۲۵ آبان در تقویم رسمی به نام «روز اصفهان» نام‌گذاری شد

با ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، بیست‌وپنجم آبان‌ماه در تقویم رسمی به عنوان «روز اصفهان» نام‌گذاری شد. آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، مصوبه تعیین مناسبت‌های جدید جهت درج در ضمیمه تقویم رسمی کشور که بنا به پیشنهاد وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه ۸۶۴ مورخ سی‌ویکم خردادماه […]

تاریخ انتشار: 11:35 - پنجشنبه 1401/05/6
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
no image

با ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، بیست‌وپنجم آبان‌ماه در تقویم رسمی به عنوان «روز اصفهان» نام‌گذاری شد. آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، مصوبه تعیین مناسبت‌های جدید جهت درج در ضمیمه تقویم رسمی کشور که بنا به پیشنهاد وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه ۸۶۴ مورخ سی‌ویکم خردادماه سال ۱۴۰۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد را برای اجرا ابلاغ کرد؛ براساس این ابلاغیه روز چهاردهم آبان‌ماه به نام روز مازندران و روز بیست‌وپنجم آبان‌ماه به نام روز اصفهان نام‌گذاری شد.

بیست‌وپنجم آبان‌ماه سال ۱۳۶۱، مردم اصفهان با بدرقه باشکوه فرزندان خود حماسه‌ساز شدند و گوشه گوشه این شهر با حجله ۳۷۰ شهید تزئین شد. مردمان ولایت‌مدار نصف جهان در این روز پیکر ۳۷۰ شهید عملیات محرم را با شکوهی مثال‌زدنی و بی‌نظیر بر روی دوش خود تا گلستان شهدا همراهی کردند، تشییعی بی‌همتا که تحسین و تمجید حضرت امام خمینی (ره) را به دنبال داشت. بنیان‌گذار انقلاب اسلامی به مناسبت تشییع ۳۷۰ شهید در اصفهان فرمودند: «در کجای دنیا جایی را مثل اصفهان پیدا می‌کنید که چند روز پیش ۳۷۰ شهیدش را تشییع کردند. همین ملت شهید داده همچنان بر خدمت خود به اسلام ادامه می‌دهد.»همچنین مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) هم دربیان این اقدام تاریخ‌ساز اصفهانی‌ها در دیدار با مردمان این دیار گفتند: در سالروز ۲۵ آبان در جمع مردم اصفهان، لازم می‌دانم در همین زمینه (مناقب اصفهان، مردم اصفهان) چندجمله‌ای عرض کنم، اینها شناسنامه این مردم مؤمن و غیرتمند و ایستاده پای کار به حساب می‌آیند، مردم اصفهان در یک روز ۳۷۰ شهید را تشییع کردند، خم به ابرو نیاوردند، بماند که همان روز اعزام به جبهه داشتند، پشتیبانی داشتند و حرکت کردند.»

 

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا