ذوب‌آهن با نفت هم گرم نشد

هرچند که مهدی تارتار بعد از شکست تیمش در مقابل صنعت نفت آبادان اعلام کرد که با توجه به شرایط دو فصل اخیر ذوب‌آهن عملکرد او و تیمش در این فصل آن‌چنان هم بد نبوده است، با این وجود هواداران ذوب‌آهن همچنان عقیده دارند که این تیم موردعلاقه آن‌ها نیست و با توجه به هزینه‌هایی که باشگاه انجام داده، ذوب‌آهن باید در پایان هفته شانزدهم در پله بالاتری از جدول قرار می‌گرفت.

تاریخ انتشار: 09:38 - سه شنبه 1400/11/5
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

صنعت نفت با ضربه مهارنشدنی طالب ریکانی، انتقام شکست دور رفت را از ذوب‌آهن گرفت و با این سه امتیاز اصفهانی‌ها با قرار گرفتن بر روی رتبه‌های دورقمی جدول لیگ به تعطیلات رفتند؛ اما شکی نیست که کار ذوب‌آهن برای ادامه فصل بسیار سخت خواهد بود و مهدی تارتار اگر نتواند با مجموعه فعلی و البته خریدهای جدید، تیمش را از این شرایط نابسامان نجات دهد، بدون شک ممکن است جای خودش را به سرمربی دیگری بدهد.
حبیب فرعباسی: شاید هر دروازه‌بان دیگری هم که به جای فرعباسی درون دروازه ذوب‌آهن بود، نمی‌توانست ضربه محکم و غیرقابل‌مهار طالب ریکانی را کنترل کند؛ ولی بااین‌حال فرعباسی در بقیه دقایق مسابقه و در چند مرحله بر روی ضربات بازیکنان صنعت نفت نمایش بسیار خوبی داشت و یک‌بار هم در موقعیت تک‌به‌تک توپ را برگشت داد تا بتوان عنوان بهترین بازیکن ذوب‌آهن در بازی مقابل صنعت نفت را به او داد.
سید محمد قریشی: ترکیب چهار نفره خط دفاعی ذوب‌آهن تقریبا هر هفته دچار تغییر می‌شود و این موضوع بدون شک تأثیر بسیار زیادی روی کاهش کیفیت بازیکنان خواهد داشت. بااین‌حال قریشی در روزی که نورمحمدی و قاسمی در ترکیب اولیه ذوب‌آهن غایب بودند، باتجربه‌ترین مدافع میانی این تیم بود؛ ولی بااین‌حال نمایش متوسطی در ترکیب تیمش داشت.
امیر شبانی: قرار بود با دوندگی بالای خودش در خط دفاعی جای خالی نورمحمدی را پر کند؛ ولی دوخطای تقریبا مشابه آن هم در میانه‌های میدان باعث شد تا خیلی زود کارت قرمز داور را در مقابل چشمان خودش ببیند و همین ده‌نفره‌شدن ذوب‌آهن آن هم برای حدود ۷۰ دقیقه باعث شد تا تیم مهدی تارتار نتواند فشار آن‌چنانی بر روی دروازه صنعت نفت ایجاد کند.
امیرحسین صدقی: صدقی بازیکنی جوان و بی‌تجربه است و زمان زیادی لازم دارد تا بتواند خودش را در ترکیب ذوب‌آهن اثبات کند. با این وجود نمی‌توان انتظار بسیار زیادی از او داشت و صدقی هم مانند بقیه بازیکنان جوان ذوب‌آهن فعلا مشغول گذراندن اوقات ناخوشی در رقابت‌های لیگ برتر است.
مـسـعود ابـــراهـیــم‌زاده: نــسبت بـه بازی‌های قبلی خودش نمایش بهتری در ترکیب ذوب‌آهن داشت و البته یک‌بار هم در نیمه دوم می‌توانست با ضربه چکشی خودش دروازه نفت را باز کند که توپ خوب روی پایش سوار نشد. البته غیبت آرمان قاسمی در ترکیب اولیه هم باعث شد تا ابراهیم‌زاده کمی در کارهای دفاعی شرکت بیشتری داشته باشد و همین موضوع بر روی عملکرد کلی او تأثیرگذار بود.
پوریا پورعلی: قرار بود در این بازی به‌عنوان هافبک در ترکیب ذوب‌آهن بازی کند؛ اما اخراج ناشیانه شبانی باعث شد تا پورعلی کمی عقب‌تر برگردد و همین موضوع کار او را در تیم ۱۰ نفره ذوب‌آهن هم بسیار سخت کرد؛ با این وجود همین که ذوب‌آهن در نیمه دوم موقعیت آن‌چنان زیادی به حریف خودش نداد، نشان می‌دهد که پورعلی عملکرد خوبی داشته است.
حسین ابراهیمی: بعد از مدت‌ها توانست اعتماد تارتار را برای حضور در ترکیب اصلی ذوب‌آهن به دست بیاورد و البته با ارسال چند پاس کلیدی نشان داد که می‌توان به او اعتماد کرد؛ ولی بااین‌حال نمایش نامطلوب دیگر بازیکنان ذوب‌آهن هم بر روی عملکرد ابراهیمی تأثیرگذار بود و در نهایت در نیمه دوم تعویض شد.
مــحــمــد خــدابـــنـده‌لــو: اگــر کــمی خوش‌شانس بود و شوت محکمش در نیمه دوم تبدیل به گل شده بود، می‌توانست برترین بازیکن دیدار با صنعت نفت لقب بگیرد؛ ولی با این وجود دوندگی‌های بسیار زیاد در خط هافبک ذوب‌آهن نتوانست فرصتی را برای مهاجمان این تیم فراهم کند تا در نهایت شاگردان تارتار بازی را با شکست ترک کنند.
سجاد جعفری: در همان دروازه‌ای که طالب ریکانی موفق شد دروازه ذوب‌آهن را باز کند، موقعیتی نزدیک‌تر به دروازه نصیب جعفری شد؛ ولی ضربه او برخلاف ریکانی دقت لازم را نداشت و فرق آسمان را شکافت. بااین‌حال جعفری هم در بازی مقابل نفت نتوانست کیفیت مطلوبی داشته باشد و همین موضوع دروازه صنعت نفت را بسته نگه داشت.
میلاد جهانی: در برابر تیم سابق خودش بازی می‌کرد و انتظار می‌رفت که از انگیزه مضاعف در این بازی برخوردار باشد؛ اما شاید کلیدی‌ترین صحنه این بازی مربوط به زمانی بود که جهانی ترجیح داد حرکت پابه توپ ریکانی را تماشا کند و به او فشار نیاورد تا کاپیتان نفت با یک ضربه محکم و بدون مزاحم دروازه فرعباسی را باز کند و همین یک گل در نهایت منجر به شکست ذوب‌آهن شد.
رضا خالقی‌فر: او هم مانند جهانی بازیکن سابق صنعت نفت بود؛ ولی آن‌قدر ضعیف بازی کرد که در نهایت تارتار ترجیح داد بیشتر از یک نیمه خالقی‌فر را در درون زمین نگه ندارد. روزهای تلخ این بازیکن باتجربه در ترکیب فوتبال ذوب‌آهن همچنان ادامه دارد و حتی این احتمال وجود دارد که با خرید مهاجمان جدید در نیم‌فصل، دیگر خالقی‌فر شانسی برای حضور در زمین هم پیدا نکند.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مسعود افشاری

برچسب‌های خبر