اتمام مرحله اول برنامه جامع شهر

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اعلام کرد که مدیریت شهری اصفهان در کنار پروژه‌های عمرانی که هر یکشنبه در اختیار مردم قرار می‌گیرد یا کلنگ‌زنی پروژه‌هایی که انجام می‌شود، از انجام مأموریت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی که به عهده دارد، غفلت نکرده است. علیرضا نصر اصفهانی در نطق پیش از دستور خود در صد‌وپنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، از اتمام مرحله اول تدوین طرح جامع شهر اصفهان خبر داد.

تاریخ انتشار: 08:50 - دوشنبه 1399/11/20
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

 او درباره اقدامات فرهنگی شهرداری اصفهان اظهار داشت: هرروز لزوم ورود به این حوزه‌ها آشکارتر می‌شود. او تصریح کرد: بررسی نیازهای شهروندان و ضرورت انجام اقدامات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نشان می‌دهد که اگر مدیریت شهری دیرتر به مسائل اجتماعی و فرهنگی ورود کرده بود، شهر با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شد.نصراصفهانی گفت: در کنار توجه به فضای کالبدی و اقدامات فیزیکی که وظیفه شهرداری است، اگر قرار است شرفی برای اصفهان به‌دست آید، باید به مردمی که در این شهر زندگی می‌کنند نیز توجه کافی شود.او تأکید کرد: در راستای توسعه آینده شهر و توجه به تأثیر آن بر زندگی مردم، باید برای استمرار برنامه‌های انقلاب در ابعاد فرهنگی و اجتماعی تلاش کنیم و نیازهای شهروندان را بیش از گذشته پاسخ دهیم.رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان در این خصوص فعالیت‌ها و اقدامات زیربنایی انجام داده است، اظهار داشت: حدود ۲۰۰ مرکز اجتماعی و فرهنگی در شهر اصفهان تحت مدیریت شهرداری قرار دارد و حدود هزار نیروی انسانی نیز در این حوزه به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کنند.او گفت: همانند گذشته طرح‌های توسعه‌ای فرهنگی و اجتماعی در بودجه مورد توجه خواهد بود تا مجموع اقدامات به نشاط، شادی، امید و مشارکت در تمام محلات ۲۰۰ گانه شهر منجر شود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر لزوم همراهی دیگر دستگاه‌ها در تصویب طرح جامع شهر اصفهان، اظهار کرد: باید رویه مطلوب گذشته در راستای تحقق این برنامه به‌نحوی استمرار پیدا کند که اقدامات در دوره پنجم مدیریت شهری به ثمر بنشیند.نصراصفهانی از اتمام مرحله اول تدوین طرح جامع خبر داد و افزود: مرحله اول طرح، تابستان در شورای راهبری برنامه جامع شهر اصفهان به تأیید رسید و در ادامه باید در شورای برنامه‌ریزی استان و شورای عالی شهرسازی هم تصویب شود. او تصریح کرد: آنچه در خصوص طرح جامع به عهده شورای شهر بود، به خوبی انجام شد و اکنون طرح در استانداری قرار دارد و اداره‌کل راه و شهرسازی باید وظایف خود را انجام دهد تا طرح به نتیجه مطلوب برسد. رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: به نتیجه رسیدن طرح جامع اصفهان نیازمند همراهی دیگر دستگاه‌ها است. او ادامه داد: نیاز است فرصت پیش‌آمده برای انجام این اقدام بزرگ در شهر را مغتنم شمرده و در اسرع وقت مشاور مرحله دوم آن انتخاب شود تا رویه مطلوب گذشته در راستای برنامه جامع شهر اصفهان به نحوی استمرار پیدا کند تا اقدامات در دوره پنجم مدیریت شهری به ثمر بنشیند. نصراصفهانی فرارسیدن دهه فجر و روز نیروی هوایی را گرامی داشت و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی حاصل حضور و همراهی آحاد مردم بود. در چهل‌ودومین سالروز این واقعه، یاد و خاطرات امام خمینی(ره) و تمام شهیدان قبل و بعد از انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم. او تأکید کرد: باید به عهدی که با شهدا بسته‌ایم پایبند باشیم و حوادث روزگار ما را از آن غافل نکند.او با تقدیر از برنامه‌های ویژه دهه فجر مدیریت شهری گفت: اقدامات مدیریت شهری در دهه فجر امسال در کنار خدمات سایر دستگاه‌ها، یادآور دوران پیروزی انقلاب بود. نصر اصفهانی از معاونت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، خدمات شهری، ارتباطات و امور بین‌الملل و معاونت‌های فرهنگی مناطق و سازمان‌ها برای برنامه‌های دهه فجر تقدیر کرد. نصراصفهانی گفت: در ایام دهه فجر، ۱۴۰ عنوان برنامه در قالب ۵۰۰ اجرا در شهر اصفهان توسط معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری انجام شد.
او در بخش دیگری از نطق خود اقدام توان 7 مدیریت شهری برای اشاعه فرهنگ کارآفرینی در شهر و آموزش جوانان را از مصادیق آموزش ماهیگیری دانست و افزود: اگر این برنامه محقق شود و 100هزار نفر از جوانان شهر مهارت‌های مختلف را آموزش ببینند در آینده می‌توانند وارد بازار کار شوند.

افتتاحیه منطقه 7

د رجلسه روز گذشته و در آیین هفتگی «هر یکشنبه، یک افتتاح» ۹ پروژه عمرانی، فرهنگی و خدماتی منطقه 7 شهرداری به ارزش بیش از ۲۲۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    لیلی زواره‌ای

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط