پنت‌هاوس‌های میلیاردی

«خاطره‌انگیز، تکرارنشدنی و بی‌نظیر»؛ ماه گذشته تبلیغات گسترده‌ای با این عبارت‌ها برای فروش دو پنت‌هاوس در بازار مسکن اصفهان آغاز شد؛ البته مکان قرارگیری این دو محرمانه است و واسطه‌ها اطلاعات زیادی از آن‌ها منتشر نمی‌کنند؛ ولی از ویژگی‌های معرفی ملک مشخص است دو پنت‌هاوس موردنطر خاص‌ترین پنت‌هاوس‌های شهر اصفهان هستند و تاکنون پنت‌هاوسی بااین‌همه امکانات در اصفهان ساخته نشده بود؛ برای مثال، واسطه‌ها مدعی‌اند متریال داخلی این دو آپارتمان اروپایی هستند و مدارکی برای اثبات این ادعا دارند. 

تاریخ انتشار: 15:03 - سه شنبه 1399/04/24
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image
قیمت این دو پنت‌هاوس بین 40 تا 50 میلیارد تومان است و متقاضی باید پیش از بازدید، پرینت حساب ارائه دهد تا واسطه بداند توان پرداخت این پول را دارد. چهار سال قبل چند آپارتمان با قیمت‌های 20 و 25 میلیارد تومان در محله مشتاق معامله شد و آن‌ها رکورددار بالاترین قیمت آپارتمان در اصفهان بودند؛ ولی حالا اگر دو پنت‌هاوس خاص اصفهانی معامله شوند، رکورد بالاترین قیمت آپارتمان در اصفهان شکسته خواهد شد.

سوپر پنت‌هاوس‌های خاص اصفهان کجا قرار دارند؟

واسطه‌ها تبلیغات گسترده‌ای را برای فروش این دو پنت‌هاوس آغاز کرده‌اند؛ ولی حاضر به آدرس دادن نمی‌شوند. مشتری باید ابتدا به آن‌ها مراجعه و واسطه‌ها را مطمئن کند که توان پرداخت پول این پنت‌هاوس‌ها را دارد تا اجازه بازدید از ملک صادر شود. بررسی‌های اصفهان‌زیبا آنلاین نشان می‌دهد یکی از این پنت‌هاوس‌ها بر خیابان آبشار قرار دارد و ویوی آن رودخانه و پارک‌های اطراف است؛ حتی امکان تماشای پل‌های تاریخی اصفهان نیز از این پنت‌هاوس وجود دارد. واسطه‌ها می‌گویند این پنت‌هاوس از نظرِ منظره تکرارنشدنی است. پنت‌هاوس دوم در محله مشتاق دوم قرار دارد و اطلاعات محدودی از آن در دسترس است؛ زیرا واسطه‌های فروش این مورد سخـت‌گـیرتر از نمونه اول هستند. فقط یکی از بازدیدکنندگان به اصفهان‌زیبا آنلاین گفت همه‌چیز در این پنت‌هاوس شبیه قصرهای افسانه‌ای است.

سوپرپنت‌هاوس‌های اصفهانی چه مشخصاتی دارند؟

پنت‌هاوس بر خیابان آبشار 540 مترمربع است و 200 مترمربع تراس دارد. سازنده آن را به‌صورت دوبلکس طراحی کرده و به چهار اتاق‌خواب مجهز شده است. واسطه‌ها می‌گویند مصالح استفاده‌شده برای این بنا را از اروپا وارد کشور کرده‌اند و مدارکی برای تأیید این ادعا دارند. البته بیشترین تبلیغ برای این پنت‌هاوس درخصوص منظره آن است. در اصفهان اگر آپارتمانی یک بالکن دومتری به سمت زاینده‌رود داشته باشد، قیمت آن یک میلیارد تومان بیشتر از سایر املاک است، حالا این پنت‌هاوس 200 مترمربع تراس به‌سمت رودخانه زاینده‌رود دارد. پنت‌هاوس دوم نیز منظره‌ای رو به زاینده‌رود دارد؛ ولی از اولی کوچک‌تر است. سوپرپنت‌هاوس مشتاق دوم 400 مترمربع مساحت و چهار عدد اتاق‌خواب دارد، سازنده آن‌هم مدعی است که متریال مورداستفاده در این بنا اروپایی است؛ ولی برگ‌برنده این ملک امکانات بی‌نظیر آن است؛ زیرا تاکنون در شهر اصفهان هیچ آپارتمانی به این‌همه امکانات مجهز نشده است. سوپرپنت‌هاوس مشتاق دوم به سیستم هوشمند مجهز شده، سیستم گرمایشی و سرمایشی آن چیلر است، سالن ورزشی با وسایل کامل دارد، لابی آن سلطنتی است و البته تماشای زاینده‌رود از تراس ممکن است.

سوپر پنت‌هاوس‌های اصفهانی چقدر می‌ارزند؟

واسطه‌ها حاضر به ارائه قیمت به متقاضی نمی‌شوند؛ بلکه مشتری باید ابتدا مدارک شغلی و پرینت‌حساب ارائه دهد تا واسطه بداند فرد متقاضی واقعا توان پرداخت پول آن را دارد یا اینکه مطمئن شود مراجعه‌کننده هیچ ارتباطی با اداره دارایی ندارد؛ سپس از مشتری می‌پرسند چقدر پول برای خرید دارد؟ اگر بودجه او نزدیک به قیمت ملک بود، تأیید می‌کنند، در غیر این صورت راضی به ارائه قیمت دقیق نمی‌شوند. بررسی‌ها نشان می‌دهد واسطه‌ها هر مترمربع از این دو پنت‌هاوس را بین 70 تا 80 میلیون تـومان قیمت‌گذاری کرده‌اند؛ درنتیجه متقاضی باید بین 40 تا 50 میلیارد تومان پول داشته باشد. واسطه‌ها مشخصاتی از سازنده منتشر نمی‌کنند؛ ولی شواهد نشان می‌دهد احتمالا یک بسازبفروش بزرگ تهرانی پشت این دو پنت‌هاوس قرار دارد؛ ضمن اینکه واسطه‌ها اگر موفق به فروش این دو بنا شوند برای هرکدام بین 500 میلیون تا یک میلیارد تومان پورسانت می‌گیرند. اطلاعات مربوط به این دو پنت‌هاوس مانند اطلاعات مافیای ایتالیا طبقه‌بندی می‌شود و واسطه حرفی از آن نمی‌زند. پورسانت سنگین فروشنده باعث شده تا آن‌ها اطلاعاتی بروز ندهند تا رقبا در پیدا کردن مشتری پیش‌دستی نکنند یا شاید ترس از پرداخت مالیات سنگین باعث شده تا همه‌چیز در خفا باشد؛ ولی گفت‌وگو با واسطه‌ها نشان می‌دهد چند مشتری پای هر دو پنت‌هاوس است که توانایی پرداخت قیمت آن را دارند؛ ولی بخشی از آن را نقد می‌پردازند و بخش دیگری را به‌صورت ملک، خودرو، طلا و… . یکی از واسطه‌ها دراین‌باره گفت که چند خریدار تهرانی نیز وارد گود شده‌اند و آماده پرداخت پول هستند؛ حالا فقط باید منتظر زمان معامله باشیم.
 
  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    سعید غفاری

برچسب‌های خبر