نسخه سیگنال‌فروشان برای بازار ارز

صفحات اعلام نرخ ارز و طلا در شبکه‌های اجتماعی بخش‌های ویژه‌ای به نام کانال وی‌آی‌پی دارند. آن‌ها برای عضویت در کانال‌های وی‌آی‌پی به صورت ماهانه بین 100 هزار تا چند میلیون تومان دریافت می‌کنند و در مقابل به اعضا سیگنال خرید یا فروش می‌دهند تا با استفاده از نوسانات بازار سود بگیرند. تعدادی از این کانال‌ها مدعی‌اند اخبار رانتی بزرگ دارند و با سرعت زیادی شما را ثروتمند خواهند کرد!

تاریخ انتشار: 09:41 - چهارشنبه 1400/09/3
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
no image

حالا سؤال اینجاست: «نسخه کانال‌های وی‌آی‌پی برای بازار ارز و طلا با نزدیک‌شدن به مذاکرات وین چیست؟» گفت‌وگو با اعضای این‌کانال‌ها نشان می‌دهد آن‌ها نسخه یکسانی برای چند هفته آینده دارند.
حامد عضو کانال وی‌آی‌پی ارز می‌گوید: «به ما گفته‌اند پول آماده کنید و نزدیک مذاکرات سنگین دلار بخرید؛ پله اول 27 هزار و 900 تومان، پله دوم 27 هزار و 400 و سپس در کانال 26 هزار تومان تمام سرمایه را دلار می‌خریم.» گفت‌وگو با اعضای مختلف نشان می‌دهد کانال‌های وی‌آی‌پی زیادی سیگنال خرید دلار را نزدیک مذاکرات وین صادر کرده‌اند. آن‌ها معتقدند با نزدیک‌شدن به تاریخ مذاکرات دلار ریزشی خواهد شد؛ البته تفسیر آن‌ها از قیمت احتمالی دلار متفاوت است. برخی نرخ دلار در هنگام مذاکرات را 26 هزار تومان اعلام می‌کنند و برخی بهترین نقطه خرید را کانال 27 هزار تومانی می‌دانند و به تعبیر آن‌ها فروش بالاتر از 29هزار تومان خواهد بود.
یکی دیگر از اعضای یک کانال وی‌آی‌پی درباره نقطه فروش احتمالی می‌گوید: «در کانال می‌گویند 30 هزار تومان مقاومت روانی محکمی است، باید قبل از آن نقد شویم و اگر 30هزار تومان را رد کرد، دوباره بخریم.» کانال‌های وی‌آی‌پی برای سرمایه‌گذاری میان‌مدت، خرید نزدیک مذاکرات و فروش در نیمه اول اسفندماه را بهترین زمان می‌دانند. در این میان کانال‌های وی‌آی‌پی طلا به دلیل نوسانات بازارهای جهانی هنوز سیگنال مشخصی برای وضعیت بازار ندارند. در طول روزهای گذشته نرخ طلا در بازارهای جهانی ریزشی بود و آن‌ها تا زمان ثبات این شرایط صبر خواهند کرد.
کانال‌های وی‌آی‌پی ارز و طلا اگرچه امروز با تعداد بالا فعالیت می‌کنند و برخی از آن‌ها حق عضویت ماهانه چند میلیون تومانی دارند، ولی در بسیاری از مواقع پیش‌بینی درستی از آینده قیمت‌ها نداشتند. آبان 99 وقتی دلار 32 هزار تومان را رد کرد، کانال‌های وی‌آی‌پی از احتمال دلار 40 و 50 هزار تومانی می‌گفتند و امسال نیز در چند برهه زمانی پیش‌بینی آن‌ها غلط از آب درآمد؛ با این حال اکنون عقیده دارند دلار تا پایان سال صعودی خواهد بود و گاهی از سقف‌های جدید نرخ ارز در سال 1400 می‌گویند.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    عصمت اعرابی

برچسب‌های خبر