رونق در منهای فوتبالی‌ها

در روزهایی که کرکره فوتبال باشگاهی پایین کشیده شده، ورزش اصفهان و تیم‌هایش مهیای حضور در سه لیگ منهای فوتبالی می‌شوند. شروع این لیگ‌ها با دوومیدانی، دوچرخه‌سواری و والیبال است و در ادامه هندبال و بسکتبال نیز به ورزش باشگاهی نصف جهان رونق می‌بخشند. شیوع گسترده ویروس کرونا و نامعلوم بودن شرایط آن باعث شده بود تا دورنمای مثبتی به شروع لیگ‌های ورزشی وجود نداشته باشد؛ اما پس از برگزاری 9 هفته پایانی لیگ نوزدهم و مختومه شدن جام حذفی، سایر فدراسیون‌های ورزشی هم به تکاپوی مهیاکردن شرایط افتادند.

تاریخ انتشار: 08:53 - یکشنبه 1399/06/16
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

در این میان برخی رشته‌ها مانند والیبال و بسکتبال توانسته‌اند مجوز فعالیت را از ستاد کرونا دریافت کنند و برخی دیگر مانند کشتی و تکواندو در لیست انتظار هستند. به بهانه شروع لیگ‌های باشگاهی، مروری بر حضور تیم‌های اصفهانی در این رقابت‌ها خواهیم داشت.

لیگ برتر دوومیدانی

مرحله اول رقابت‌های لیگ برتر دوومیدانی باشگاه‌های کشور از دیروز در مجموعه آفتاب تهران در حال پیگیری است و امروز هم ادامه خواهد داشت. تیم دوومیدانی سپاهان که برای دومین فصل متوالی در این رویداد شرکت کرده، به نسبت فصل گذشته ترکیب بهتری را در اختیار دارد و آن طوری که سرپرست این تیم گفته، برای قهرمانی به میدان می‌رود.

لیگ برتر دوچرخه‌سواری

از فردا شهرستان گلپایگان میزبان رقابت‌های لیگ برتر دوچرخه‌سواری باشگاه‌های کشور است و این رقابت‌ها به مدت سه روز با حضور ۱۰ تیم به میزبانی گلپایگان و در بخش جاده و تایم تریل برگزار می‌شود.تیم دوچرخه‌سواری سپاهان که چند فصلی است، در لیگ باشگاهی حضور دارد، نماینده استان در این رویدادهاست و با توجه به امتیاز میزبانی، امیدوار به کسب حداکثری امتیازات این بخش است.

لیگ برتر والیبال!

فصل جدید لیگ برتر والیبال از 19 شهریور آغاز می‌شود و 14 تیم باشگاهی در این رویداد به رقابت می‌پردازند. سال گذشته و زمانی که درگیری با ویروس کرونا شدت گرفته بود، لیگ والیبال اولین رویدادی بود که تعطیل شد و مسئولان فدراسیون با مختومه اعلام‌کردن این مسابقات، رتبه نهایی هر تیم را رده‌بندی آن تیم در مقطع تعطیلی اعلام کردند. تیم سپاهان که این فصل لیگ برتری شدن را تجربه می‌کرد، در پایان لیگ نیمه‌کاره در رده چهارم جای گرفت اما برای فصل جدید سپاهانی‌ها قصد دارند تیم مدعی‌تری را به میدان بفرستند. رحمان محمدی‌راد در این فصل هم سرمربی سپاهان است و علاوه بر حفظ شاکله اصلی فصل گذشته، چهار بازیکن سرشناس نیز به ترکیب تیم اصفهانی اضافه‌شده‌اند. به‌جز سپاهان، شهرداری ورامین، سایپا تهران، شهرداری ارومیه، شهرداری گنبد، فولاد سیرجان ایرانیان، هراز آمل، پیکان تهران، راهیاب ملل مریوان، شهداب یزد، خاتم اردکان، آذر باطری ارومیه، هورسان رامسر و شهروند اراک نیز دیگر تیم‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌ها هستند و با تصمیم مسئولان فدراسیون، لیگ بدون حضور تماشاگران پیگیری خواهد شد. دیدارهای تیم سپاهان قرار است در سالن 25 آبان پیگیری شود و برنامه‌ریزی‌ها بر پخش مستقیم دیدارهای مهم قرار گرفته است.

لیگ برتر هندبال

بعد از صدور مجوز برگزاری لیگ برتر هندبال، مراسم قرعه‌کشی سی‌و‌سومین دوره این مسابقات با حضور ۱۲ تیم و در دو گروه ۶ تیمی انجام شد. تیم ذوب‌آهن در گروه اول با تیم‌های پرسپولیس بهبهان، زاگرس اسلام‌آباد غرب، ستارگان دشتستان، پاس ناجا قم و نیروی زمینی شهید شاملی کازرون هم‌گروه است و تیم سپاهان نیز در گروه دوم با تیم‌های کیمیا کاشت کردستان، صنعت مس کرمان، زغال‌سنگ طبس، پرواز هوانیروز و فراز بام خائیز دهدشت هم‌گروه است. لیگ برتر هندبال نیز که پس از شیوع کرونا با تعطیلی چندماهه مواجه شده بود، پس از چند ماه تعطیلی با تصمیم مسئولان فدراسیون نیمه‌کاره‌ رها شد و براساس اعلام سازمان لیگ، تیم ذوب‌آهن در رده سوم و تیم سپاهان در رده چهارم جای گرفتند.

 لیگ برتر بسکتبال

بعدازاینکه جلسه هماهنگی لیگ برتر بسکتبال در سال 99 برگزار شد و فدراسیون اعلام کرد که رقابت‌ها به‌صورت نیمه‌متمرکز در تهران برگزار می‌شود، حالا به‌صورت غیررسمی از گروه‌بندی این مسابقات هم رونمایی شده است. بااینکه فدراسیون از گروه‌بندی لیگ برتر بسکتبال خبری منتشر نکرده، عکسی از قرار گرفتن 14 تیم در دو گروه در فضای مجازی منتشرشده که نشان از قرعه‌کشی این مسابقات دارد. طبق گروه‌بندی صورت‌گرفته تیم‌های شهرداری گرگان، پالایش نفت آبادان، آکسون تهران، آویژه صنعت پارسای خراسان، شورا و شهرداری قزوین، رعد پدافند شهرکرد، کردستان و مس رفسنجان در گروه الف با هم رقابت می‌کنند. تیم ذوب‌آهن نیز در گروه ب با تیم‌های شیمیدر، مهرام، شهرداری بندرعباس، کاله مازندران، صنعت مس کرمان، جهرم و آینده‌سازان تهران مصاف می‌کند.قرار است تیم‌ها یک هفته در میان رقابت‌های خود را در تهران برگزار کنند و اگر شیوع ویروس کرونا تا پایان دور رفت کنترل شد، تیم‌ها می‌توانند دور برگشت در شهرهای خود میزبان باشند. روزهای دوشنبه، سه‌شنبه، پنجشنبه و جمعه برای برگزاری مسابقات در نظر گرفته شده است.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط