کاچی بهتر از هیچی

شرایـط کرونایی فعلی و محدودیت‌های ایجادشده، مسئولان فدراسیون هندبال را برآن داشت لیگ برتر را به‌صورت متمرکز برگزار کنند. این شیوه برگزاری تجربه جدیدی در برگزاری این رویداد محسوب شده و آزمون‌وخطای فدراسیون هندبال خواهد بود. لیگ برتر هندبال که سی‌وسومین دوره آن در حال اجراست، یکی از پرسابقه‌ترین مسابقات باشگاهی در ورزش ایران به شمار می‌رود و از همان ابتدا تاکنون نیز تیم‌های اصفهانی پای ثابت این رقابت‌ها بوده و بیشترین جام قهرمانی توزیع‌شده در این مسابقات، به تیم‌هایی از ورزش نصف‌جهان تعلق پیدا کرده است.

تاریخ انتشار: 14:47 - دوشنبه 1399/07/21
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

فصل گذشته لیگ برتر هندبال به‌صورت دوره‌ای و رفت‌وبرگشت در حال اجرا بود که با شیوع کرونا، به تعطیلی انجامید و پس از چند ماه از تعطیل شدن آن، مسئولان فدراسیون رأی به خاتمه آن دادند و بر اساس آن رده‌بندی نهایی تیم‌ها بر اساس امتیاز و رتبه آن‌ها در هنگام تعطیلی لیگ اعلام شد که تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان به رتبه‌های سوم و چهارم لیگ دست یافتند. برای فصل جدید لیگ برتر هندبال نیز از زمان فراخوان برای اعلام آمادگی تیم‌ها، ابهام‌هایی در خصوص شیوه ارائه لیگ وجود داشت تا اینکه پس از دریافت مجوزهای لازم از ستاد مقابله با کرونا، درنهایت تصمیم به برگزاری لیگ به‌صورت متمرکز گرفته شد. با نظر فدراسیون هندبال 12 تیم حاضر در این مسابقات در دو گروه شش تیمی رقابت‌های خود را برگزار می‌کنند که تیم ذوب‌آهن در گروه اول با تیم‌های پرسپولیس بهبهان، نیروی زمینی شهید شاملی کازرون، پاس ناجا قم، نفت و گاز گچساران و ستارگان دشتستان هم‌گروه است.
در گروه دوم نیز کیمیا کاشت کردستان، فراز بام خائیز دهدشت، پرواز هوانیروز، مس کرمان و زغال‌سنگ طبس با تیم سپاهان هم‌گروه هستند و با توجه به برنامه‌ریزی انجام‌شده قرار است روزانه سه بازی در تالار هندبال سردار سلیمانی به‌صورت متمرکز و به مدت شش روز برگزار شود. طبق هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده، همه بازیکنان و کادر فنی تیم‌ها باید قبل از ورود به مسابقات تست کرونا داده باشند و بعد از ورود به تهران نیز مجددا تست PCR گرفته شد تا تیم‌ها بدون نگرانی به مصاف هم بروند. شروع رقابت‌های لیگ برتر هندبال از دیروز بود و تیم ذوب‌آهن که همچون فصل‌های گذشته هدایت آن را کیوان صادقی بر عهده دارد، مقابل پاس ناجا با نتیجه 34 بر 22 به پیروزی رسید. در ادامه این رقابت‌ها، امروز هم تیم سپاهان با تیم زغال‌سنگ طبس دیدار می‌کند. سپاهانی‌ها که دو فصل قبل بر سکوی قهرمانی لیگ ایستادند، با هدایت محسن طاهری در لیگ حضور یافته‌اند. سرمربی تیم سپاهان در آستانه اولین دیدار تیمش با بیان اینکه تمرینات خوبی انجام دادیم و بازیکنان شرایط مناسبی دارند، می‌گوید: با توجه به اینکه طبس تیم دگرگون‌شده‌ای است و با تیم پارسال خود متفاوت بوده و بازیکنان خوبی جذب کرده، امیدوارم بازی خوبی بشود و بازیکنان ما بتوانند نتیجه مناسبی کسب کنند. طاهری با دشوار قلمداد کردن گروهی که تیمش در آن بازی دارد، تأکید می‌کند: در گروه سختی قرار داریم و گروه مقابل آسان است. بیشتر تیم‌های گروه ما قوی و قدرتمند هستند و رقابت سختی دارند.
به گفته این مربی، تیم سپاهان در گروه مرگ جای گرفته و هرتیمی از گروه دوم بالا بیاید تا حدودی کار خود را راحت کرده است. طاهری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مسابقات ابراز نگرانی کرده و می‌گوید: اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود خوب است؛ اما باتوجه به اینکه هر سه یا چهار تیم در یک هتل اسکان پیدا می‌کنند، خطر شیوع بیماری کرونا زیاد می‌شود. حضور همه تیم‌هــا در یک هتل خطرناک است و بـایـد به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کــردنـد که هر تـیـم در یـک گـروه جـای بگیرد.
برگزاری مسابقات لیگ برتر هندبال به‌صورت متمرکز، شرایط خاص خود را دارد و تیم‌ها باید در یک بازه زمانی محدود به مصاف حریفان بروند که این شیوه برگزاری، از کیفیت لیگ کم می‌کند که این موضوع برای هندبال ملی ایران نگران‌کننده خواهد بود. از سوی دیگر پس از برگزاری مسابقات هندبال قهرمانی آسیا، فعلا خبری از تشکیل تیم ملی و انتخاب سرمربی آن نیست و به این دلیل نظارت فنی بر روند برگزاری لیگ و عملکرد بازیکنان وجود ندارد که این موضوع نیز می‌تواند از انگیزه بازیکنان برای درخشش کم کند. با توجه به شرایط برگزاری لیگ، به نظر می‌رسد کیفیت چندان مدنظر مسئولان فدراسیون نبوده و همین‌که اجرای لیگ در کارنامه مسئولان فدراسیون ثبت شود، برای آن‌ها راضی‌کننده است و به سایر جنبه‌های آن کاری ندارند.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور

برچسب‌های خبر