تـوان هـفـت، ‌مصداق توسعه پایدار در آموزش کارآفرینی

بسیار شنیده‌ایم که جوانی کسب‌و‌کاری را راه انداخته و در میانه راه با مشکلاتی مواجه شده است؛ شکلاتی که یا ناشی از عدم آگاهی از قوانین و مقررات اداره کار و امور مالیاتی بوده یا ناشی از عدم آگاهی به پیچ و خم های مالی و مدیریت کسب‌و‌کار؛ یاحتی شاید شنیده باشید که شخصی هنری دارد و به تولید صنایع دستی می‌پردازد، ولی نمی‌تواند به خوبی از آن راه کسب در آمد کند و هنر خود را به مرحله فروش برساند. از طرفی عده زیادی نیز هستند که ایده‌ای در سر دارند ولی نمی‌دانند چگونه می‌توان آن ایده را به مرحله اجرا در آورد. 

تاریخ انتشار: 08:57 - چهارشنبه 1399/10/24
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
no image

چگونه می‌توان مالکیت فکری ایجاد کرد، چگونه می‌توان یک سرمایه‌گذار را متقاعد کرد یا چگونه باید طرح یک کسب‌و‌کار را نوشت؟ همه این مسائل باعث شد تا شهرداری اصفهان در اواسط سال 1397 طرح آموزش کارآفرینی و توسعه کسب‌و‌کار را با نام توان هفت کلید بزند.

چشم انداز آموزش 10 میلیون نفر ساعت

توان‌هفت نامی است که از یک چشم‌انداز نشئت می‌گیرد. چشم‌اندازی که قرار است به آموزش ده‌میلیون نفر ساعت شهروند اصفهانی منجر شود. آموزشی که شهروندان را یک قدم به کسب ثروت و ارزش‌آفرینی نزدیک‌تر می‌کند. در همین راستا و بنا به مصوبات و اهتمامی که شورای شهر پنجم به مسئله کارآفرینی داشت و بنا به ایده‌ای که جناب آقای دکتر خسروی در این زمینه مطرح کردند، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، خانه جوان را به عنوان یکی از مراکز ذیل اداره فرهنگی خود مأمور کرد تا این پروژه را به مرحله اجرا در آورد.

هماهنگی با تمام ارگان‌های مرتبط

از همان ابتدا با ارگان‌هایی از قبیل آموزش و پرورش و فنی و حرفه‌ای استان و همین‌طور نیروی مقاومت بسیج و نیروی انتظامی ارتباط گرفتیم تا هم از ظرفیت نیروی انسانی آن‌ها به عنوان مخاطب استفاده کنیم و هم در محتوای دوره‌ها مشارکت اداره کل فنی‌و‌حرفه‌ای را داشته باشیم. همچنین به منظور ارائه دوره‌ها برای عموم، وب‌سایتی را با نام tavan7.ir راه‌اندازی کردیم تا همایش‌هایی که برگزار می‌شود، بر روی بستر سایت قرار گیرد. در ادامه با گروه‌های مختلف فعال در حوزه اکوسیستم کارآفرینی شهر اصفهان ارتباط گرفته و در موارد مختلف به صورت مشارکتی یا حمایتی سعی در بهبود وضعیت اکوسیستم کارآفرینی شهر داشتیم. همچنین در قسمتی از سایت توان هفت به معرفی مراکز کارآفرینی شهر اصفهان پرداختیم تا شهروندان اصفهانی بتوانند با مراکز کارآفرینی شهر خود آشنا شوند و اگر کسی قصد حضور در این اکوسیستم را داشت، به راحتی بتواند با اجزای مختلف آن آشنا شده و راه خود را راحت‌تر و سریع‌تر پیدا کند. آشنایی با فضای کار اشتراکی، شتاب‌دهنده‌ها، مراکز رشد، سایت‌های آموزشی و غیره نمونه‌هایی از مراکزی است که به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم.

برگزاری دوره‌های کارآفرین‌پروری

برگزاری دوره‌های کارآفرین‌پروری معلمان، ویژه معلمانی که در دوره متوسطه به آموزش درس کارآفرینی مشغول بودند، از دیگر فعالیت‌های پروژه توان هفت است. در این دوره 36 ساعته، معلمانی از شهرستان‌های مختلف شهر اصفهان به صورت مجازی در کارگاه‌هایی همچون تیم‌سازی به واسطه الگوهای رفتارشناسی، آشنایی با مفاهیم کسب‌و‌کار و کارآفرینی اجتماعی، آشنایی با شیوه‌های جذب منابع مالی در مدارس، آشنایی با پس‌انداز اجتماعی و مالی برای کودکان و نوجوانان، آشنایی با بازی‌های آموزشی و طراحی بازی‌ها برای یک فعالیت آموزشی هدفمند و خلاق و آشنایی با شیوه‌های آموزش مشارکتی در مدارس شرکت کردند. در ادامه نیز، دوره‌های کارآفرین‌پروری مادران برای پرورش فرزندانی با روحیه کارآفرینی و همچنین توانمندسازی فعالان مشاغل خانگی نیز در دست اجراست.

فرش قرمز پیش پای شهروندان

در نهایت، سایت توان هفت بستری را فراهم کرده تا شهروندان بتوانند به طور نامحدود و با هر سلیقه‌ای که دارند، به سایت tavan7.ir  سر بزنند، دموی دوره مورد نیاز خود را تماشا کنند، شناسنامه دوره را مطالعه و نظرات خود را نیز ثبت کنند. در ادامه نیز خانه جوان به تولید محتواهای آموزشی بیشتری می‌پردازد تا بتواند پاسخ‌گوی نیازهای آموزشی مخاطبان خود باشد. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند از همین طریق در جریان دوره‌های آنلاین نیز قرار گیرند تا ما بتوانیم شاهد یک توسعه پایدار در امر بهبود اکوسیستم کارآفرینی شهر عزیزمان، اصفهان باشیم.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    سیدصالح خشوعی

برچسب‌های خبر