احداث 1140 واحد مسکونی در خمینی‌شهر

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور تأکید کرد: خیران کمک کنند تا واحدهای مسکــونــی هــرچــه زودتــر به نیازمندان واگذار شود. حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی‌نژاد در بازدید از پروژه  مسکن شهری ۱۴۰ واحدی پردیسان خمینی‌شهر که با همکاری مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن در دست ساخت است، گفت: خوشبختانه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در طرح ساخت مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر فعالیت‌های خوبی را به ثمر رسانده است.

تاریخ انتشار: 10:21 - پنجشنبه 1400/10/9
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
no image

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور از ساخت ۲۰ هزار واحد مسکن در سراسر کشور به کمک خیران مسکن‌ساز خبر داد و گفت: انجمن خیران مسکن‌ساز استان اصفهان  در این امر پیشتاز بوده و کارهای بسیار خوبی را به سرانجام رسانده است.
حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد در خصوص تسهیلات مسکن روستایی توضیح داد: بنیاد مسکن (طبق قانونی که در ۱۳۸۴ برای ساخت مسکن روستایی مصوب شد) تاکنون ۵۲درصد کار نوسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی و شهرهای زیر ۲۵هزار نفر را انجام داده است. او با اشاره به اینکه در افق ۱۴۱۰ اتمام نوسازی خانه‌های روستایی رقم می‌خورد، گفت: با پایان نوسازی خانه‌های روستایی، جشن ملی برگزار می‌شود.

تسهیلات ۲۰۰میلیون تومانی برای ساخت خانه‌های روستایی

روحانی‌نژاد با توضیح این مطلب که دولت سیزدهم تسهیلات ۲۰۰میلیون تومانی برای تهیه مسکن روستایی در نظر گرفته است، ادامه داد: با توجه به اینکه زمین و تأمین نیرو، آورده خود مردم است، با دریافت حداقلی از افراد متقاضی، خانه‌ها ساخته می‌شود و در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. او خبرداد: با توجه به وجود بافت فرسوده در حاشیه شهرها و روستاها، بنیاد مسکن در نظر دارد با استفاده از دانش پژوهشکده سوانح طبیعی، بخش فرسوده حاشیه شهرها و سکونتگاه‌های غیر رسمی و بافت‌های فرسوده را بازسازی کند؛ زیرا نگران این مسئله‌ایم که با یک زلزله چهار‌پنج ریشتری این خانه‌های فرسوده فرو ریزد و یک فاجعه انسانی رخ دهد. او ادامه داد: انتظار داریم مجلس و دولت در قالب طرح یا لایحه، قانونی را به تصویب برسانند که بنیاد مسکن را موظف به سامان‌دهی این سه نقطه شهری کند.

واگذاری بازسازی10 منطقه از کشور به بنیاد مسکن

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن گفت: 10 نقطه کشور  به بنیاد مسکن واگذار شده است تا سامان‌دهی و بازسازی بافت‌های فرسوده آن صورت پذیرد. بندر امام‌خمینی، دوگنبدان، کرمان، سیستان،  چابهار، زابل و زاهدان از مناطقی هستند که بــنـیـاد مسکـن بــه‌صــورت مـوردی وظایف محوله را پیگیری می‌کند و به سرانجام می‌رساند.حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد تصریح کرد: این ظرفیت در بنیاد مسکن وجود دارد و امید است بتوانیم به طور فراگیر سامان‌دهی حاشیه شهرها را انجام دهیم تا شاهد این وضعیت نگران‌کننده نباشیم و مردم در بلایای طبیعی دچار مشکل نشوند.

عملکرد مطلوب اصفهان در بازسازی‌های کشور

او با بیان اینکه هدف از سفر سه‌روزه به اصفهان، بازدید از پروژه‌ها و نحوه ارائه خدمات به مردم است، گفت: خوشبختانه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان اقدامات ارزشمندی در بازسازی‌های کشور در بلایای طبیعی به‌عنوان ستاد معین داشته است؛ همچنین در عمران، آبادانی و نوسازی مسکن روستایی و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵هزار نفر این استان نیز خوب عمل کرده است.

احداث 1140 واحد مسکونی در خمینی شهر

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد با اشاره به بازدید خود از پروژه‌های مسکن شهری خمینی‌شهر، ابراز داشت: این شهرستان دو پروژه بسیار خوب دارد. یکی از آن‌ها، هزار واحدی و در قالب اقدام ملی مسکن است که تحت‌عنوان جهش تولید مسکن ادامه پیدا می‌کند و منابع مالی و آورده و متقاضی آن پیش‌بینی شده است. او اضافه کرد: پروژه دوم ۱۴۰ واحدی پردیسان است که ۴۰ واحد آن را خیران مسکن‌ساز و ۱۰۰ واحد را بنیاد مسکن می‌سازد؛ ازاین‌رو ۱۱۴۰ واحد مسکن هم‌اکنون در خمینی‌شهر در حال احداث است.
گفتنی است، حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی‌نژاد و هیئت همراه در دومین روز سفر خود به استان اصفهان از پروژه ۳۴۸ واحدی زیتون و ۹۲۰ واحدی اقدام ملی مسکن شاهین‌شهر، پروژه ۱۴۰ واحدی پردیسان خمینی‌شهر و کارخانه آجر شالباف در حبیب‌آباد بازدید کرد.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    فرشته قدیری

برچسب‌های خبر