نامادری‌های رشته مادر

با اینکه هنوز زمانی برای برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت ژیمناستیک استان اصفهان اعلام نشده؛ اما حاشیه‌های انتخاب رئیس جدید در هیئت بالا گرفته که این موضوع حساسیت در خصوص انتخاب اعضای مجمع راکه رأی آن‌ها معرفی‌کننده رئیس آینده است،  بالا برده است.

تاریخ انتشار: 09:27 - سه شنبه 1399/10/9
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

جامعه ژیمناستیک استان در حالی درگیر فرایند انتخابات شده که از مجمع قبلی این هیئت یک سال و یک ماه بیشتر سپری نمی‌شود؛ اما عمر ریاست غلامرضا کریمیان، در دوره دوم کوتاه بود. کریمیان که کارمند شرکت فولاد مبارکه بود، با حمایت مستقیم علی نکویی، دبیر وقت هیئت و از پیش‌کسوتان ژیمناستیک برای ریاست هیئت اقدام کرد و در شرایطی که اهالی ژیمناستیک به حضور افرادی خارج از سیستم این رشته روی خوش‌ نشان نمی‌دهند، به‌واسطه حمایت انجام‌شده توانست در مجمع انتخاباتی دو دوره قبل با کسب بیشترین رأی، مسئولیت هیئت را در اختیار بگیرد. از سوی دیگر در انتخابات فدراسیون ژیمناستیک، نکویی در زمره حامیان زهرا درگاهی محسوب می‌شد و پس از انتخاب او، به‌عنوان رئیس کمیته آکروژیم فدراسیون فعالیت داشت؛ اما همکاری طرفین ادامه نداشت و پیامدهای آن به هیئت ژیمناستیک اصفهان نیز سرایت کرد و موقعیت کریمیان به‌عنوان رئیس هیئت به خطر افتاد. از سوی دیگر به روال همیشگی در هیئت ژیمناستیک، به‌مرور تعداد منتقدان کریمیان از موافقان او پیشی گرفت تا در آستانه انتخابات هیئت در سال98،‌ دو گروه تیم مدیریتی سابق و تیم منتقدان رودرروی هم صف‌آرایی کنند. این صف‌آرایی در انتخاب اعضای مجمع در نهایت به اختلاف منجر شد تا جایی که افراد صاحب‌رأی در مجمع با رأی حکمیت انتخاب شدند و با 12 رأی این افراد، یک دوره دیگر مسئولیت رئیس قبلی تمدید شد؛ اما این بار منتقدان دست از تلاش برای کنار زدن رئیس منتخب مجمع برنداشتند.
عملی‌نشدن خواسته منتقدان برای برکناری کریمیان، موجب شد تا منتقدان هیئت ژیمناستیک نیز به جمع منتقدان سلطان‌حسینی که به‌مرور افزایش یافته بودند، بپیوندند. پس از تغییرات در اداره ورزش و جوانان استان در اردیبهشت امسال و جانشینی سید محمد طباطبایی به جای محمد سلطان‌حسینی، منتقدان هیئت که از قضا حمایت فدراسیون را نیز کنار خود داشتند، خواستار تغییرات مدیریتی شدند که این اتفاق شهریور امسال به وقوع پیوست و با کنار رفتن رئیس قانونی هیئت، آرش ظفریان از کارمندان اداره کل، سرپرستی هیئت را برعهده گرفت.
در حال حاضر که حدود سه ماهی از معرفی سرپرست هیئت ژیمناستیک سپری می‌شود، شرایط برای برگزاری مجمع انتخاباتی این هیئت فراهم شده است. چندی قبل مجمع انتخابات داخلی هیئت‌های ژیمناستیک شهرستان‌ها برگزار شد و رؤسای شهرستان‌های گلپایگان، خمینی‌شهر، کاشان، شاهین‌شهر و میمه و برخوار به‌عنوان منتخبان هیئت‌های شهرستان‌ها، در مجمع حق رأی یافتند. اعلام زمان برگزاری مجمع با هماهنگی دوجانبه اداره ورزش و جوانان استان و فدراسیون ژیمناستیک خواهد بود؛ اما بر اساس استعلامی که از فدراسیون انجام گرفت، هنوز زمانی برای مجمع تعیین نشده؛ ضمن اینکه اعضای مجمع نیز معرفی نشده‌اند. این در حالی است که گمانه‌زنی برای معرفی اعضای مجمع بین دو کاندیدا و طیف نزدیکان آن‌ها بالا گرفته و قابل پیش‌بینی است که در این دوره هم این موضوع حاشیه‌ساز شود. بر اساس شنیده‌ها، احسان خردمندنژاد و برزو بدری فولاد دو کاندیدای اصلی انتخابات هستند که اولی نماینده مخالفان تیم مدیریتی قبل و دیگری نماینده تیم مدیریتی سابق است که برای کسب آرا در مجمع آینده تلاش می‌کنند. همچنین یکی از افراد نزدیک به مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز برای انتخابات ثبت‌نام کرده و دلیل ورودش به مجمع را خواسته جمعی از جامعه این رشته عنوان کرده؛ اما شنیده‌ها حکایت از آن دارد که با توجه به ورود دو گزینه از اهالی ژیمناستیک به عرصه رقابت، او شانسی برای انتخاب نخواهد داشت و مدیرکل ورزش و جوانان از حاشیه‌های احتمالی مصون خواهد ماند. چندی قبل و در اوج اختلافات هیئت ژیمناستیک، اصفهان‌زیبا در مطلبی با عنوان، «همیشه ناراضی‌ها» به خصیصه نهادینه‌شده در جامعه ژیمناستیک استان درباره ناراضی‌بودن از وضعیت موجود نوشت که واکنش برخی از فعالان این رشته را به همراه داشت و آن‌ها نگارنده را به ایجاد حاشیه در ژیمناستیک و نوشتن مطلب خلاف‌واقع متهم کردند؛ اما این روزها کافی است سری به کانال‌های تلگرامی یا گروه‌های واتس‌اپی ژیمناستیکی‌ها بزنید تا در جریان حاشیه‌های این رشته
 قرار بگیرید. دو گروه مدعی ریاست آینده هیئت، هر دو به لیست احتمالی اعضای مجمع معترض بوده و آن‌طور که به ما خبر رسیده، برخی در تلاش برای ترتیب دادن تجمعی روبه‌روی استانداری اصفهان در اعتراض به افراد صاحب‌رأی در مجمع هستند؛ این در حالی است که هنوز انتخاباتی برگزار نشده و برنده‌ای هم معرفی نشده؛ اما چطور می‌توان انتظار داشت افرادی که در بحث انتخابات، هرکدام به یک سمت متمایل هستند، بعد از معرفی رئیس جدید هیئت، دست از مواضع خود برداشته و کنار هم برای اعتلای این رشته فعالیت کنند؛ هرچند ناگفته پیداست در یک جامعه متفرق، توسعه و پیشرفت دور از ذهن است و تا زمانی که این حکایت ادامه داشته باشد، رشته مادر ژیمناستیک روی خوش و آرامش را نخواهد دید.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور

برچسب‌های خبر