رهایی از سرطان با طبیعت‌درمانی

گاهی از یک بیماری چنان وحشت‌زده می‌شویم که گویا دیگر همه‌چیزتمام شده است و هیچ امیدی برایمان نمانده است. مثل سرطان که حتی با شنیدن نام آن دچار احساس ترس و نگرانی می‌شویم این در حالی است که می‌توان با راه‌های مختلف اقدام به درمان کرد و در صورت تشخیص زودهنگام، سریع از بیماری رها شد. یکی از راه‌های بهبود آن، طبیعت‌درمانی است که درباره آن دکتر جمشید هاشمی معروف به «استاد آرام»، روان‌شناسی بالینی، توضیحات لازم را ارائه می‌دهد. ابتدا لازم است به شرحی از این بیماری بپردازم؛ سرطان به تومور بدخیمی اطلاق می‌شود که با رشد غیرطبیعی یک سلول یا گروهی از سلول‌ها ایجاد می‌شود. امروزه، سرطان دومین عامل مرگ بعد از بیماری‌های قلبی در جهان است و بیش از ۲۰۰ بیماری را شامل می‌شود.

تاریخ انتشار: 13:54 - شنبه 1399/11/25
مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه
no image

بیشتر سرطان‌ها در گروه سنی ۵۰ تا ۶۰ سال رخ می‌دهد و جنسیت بر روی بروز این بیماری تأثیری نمی‌گذارد. بااین‌حال، بر روی مکان رشد تأثیر می‌گذارد. در مردان، سرطان معمولاً در روده‌ها، پروستات و ریه‌ها دیده می‌شود و در زنان، سرطان اغلب در بافت‌های سینه، رحم، کیسه صفرا و تیروئید ایجاد می‌شود.

علائم بیماری

علائم بروز سرطان بر اساس مکان رشد متفاوت است. انجمن سرطان آمریکا ۷ نشانه یا علائم خطر را که می‌تواند نشان‌دهنده وجود سرطان باشد، بدین شکل بیان کرده است: زخمی که بهبود پیدا نکند، تغییر در وضعیت روده‌ها و یا مثانه، خونریزی یا ترشحات غیر‌طبیعی، ضخیم شدن یا برآمدگی در سینه یا نقاط دیگر بدن، سوءهاضمه و یا دشواری در بلع، تغییر آشکار در زگیل یا خال و گرفتگی صدا و سرفه مداوم از نشانه‌های سرطان است. سایر علائم می‌تواند شامل از دست دادن وزن، بخصوص در افراد مسن، تغییر در رنگ پوست و تغییر در وضعیت قاعدگی بخصوص خونریزی بین عادت‌های ماهیانه باشد.

عوامل بیماری

علت اصلی بروز سرطان ناشناخته است. بااین‌حال، مواد مشخصی که باعث ایجاد سرطان می‌شوند و به عوامل سرطان‌زا معروف هستند، احتمال مبتلا شدن به این بیماری را افزایش می‌دهند. حدود ۸۰ درصد سرطان‌ها به‌وسیله عوامل محیطی ایجاد می‌شوند. ازجمله اینکه
استفاده از تنباکو یا سیگار با سرطان‌های ریه و گلو مرتبط است. مصرف زیاد مشروبات الکلی نیز می‌تواند باعث بروز سرطان‌های کبد، معده و مری شود. قرار گرفتن در معرض آلاینده‌های صنعتی همچون پنبه نسوز‌، نیکل، قطران یا قیر، دوده و تماس با اشعه‌X هم می‌تواند باعث بروز سرطان، عفونت‌های ویروسی، سوءتغذیه و عدم تعادل هورمونی شود. بااین‌حال، بسیاری از زیست‌شناسان معروف و متخصصین طبیعت‌درمانی برجسته معتقدند که ریشه اصلی بروز همه سرطان‌ها تغذیه غلط است.
تحقیقات نشان داده است که بروز سرطان با مقادیر پروتئین حیوانی بخصوص گوشت در رژیم غذایی رابطه مستقیمی دارد. دکتر ویلارد جی. ویسک، دانشمند و محقق معروف، اخیراً پی برده است که رابطه‌ای بین مصرف زیاد گوشت و سرطان وجود دارد. بر اساس نظر او، دلیل اصلی بروز سرطان آمونیاک است. آمونیاک محصول فرعی ناشی از هضم گوشت است.

روش‌های درمان طبیعی

درمان مؤثر برای سرطان تغییر کامل در رژیم غذایی و حذف کامل تمامی منابع محیط زیستی عوامل سرطان‌زا همچون سیگار کشیدن و مواد شیمیایی سرطان‌زا در هوا، آب و غذا است. اخیراً عموم مردم علاقه خاص و زیادی به این مفهوم پیداکرده‌اند که رژیم غذایی نه‌فقط یک عامل کوچک، بلکه عامل مهمی در بروز و پیشگیری از سرطان است. از این بیماری می‌توان توسط برنامه‌های غذایی که شامل غذاهای طبیعی و استفاده از مکمل‌های ویتامینی می‌شود پیشگیری و حتی آن را درمان کرد. در نخستین گام، بیمار باید بدن خود را از طریق رفع کامل یبوست و فعال کردن تمامی اندام‌های دفعی بدن، یعنی پوست، ریه‌ها، کبد، کلیه‌ها و روده‌ها تمیز کند. بیمار باید از تنقیه برای تمیز کردن روده بزرگ خود استفاده کند. برای چهار تا پنج روز نخست، بیمار باید فقط از میوه‌های آبداری همچون پرتغال، گریپ فروت، لیموترش، سیب، هلو، گلابی، آناناس و گوجه‌فرنگی مصرف کند. عصاره سبزیجات به‌ویژه آب هویج نیز می‌تواند مفید و مؤثر باشد و بعد از چند روز غذایی تمام میوه، بیمار می‌تواند از یک رژیم غذایی قلیایی استفاده کند. این رژیم غذایی شامل مصرف ۱۰۰ درصد غذاهای طبیعی غذاهای طبیعی، با تأکید بر میوه‌ها و سبزیجات خام به‌ویژه هویج، سبزیجات برگ‌دار سبز، کلم، پیاز، سیر، خیار، مارچوبه، چغندر و گوجه‌فرنگی است. با مصرف بادام، ارزن، دانه‌های کنجد، دانه‌های جوانه‌زده شده و غلات می‌توان پروتئین باکیفیت بالا را به این رژیم غذایی اضافه کرد.
دکتر آن ویگمور از بوستن آمریکا، متخصص معروف طبیعت‌درمانی و پیشرو در عرصه تغذیه غذاهای طبیعی اخیراً تأثیر نوشیدنی که از چمن مرغ تازه درست‌شده است را در درمان سرطان خون آزمایش کرده است. او ادعا کرده است که چندین مورد از این بیماری را با این روش درمان کرده است. دکتر ویگمور خاطرنشان می‌کند که با تغذیه بدن با مواد معدنی زنده، ویتامین‌ها، عناصر کم نیاز و کلروفیل از طریق عصاره چمن مرغ، بدن می‌تواند خود را بهبود بخشد. ژوهانا برندت‌، نویسنده کتاب درمان انگور، از یک رژیم غذایی تماما انگور برای درمان سرطان حمایت می‌کند. او این شیوه درمانی را در سال ۱۹۲۵ به هنگام آزمایش بر روی خود در مسیر مبارزه ۹ ساله‌اش با سرطان کشف کرد. او ادعا می‌کرد که خود را با این شیوه درمان کرده است. او استفاده از یک روزه به مدت ۲ یا ۳ روز را برای آماده کردن بدن برای تغییر رژیم غذایی توصیه می‌کند.
بعدازاین روزه کوتاه‌مدت، بیمار باید از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب هر ۲ ساعت یک‌بار از انگور استفاده کند. این درمان را باید برای ۲ هفته و حتی تا ۲ ماه در موارد مزمن دنبال کرد. بیمار باید درمان انگور را با مقدار کمی از ۳۰ و ۶۰ تا ۹۰ گرم انگور در هر وعده غذایی شروع کند و به‌تدریج این مقدار را تا دو برابر افزایش دهد. در طول زمان، حدود ۲۵۰ گرم را می‌توان در هر وعده غذایی استفاده کرد.
تحقیقات اخیر نشان داده است که ویتامین‌های مشخصی را می‌توان با موفقیت در درمان سرطان به کاربرد. این ویتامین‌ها می‌توانند امید به زندگی را در بین بیماران سرطانی افزایش دهند. مطابق با تحقیقات اخیر سوئدی‌ها، مصرف ویتامین C در مقادیر بالا می‌تواند عامل پیشگیرانه مؤثری در درمان سرطان باشد. دانشمند برجسته ژاپنی، دکتر فوکونیر موریشیگ و همکاران او که به مدت ۳۰ سال بر روی اثرات درمانی ویتامین C تحقیق کرده‌اند، به این حقیقت پی برده‌اند که ترکیب ویتامین C و مس دارای اثرات مهم درمانی بر روی سرطان است.
مطابق با چندین مطالعه و بررسی، ویتامین A دارای تأثیر بازدارندگی بر روی عوامل سرطان‌زا است. ویتامین A یکی از مهم‌ترین کمک‌ها به سیستم دفاعی بدن برای مبارزه و پیشگیری از سرطان است. دکتر لئونیدا سانتاماریا و همکارانش در دانشگاه پاویا در ایتالیا شواهد مهمی را کشف کرده‌اند که نشان می‌دهد بتا‌-‌کاروتن که شکلی از ویتامین A به حساب می‌آید، می‌تواند در واقع با کمک به بدن در خنثی کردن فرایند ایجاد سرطان که به اکسیداسیون معروف است، از سرطان پوست جلوگیری کند.
مطالعات اخیری که در سراسر جهان انجام‌شده است، نشان می‌دهد که مصرف فراوان سبزیجات سبز و زرد رنگ و میوه‌ها می‌تواند از بروز سرطان پیشگیری کند. تحقیقات دامنه‌دار و ۲۰ ساله ژاپنی‌ها نشان داده است که افرادی که از سبزیجات سبز و زرد رنگ استفاده می‌کنند احتمال کمتری وجود دارد که به سرطان معده، ریه و سایر سرطان‌ها مبتلا شوند. بررسی‌های دانشگاه هاروارد که روی حدود ۲۰۰ نفر از افراد مسن شهر ماساچوست انجام شده است، نیز نشان می‌دهد که افرادی که از هویج، کدوتنبل، گوجه‌فرنگی، سالاد یا سبزیجات برگ‌دار سبز، میوه‌های خشک، توت‌فرنگی تازه یا خربزه در مقادیر بالایی استفاده می‌کنند دارای احتمال کمتری برای مبتلا شدن به سرطان هستند.

سایر اقدامات درمانی

اقدامات مفید دیگری که برای درمان سرطان می‌توان انجام داد؛ شامل: بهره‌مند شدن از استراحت کافی، رهایی کامل از نگرانی‌ها و استرس‌های روحی و روانی و استفاده از هوای پاک و تازه است.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    لیلا کهلانی

برچسب‌های خبر