ادامه گردشگری با هتل‌های ضدویروس

گردشگری را تعطیل نمی‌کنند؛ شرایط را به نفع گردشگری تغییر می‌دهند! این روشی است که خارجی‌ها دارند؛ ما اما فقط به تعطیلی فکر می‌کنیم؛ چون دستیابی به گزینه‌های بهتر و متناسب‌تر، خلاقیت می‌خواهد و صرف فکر و انرژی که خب… ماجرا این است که نسل جدیدی از هتل‌ها و کشتی‌های کروز به صنعت گردشگری دنیا معرفی شده‌اند. آن‌ها هوای فیلترشده و محیط امن ضدویروس کرونا برای گردشگران فراهم می‌کنند تا هم آن‌ها به مراد دلشان برسند و هم صنعت گردشگری ورشکسته نشود. در متن پیش رو، ترجمه گزارش نیویورک تایمز را می‌خوانیم. ویروس کرونا که در جهان شایع شد، دو رویکرد را در دو سوی دنیا در پیش گرفتند: در یک سو، همه چیز تعطیل و در سوی دیگر، همه چیز منطبق شد! در آن سوی تطبیق‌پذیر، امکانات رفاهی جدید اختراع کردند یا امکانات پیشین را افزایش دادند و تبلیغات را به سمتی پیش بردند که گردشگرپذیری‌شان کمتر آسیب ببیند.

تاریخ انتشار: 08:33 - چهارشنبه 1399/09/19
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
no image

 سرویس سفر نیویورک تایمز در گزارشی به هتل‌ها و کشتی‌های کروزی پرداخته است که از سیستم پیشرفته تصفیه هوا برای مقابله با ویروس کرونا استفاده کرده‌اند. آن‌ها با این روش‌ها سعی دارند گردشگران را برای سفر امن در دوران کرونا تشویق کنند. الین گلوسک (Elaine Glusac) در این گزارش نوشته است: «وقتی ویروس کرونا در جهان شایع شد، اولین اقدام هتل‌ها این بود که پروتکل‌های بهداشتی‌شان را با شرایط جدید تطبیق دهند؛ مثلا به پاشش الکترواستاتیکی مواد ضدعفونی‌کننده و اتاق‌ها و فضاهای مختلف را در معرض اشعه ماوراء بنفش قراردادن، پرداختند.» به روایت این گزارش، تصفیه پیشرفته هوا برای از بین بردن ریسک ابتلا به کرونا، عنوانی است که جدیدا در تبلیغات مجموعه‌های گردشگری شایع شده است. ماجرا این بود که در ابتدا تصور می‌شد ویروس کرونا فقط از طریق سطوح منتقل می‌شود؛ بنابراین همه تبلیغات بر این اساس استوار بود؛ ولی حالا با اثبات این قضیه که ابتلا از طریق استشمام هوای آلوده هم ممکن است، مــجمــوعــه‌هــای گردشگری به‌سمت تطبیق با شرایط موجود پیش رفته‌اند. کارلوس سارمینتو (Carlos Sarmiento) مدیر اجرایی هتل پاسودل‌نورت تگزاس (Hotel Paso del Norte in El Paso, Texas) در گفت‌وگو با این خبرنگار گفت: «بهترین امکانی که هر هتل در هر موقعیتی باید در اختیار مهمانانش قرار دهد، امنیت است؛ به‌خصوص خیال جمع بابت سالم بودن هوای تنفس!»
این هتل صدوهشت‌ساله اخیرا بعد از چهار سال بازسازی و مرمت، با نصب سیستم جدید تصفیه هوا (سیستمی با عنوان Plasma Air که با انتشار یون‌های باردار به خنثی‌سازی ویروس و فیلترکردن ذرات می‌پردازد) بازگشایی شد. بعد از ایرلاین‌ها، حالا هتل‌ها هم به‌سمت فراهم‌کردن هوای فیلترشده در حد استانداردهای بیمارستانی (hospital-grade, high-efficiency particulate air (HEPA) filters) پیش رفته‌اند. گفته می‌شود این سیستم تا 99درصد در زدودن ذرات معلق در هوا از جمله ویروس کرونا مؤثر است. نکته دیگر این است که به هر حال، هتل‌ها و کشتی‌ها بهتر می‌توانند رعایت فاصله اجتماعی را تضمین بدهند؛ با این وجود به جرگه ایرلاین‌ها پیوسته‌اند و در تبلیغاتشان از هوای سالم هم برای گردشگران می‌گویند. هتل‌ها به‌سمتی پیش رفته‌اند که تمام فضاهایشان را برندهای مطرح دستگاه‌های تصفیه هوا پالایش کنند؛ مثلا مجموعه‌هتل‌های هیلتون از  نوع پیشرفته دستگاه تهویه هوا استفاده می‌کنند؛ اما این ماجرا فقط به هتل‌های لاکژری و پنج‌ستاره ختم نمی‌شود. حتی خانه‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها و مراکز مختلف اقامتی هم از امکاناتی در سطوح گوناگون استفاده می‌کنند تا بیشتر بتوانند گردشگران را راضی و جذب کنند. این امکانات جدید هم باعث شده است هتل‌ها که تا مدتی پیش بیشتر فضاهای خارجی‌شان را در اختیار گردشگران قرار می‌دادند و فضاهای داخلی با رغبت کمتری روبه رو بودند، حالا از این چالش هم به خوبی بگذرند و مهمانان از این فضاها هم با خیال راحت استفاده کنند. پرسش دیگری که برای گردشگران و البته مسئولان مجموعه‌های گردشگری مطرح می‌شود، این است که در فضاهای ترانزیتی، مثل لابی هتل‌ها و مهمانپذیرها چطور می‌شود فضای امن به لحاظ کاهش یا برطرف کردن ریسک ابتلا به کرونا فراهم کرد؟! در فضاهایی که آدم‌ها فقط برای دقایقی حضور دارند. «وس یویس» (Wes Davis) مدیر سرویس‌های تکنولوژی تهویه هوای آمریکا در پاسخ به خبرنگار نیویورک تایمز از اصطلاح جالبی استفاده می‌کند. او معتقد است برای داشتن یک فضای امن ضد کرونا باید همه کارشان را به نحو احسن انجام بدهند: هم هوا تهویه مناسب داشته باشد، هم روند خانه‌داری در هتل‌ها طبق پروتکل‌های مناسب انجام شوند؛ درست مثل وقتی که می‌خواهیم یک ارکستر خوب داشته باشیم و برای این کار همه نوازنده‌ها باید خوب و هماهنگ بنوازند!

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    نفیسه حاجاتی

برچسب‌های خبر