جنجال خواهران سمیرمی

بااینکه در جریان اعلام دوپینگ ملی‌پوشان کشورمان در جام جهانی ساندا، خدشه‌ای به ووشوی اصفهان وارد نشد، اما دامنه محرومیت‌ها به ورزش نصف‌جهان هم رسید و شـهربانو و سهیلا منصوریان درمجموع با محرومیت‌های بیست‌وهشت ماهه مواجه شده‌اند. پس از حضور تیم ملی ساندا در جام جهانی 2019 و برتری مقابل چینی‌ها، مانور پرسروصدایی انجام شد تا جایی که برخی رسانه‌ها مدعی قهرمانی تیم ملی ووشو شدند؛ اما خیلی زود معلوم شد تیم کشورمان تنها در بخش ساندا بالاتر از چینی‌ها ایستاده و درمجموع تالو و دوئلین پایین‌تر از چشم‌بادامی‌ها قرار گرفته است. 

تاریخ انتشار: 21:23 - شنبه 1399/05/25
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image
طی دو هفته گذشته رسانه‌ها از لاپوشانی دو مورد دوپینگ در فدراسیون ووشو در زمان ریاست مهدی علی‌نژاد خبر دادند و در ادامه نیز جواب آزمایش دوپینگ مریم‌هاشمی، عضو تیم ملی ساندای بانوان مثبت اعلام شد. سال گذشته و در جریان مسابقات انتخابی تیم مـلی ساندای بانوان، خواهران منصوریان از انتخاب هر سه خواهر در ترکیب تیم ووشوی ایران خبر دادند؛ اما خیلی زود سایت رسمی فدراسیون ووشو این خبر را تکذیب کرده و اعلام داشت که مریم‌هاشمی، برنده رقابت انتخابی با سهیلا منصوریان شده و در مسابقات جهانی به همراه شهربانو و الهه منصوریان، ترکیب سه‌نفره تیم ملی بانوان کشورمان را تشکیل می‌دهند.
در مسابقات جهانی ووشو، هر سه سانداکار کشورمان در بخش بانوان موفق به کسب مدال طلا شدند؛ اما حالا با مثبت شدن تست دوپینگ‌هاشمی، او باید عنوان قهرمانی را پس بدهد و محرومیتی چهارساله را نیز متحمل شود. در این میان شهربانو منصوریان، دیگر عضو تیم ساندای بانوان نیز با محرومیتی بیست‌ماهه مواجه شده است. در روزهایی که هنوز نتیجه آزمایش مریم‌هاشمی اعلام نشده بود، شهربانو خواهر بزرگ‌تر خانواده منصوریان، در فضای مجازی ادعاهایی را علیه ‌هاشمی و فدراسیون مطرح کرده و مدعی شد او باوجود مثبت اعلام شدن نتیجه دوپینگش، به رقابت‌های جهانی اعزام شده است و حالا نیز محرومیتش را به این موضوع مرتبط می‌داند.
به گفته منصوریان، از چندی قبل کمیته انضباطی فدراسیون ووشو او را احضار کرده که به همراه وکلایش در جلساتی شرکت کرده و عمده اتهاماتش شکایت یک شخصیت اینستاگرامی عنوان شده است. همچنین مریم‌هاشمی از شهربانو شکایت کرده و این ووشوکار سـمیرمی تأکید دارد چون ادعای او درباره دوپینگی بودن‌هاشمی درست است، پس دلیلی برای طرح شکایت در خصوص او وجود ندارد. منصوریان در اظهاراتی گفته که مسئولان فدراسیون باید مستندات خود را در فضای مجازی بگذارند و در بخش دیگری از صحبت‌هایش هم مدعی شده ووشوی کشور با نام او و خواهرانش شناخته می‌شود. این ادعا در حالی مطرح شد که اولین طلای انفرادی ایران در بازی‌های آسیایی توسط خدیجه آزادپور در رشته ووشو به دست آمد و شهربانو و خواهرش الهه باوجود چند دوره حضور در این رقابت‌ها، نتوانسته‌اند قهرمانی آزادپور را تکرار کنند. بنا به ادعای شهربانو منصوریان، سهیلا به دلیل انتشار استوری پست اینستاگرامی او محروم شده و دلیل دیگری برای محرومیت او وجود نداشته است. پس از اظهارات جنجالی شهربانو منصوریان در فضای مجازی، نایب‌رئیس بانوان فدراسیون ووشو طی مصاحبه‌ای با ورزش سه، این اظهارات را تکذیب کرده و گفت: هیچ‌کدام از این موارد صحت ندارد و این مسائل از اساس دروغ و کذب محض است. از قدیم گفته‌اند وقتی یک دروغ را دائما با خودت تکرار کنی، خودت هم آن را باور خواهی کرد. این دقیقا حکایت شهربانو منصوریان است.
در ادامه نیز فدراسیون ووشو، بیانیه‌ای صادر کرد که در بخشی از آن آمده است: «مطابق با ماده ۲ اهداف و وظایف آیین‌نامه انضباطی مسابقات ورزشی، جلسه کمیته انضباطی برگزار شد که این جلسه در خصوص رسیدگی به شکایت مریم‌هاشمی علیه شهربانو و سهیلا منصوریان و همچنین بررسی گزارش‌های مستند فدراسیون نسبت به تخلفات صورت گرفته از سوی شهربانو و سهیلا منصوریان در حین تمرینات در اماکن عمومی ورزشی از قبیل مجموعه ورزشی انقلاب و چیتگر و همچنین نشر و بازنشر آن در فضای مجازی و سایر موارد اعلامی؛ نظیر اظهارات خلاف واقع، افترا و توهین، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی نسبت به فعالیت‌های فدراسیون ووشو از طریق صفحات شخصی شبکه اجتماعی اینستاگرامی نامبردگان و اقدامات ضد منافع ملی و رفتارهای خارج از شأن یک ورزشکار ملی، با حضور اعضای کمیته، طرفین شکایت و وکلای آن‌ها تشکیل شد. اعضای کمیته انضباطی با بررسی دقیق موارد مذکور پس از استماع شکایت شاکیان و اظهارات خانم‌ها شهربانو و سهیلا منصوریان و دفاعیات وکلای ایشان؛ تخلفات نامبردگان را منطبق با بندهای ۱، ۳ و ۵ ماده ۷ آیین‌نامه انضباطی مسابقات ورزشی دانسته و لذا به استناد بند ۴ ماده ۸ آیین‌نامه مذکور، شهربانو منصوریان را به مدت ۲۰ ماه و سهیلا منصوریان را با توجه به اظهار ندامت به مدت ۸ ماه محرومیت از حضور در میدان‌های ورزشی محکوم کردند.» بر اساس حکم صادرشده، خواهران منصوریان یک هفته برای اعتراض به این حکم فرصت دارند و اگر تجدیدنظری در این حکم صورت نگیرد، محرومیت بیست‌ماهه پایانی بر دوره قهرمانی شهربانو خواهد بود.
  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط