارکه از جمله مسائل مهم مطرح‌شده در این دیدار بود.»

تاریخ انتشار: 09:35 - دوشنبه 1400/08/3
مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه
no image

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ابتدای این دیدار با اشاره به اینکه با افزایش بازدیدها در شهر قطعا شاهد اتفاق‌های خوبی خواهیم بود، اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهر در این دیدار حضور پیدا کرده‌اند تا بتوانیم تعاملات شهرداری را با فولاد مبارکه حفظ کرده و افزایش دهیم. محمد نورصالحی خاطرنشان کرد: در پیش‌بینی اولیه دیدار، در نظر گرفته شد که اعضای شورای اسلامی شهر به همراه شهردار به مجموعه فولاد مبارکه سپاهان بیایند که به‌زودی این دیدار محقق می‌شود و از این مجموعه بزرگ بازدید خواهیم کرد که در آن جلسه می‌توانیم به نتایج خوبی برسیم و تعاملات را افزایش دهیم. او اضافه کرد: در ماه‌های گذشته اعضای شورای اسلامی شهر با همکاری‌های انجام‌شده از ورزشگاه نقش‌جهان بازدید کردند و اقدامات خوبی در این راستا انجام شد، به‌طوری‌که مدیر سابق فولاد مبارکه بیان کرد که تلاش می‌کند دهکده المپیک را با کمک شهرداری احداث کند و در حال حاضر شهرداری برای تملک این زمین 300 هکتاری، آماده است. رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باید برای تملک و صدور پروانه‌های دهکده المپیک چاره‌ای اندیشیده شود، تصریح کرد: با این اقدام در یک دوره مدیریت مشخص می‌توانیم این محل را به بهره‌برداری برسانیم. به گفته او، فولاد مبارکه سپاهان 23 رشته ورزشی و 93 تیم ورزشی دارد که در این راستا مشارکت شهرداری و فولاد مبارکه می‌تواند به این باشگاه کمک کند. نورصالحی افزود: شهرداری با توجه به باشگاه‌ها و زمین‌هایی که در اختیار دارد می‌تواند با تعاملات لازم، آنچه را لازم است در اختیار باشگاه سپاهان قرار دهد. او گفت: در دوره ششم شورای اسلامی شهر اصفهان کمیته‌ای با عنوان «آب و مناطق کم‌برخوردار» تأسیس و در حوزه آب صحبت‌هایی بیان شد. فولاد مبارکه در موضوع صرفه‌جویی در آب به خوبی عمل کرده و در استان از این مجموعه راضی هستند؛ البته تلاش می‌کنیم در این کمیته، هم‌افزایی‌ها را افزایش داده و اقداماتی را که از دست شورا برمی‌آید، انجام دهیم. رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فاز 1 و 2 ساختمان جهان‌نما نیمه‌کاره باقی‌ مانده که مقرر شد این بخش‌ها به هتل تبدیل شود.

 هم‌خوانی نوع نگاه شهرداری اصفهان با فولاد مبارکه

در ادامه این دیدار، شهردار اصفهان با بیان اینکه مبدأ هر تحولی جهان‌بینی و نگاه درست به مسائل است که به دنبال آن اهتمام و اراده نیز وجود دارد، گفت: نوع نگاه شهرداری اصفهان با مجموعه فولاد مبارکه، هم‌خوانی دارد و صحبت‌هایی که در این دیدار ردوبدل شد به نگاه شخصی من نزدیک است. امیدوارم همین اتفاق بتواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد. علی قاسم‌زاده افزود: باید با نگاه درست به سرمایه‌گذاری، اقدامات لازم را فرااستانی و فراملی انجام دهیم و از خرده‌فروشی‌ها پرهیز کنیم. اکنون اتفاق‌های خوبی در کشور رخ داده که این موضوع باعث شده کسی بهانه‌ای برای کار نکردن نداشته باشد. در حال حاضر تمام مقدمات آماده است تا شهرداری بتواند به بهترین شکل عمل کند. او خاطرنشان کرد: امیدوارم با بلندنظری به اهداف نظام انقلاب اسلامی، بتوانیم اقداماتی انجام دهیم که باعث افزایش سرمایه‌گذاری و افزایش سرمایه اقتصادی نظام شود. شهردار اصفهان گفت: مباحث خوبی در این جلسه مطرح شد که نشان می‌دهد شهرداری برای تشکیل کارگروه مشترک آماده است، به‌طوری‌که از سوی شهرداری و فولاد مبارکه یک سرگروه انتخاب خواهد شد تا در این کارگروه حاضر شوند و مباحث را دنبال کنند. امیدوارم بتوانیم از این راه سخت، سربلند خارج شویم. قاسم‌زاده اظهار کرد: اصفهان همیشه الگو بوده و امید است این راه را ادامه دهد و در همدلی و هم‌گرایی نیز الگویی را به کشور معرفی کند؛ هنگامی که صحبت از پاسداشت نظام درمیان باشد، باید از مرزهای بزرگ رد شده و از ارزش‌ها دفاع کنیم. او اضافه کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا نظام جمهوری اسلامی روزبه‌روز قوی‌تر و موفق‌تر عمل کند تا مردمی که به این نظام دل بسته‌اند، نگرانی نداشته باشند. البته برای رسیدن به این نتیجه باید با نگاه جبهه و جنگ، روحیه جهادی، روحیه خدمتگزاری و گذشت وارد عمل شویم تا نتایج خوبی رقم بخورد. شهردار اصفهان گفت: امیدوارم با کارگروهی که بین شهرداری و فولاد مبارکه تشکیل می‌شود، بتوانیم از موانع به خوبی گذر کنیم و شاهد اتفاق‌های خوبی برای کشور و استان باشیم.

پیش به سوی مشارکت اقتصادی

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در ادامه این دیدار گفت: اکنون یک فرصت تاریخی شکل گرفته و به نوعی می‌توان احساس کرد که نیروهای نظام در مدیریت‌های اجرایی و در دیدگاه‌ها همسو هستند که امیدوارم این کار تداوم داشته باشد. محمدیاسر طیب‌نیا افزود: گاهی سیستم‌ها به صورت جزیره‌ای برای توسعه شهر و کشور تلاش می‌کنند که این اقدام کافی نیست، بلکه باید نهادهای مختلف با یکدیگر تعامل داشته باشند تا وضعیت بهبود یابد. او با بیان اینکه اگر هم‌افزایی‌های لازم انجام شود به اهداف مورد نظر می‌رسیم، تصریح کرد: باید در این دوره برای محقق‌شدن این موضوع نهایت تلاش خود را به نمایش بگذاریم.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: مجموعه فولاد مبارکه خارج از شهر اصفهان است و ممکن است با شهرداری اصفهان غریب باشد؛ اما باید از ظرفیت حوزه‌های مشترکی مانند ورزش، خدمات و حمل‌ونقل استفاده کنیم و همکاری‌های خوبی داشته باشیم. طیب‌نیا با اشاره به اینکه شرکت فولاد مبارکه یک مجموعه صنعتی‌اقتصادی است، خاطرنشان کرد: در این راستا برای انجام هر کار یک نگاه فنی وجود داشته باشد و در کنار آن اقدامات لازم انجام شده و مسئولیت‌های اجتماعی در نظر گرفته شود. مهم این است که پروژه‌هایی را تعریف کنیم و روند بهتری را در پیش بگیریم؛ سال‌هاست که اتفاق مهمی در این زمینه انجام نشده که این موضوع پذیرفتنی نیست؛ زیرا فولاد مبارکه یک نهاد سرمایه‌دار است.
او با بیان اینکه همه ما شریک یکدیگر هستیم، افزود: گاهی بحث‌های سیاسی در این کار ایفای نقش می‌کند، پس همه ما باید برای انجام اقدامات مشخص و کارشناسی‌شده به یک هدف درست با نتایج خوب دست پیدا کنیم. مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان ادامه داد: فولاد مبارکه در حوزه‌های قطار شهری و بین‌شهری همیشه اعلام آمادگی کرده است؛ اما موانعی وجود دارد که باید کمیته عملیاتی تشکیل شود تا بخش‌های دیگر به تعهدات خود عمل کرده و موانع را رفع کنند.
طیب‌نیا با بیان اینکه افراد با نظرات کارشناسی باید طرح‌های مختلفی را مطرح کنند، گفت: بخش قابل‌توجهی از نیروهای ما در شهر اصفهان ساکن هستند که این افراد نیازمند خدمات مختلفی نیز خواهند بود، پس در این راستا باید پروژه‌هایی را تعریف کنیم تا نیاز فرهنگی، تفریحی و ورزشی کارکنان تأمین شود. او اظهار کرد: مجموعه فولاد مبارکه آمادگی دارد تا از ظرفیت شهرداری در بخش‌های مختلف استفاده کند تا به نتایج خوبی برسیم و به وظایف خود عمل کنیم.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: مجموعه فولاد مبارکه در مباحثی مانند پروژه‌های تحقیقاتی و پروژه‌های صنعتی آماده سرمایه‌گذاری و همکاری است؛ اما به عقیده من نگاه باید از نظر مسئولیت اجتماعی به سمت مشارکت اقتصادی و مراعات مسئولیت‌های اجتماعی برود؛ چراکه اگر اقدامات فرهنگی انجام شود، اما جنبه‌های اقتصادی آن دیده نشود، پروژه با شکست مواجه می‌شود. طیب‌نیا با اشاره به اینکه در تمام دنیا از ورزش به‌عنوان یک صنعت یاد می‌شود اما در ایران با توجه به هزینه‌های زیادی که در این بخش می‌شود شاهد درآمدزایی و جذب سرمایه‌گذار نیستیم، اظهار کرد: این مباحث گویای نگاه مادی به ورزش نیست، بلکه این نگاه به موفقیت پروژه‌ها کمک می‌کند؛ چنانکه اگر به فولاد مبارکه تنها نگاه مادی داشته باشیم، پروژه‌ها به خوبی پیش نخواهد رفت. او با اشاره به اینکه باید نگاه‌های بزرگی به پروژه‌ها شود، تصریح کرد: فولاد مبارکه نیز در این راستا همراه شهرداری خواهد بود و از نظر مالی تمام منابع را تأمین خواهد کرد؛ البته نگاه مشارکت اقتصادی به تمام پروژه‌ها از شروط این اقدام است. باید فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران پهن و موانع از سر راهشان برداشته شود تا آن‌ها با خیال راحت وارد عمل شوند.

 تزریق توسعه به شهر با اقدامات فولاد مبارکه

همچنین رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه این دیدار گفت: نگرانی‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مشترکی میان شهرداری و مجموعه فولاد مبارکه وجود دارد که در این راستا می‌توانیم پروژه‌های بسیاری را برای شهروندان در نظر بگیریم تا نگرانی‌های این دو مجموعه برطرف شود.
مصطفی نباتی‌نژاد با اشاره به اینکه توسعه فولاد مبارکه مختص به مجموعه خودش نیست، بلکه می‌تواند این توسعه را به شهر تزریق کند، افزود: به‌طور مثال در موضوع ورزش، باشگاه سپاهان قبل از اینکه متعلق به شرکت فولاد مبارکه باشد متعلق به مردم اصفهان و یک سرمایه اجتماعی است. او با بیان اینکه سهام‌داران باشگاه سپاهان می‌توانند مردم و نهادهای اجتماعی باشند، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های شهردار اصفهان در موضوع سرمایه‌گذاری‌های شهری، چند برابرکردن ظرفیت مشارکتی بودجه بود و مجموعه شرکت‌های اقماری ذیل مجتمع فولاد، یکی از بخش‌هایی است که در این خصوص، اهلیت و تخصص لازم را دارد و می‌تواند در حوزه‌های مختلف به شهرداری کمک کند.

 وجود ظرفیت‌های بسیار خوب برای همکاری میان شهرداری و فولاد مبارکه

در ادامه نیز عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به آشنا بودن شهروندان با مجموعه فولاد مبارکه گفت: با توجه به ظرفیت‌های فنی و اقتصادی که این مجموعه در اختیار دارد، می‌توانیم اقدامات بزرگی با همکاری این مجموعه انجام دهیم. سیدامیر سامع خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای همکاری میان شهرداری و مجموعه فولاد مبارکه برای پرداختن به موضوع ورزش وجود دارد. او افزود: تجهیز محل‌های ورزشی روباز از جمله اقدامات خوبی است که از طریق آن و با تعریف پروژه‌های مشترک می‌توان برای شهروندان
انجام داد.

 کمک به مباحث حمل‌ونقلی با تعاملات شهرداری و فولاد مبارکه

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در ادامه این دیدار گفت: برای تکمیل پروژه‌های عمرانی موجود در شهر مانند حلقه حفاظتی شهر اصفهان، قطار شهری و مرکز همایش‌های بین‌المللی می‌توانیم تعاملات و همکاری‌های لازم با فولاد مبارکه داشته باشیم. ایرج مظفر افزود: این تعاملات می‌تواند ظرفیت‌های مخـتـلـف اصـفـهـان را به‌ویژه در بـحــث‌هــای حمل‌ونقلی توسعه و ارتقا دهد.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    سیدمحمدمهدی هادیان

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط