محرم در قاب جادویی

سریال‌های مناسبتی حالا سال‌هاست که جای خود را در تلویزیون باز کرده‌اند و برخی از آن‌ها نیز تا حدودی مورد استقبال و حمایت مخاطبان قرار گرفته‌اند؛ سریال‌هایی همچون «سفر سبز»، «شب دهم»، «مختارنامه» و «معصومیت از دست رفته» از جمله‌ تولیدات تلویزیونی در سال‌های گذشته هستند که همچنان و بعد از چند سال که از پخششان می‌گذرد، باز در ایام محرم از شبکه‌های مختلف بازنشر می‌شوند و البته برخی از آن‌ها همچنان مخاطب خود را دارند.

تاریخ انتشار: 13:05 - شنبه 1399/06/1
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
no image
دست‌های تلویزیون در محرم چند سال گذشته خالی بوده و این رسانه نتوانسته همچون سابق در این ایام که عزاداران در سوگ و عزای حسینی فرورفته‌اند، آن‌ها را راضی نگه دارد. امسال اما محرم با وضعیت کرونایی به‌هم آمیخته و باعث ایجاد محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی در برگزاری مراسم‌ عزاداری شده است؛ از همین رو و از آنجا که شرایط کنونی باعث خانه‌نشینی افراد مختلف شده، انتظار می‌رود امسال این رسانه با دستان پر به استقبال محرم برود. پخش مراسم عزاداری و سوگواری جزء برنامه‌های روتین این ایام از تلویزیون است؛ اما آنطور که در لابه‌لای خبرها آمده، امسال شبکه‌های مختلف در ایام محرم قرار است به پخش سریال‌های جدید اقدام کنند؛ سریال‌هایی که اگرچه هنوز قضاوت درباره خوب و بد آن‌ها زود است؛ اما در ادامه به معرفی آن پرداخته‌ایم.

شبکه یک و سرزده

درامی اجتماعی و مذهبی؛ این توصیفی است که از سریال «سرزده» که قرار است در ایام محرم از شبکه یک سیما پخش شود، در رسانه‌ها آمده؛ سریالی با کارگردانی بهادر اسدی و حضور بازیگرانی همچون نسیم ادبی، مریم مؤمن، بهرنگ علوی، رؤیا میرعلمی، علی انصاریان، رحیم نوروزی، رامبد شکرآبی، کیمیا خلج، کوروش رحمانی و یاشار هاشم زاده. این سریال که با مشارکت صداوسیمای مرکز خراسان رضوی ساخته شده، داستان دو دوست به نام اصلان و رضا را روایت می‌کند؛ دو دوستی که رفاقتشان قدیمی و مربوط به سال‌های بسیار دور است. این دو رقیب کشتی بوده‌اند و دست سرنوشت برای هر کدامشان تقدیر دیگری را رقم می‌زند؛ به طوری که رضا پلیس می‌شود و اصلان یک خلاف‌کار حرفه‌ای.

بوم و بانو

بهنام تشکر، فریبا متخصص، مسعود رایگان، ساغر قناعت، مهدی احمدی و دیبا زاهدی از جمله بازیگرانی هستند که در سریال «بوم و بانو» که در ایام محرم از شبکه دوم سیما پخش می‌شود به ایفای نقش پرداخته‌اند. کارگردان بوم و بانو سعید سلطانی است و این سریال، از پس‌زمینه‌ تاریخی برخوردار بوده که قرار است داستانی عاشقانه و تاریخی در دوره پهلوی را به نمایش بگذارد: «در ایامی که عشق رهروان محرم به مسلخ برده می‌شود و شورشان به یغما می‌رود، عشقی بی‌آلایش سر بر می‌آورد که در دل طوفان بلایای زمانه به ابتلا کشیده می‌شود و در سایه تزویر و فریب بدخواهان تا مرز نابودی می‌رود؛ اما در واپسین لحظات، چون سیمرغی از میان خاکستر بر می‌خیزد… .»

دو سریال در یک شبکه

شبکه سه سیما، امسال با پخش دو سریال در ایام محرم به استقبال مخاطبان می‌آید؛ «زمین گرم و نجلا». زمین گرم به کارگردانی سعید نعمت‌الله که سریالی 30 قسمتی است و بازیگرانی همچون علیرضا خمسه، کامران تفتی، نادر فلاح، اصغر همت، مرجان شیرمحمدی، شیوا ابراهیمی، مارال فرجاد، علیرضا آرا، دنیا مدنی، ندا عقیقی، صادق برقعی، مسعود شریف، مرتضی درویش‌زاده، وحید فعال و علیرضا اولیایی در آن به ایفای نقش می‌پردازند. این سریال نیز درون‌مایه‌ای مذهبی دارد و روایت دو برادری است که سال‌ها دور از هم زندگی کرده‌اند: «برادر بزرگ‌تر که آخرین ساعات حیات خود را پشت سر می‌گذارد، به سراغ برادر کوچک‌تر می‌رود تا وصیت کند؛ وصیتی که زندگی برادر کوچک را دستخوش چالشی بزرگ می‌کند.»
نجلا اما قرار است در ماه صفر و به مناسبت اربعین روی آنتن شبکه سه برود؛ سریالی که درباره عاشوراست و خیرالله تقیانی‌پور کارگردانی آن را به‌عهده دارد. حسام منظور، سوگل طهماسبی، آزیتا حاجیان، هدایت هاشمی، ملیکا شریفی‌نیا، سارا رسول‌زاده، سیدمهرداد ضیایی، مصطفی ساسانی، مرتضی شاه‌کرم، جواد پورزند، محسن پوشانی، علی غابشی، وحید نفر، بدرالسادات برنجانی، ابراهیم گله‌دارزاده، محسن سلیمانی و سجاد دیرمینا از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند.

 

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    لیلا اصغرزاده

برچسب‌های خبر