استرس را ضربه فنی کنید

راهی ساده برای آرامش یافتن

 

برای رهایی از استرس راه‌های زیادی وجود دارد اما راه ساده‌ای وجود دارد که شما می‌توانید به محض پیدا شدن آن، ضربه فنی‌اش کنید!

 

دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

معمولا شما وقتی استرس دارید یا نگران هستید، نفس‌تان ظاهراً از بالای قفسه‌ سینه و حتی گلو می‌آید این در حالی است که باید از دیافراگم نفس بکشید. در واقع، تنفس طولانی و یکنواخت در این زمان از اهمیت زیادی برخوردار است.

تنفس، اکسیژن را به بدن تزریق می‌کند و باعث می‌‌شود احساس آرامش و ریلکسیشن بیشتری داشته باشید اما تنفس نیاز به مهارت دارد.

بدین منظور یک دست خود را بر روی بخش تحتانی شکم و زیر دنده‌ها و دست دیگر خود را بر روی قفسه‌ سینه‌تان قرار دهید، سپس به‌آرامی از طریق بینی خود نفس بکشید. در صورت امکان، تا 4 شماره نفس بکشید.

وقتی نفس می‌کشید، باید احساس کنید شکم‌تان به همراه قفسه‌ سینه‌تان بزرگ می‌شود. بعد از آن نفس خود را چند ثانیه نگه دارید و به‌آرامی و در صورت امکان، تا 4 شماره نفس خود را از طریق بینی یا دهان بیرون دهید.

 این تمرین را به صورت روزانه 10-5 مرتبه و هر بار به‌ مدت چند دقیقه تکرار کنید و نتیجه آن را ببینید.

 

دیدگاه‌ها

عالی متشکرم

مجید
عالی متشکرم

افزودن دیدگاه جدید

Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.