تولیدات فرهنگی برای شناساندن اصفهان به دنیا

مجموعه کتاب‌های «پل» در حوزه امور بین‌الملل شهرداری اصفهان رونمایی شد

اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان در زمان کرونا تلاش کرد تا تولیدات خود را برای برندسازی و معرفی اصفهان بیشتر کند تا از یک سو تهدیدهای کرونا به فرصت‌های برای معرفی شهر تبدیل شود و از سوی دیگر، ضعف همیشگی کمبود محتوا مناسب در معرفی شهر پوشانده شود. به همین منظور در 4 اردیبهشت 1400 و همزمان با آغاز هفته فرهنگی اصفهان، مجموعه کتاب‌های «پل»، کتاب‌های دستیار شهرداری اصفهان در حوزه امور بین‌الملل و تیزر جدید معرفی اصفهان در قالب برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان رونمایی شد. این جلسه با حضور آنلاین سخنگوی وزارت امور خارجه،  شهردار اصفهان، رئیس شورای اسلامی شهر و رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر و رییس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه، برگزار شد.

دوشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

از طرفی این تولیدات فرهنگی به منظور معرفی اصفهان است و از سوی دیگر، ظرفیت‌های دیپلماسی شهری اصفهان را برای مدیران و کنشگران این عرصه در شهر بهتر تشریح می‌کند تا شاهد شکوفایی و بالندگی بیشتر آن باشیم. شهردار اصفهان در این جلسه گفت: «شرایط کرونایی باعث شد به سمت تالیف و چاپ مجلات و کتاب‌های مختلف در حوزه گردشگری و بین‌الملل حرکت کنیم. کتاب‌هایی که تحت عنوان "پل" رونمایی و چاپ شده است می‌تواند به عنوان پلی به آن‌سوی جهان باشد و در دیگر کلان‌شهرها مورد استفاده قرار گیرد. خوشحالیم که این تولیدات توسط اداره کل ارتباطات شهرداری اصفهان تهیه و عرضه شده است.»
نوروزی توسعه گردشگری و ارتباط با جهان را جزو محورهای مهم برنامه‌های شهرداری و شورای شهر در این دوره ذکر کرد و افزود: «آغاز کار بعد از برجام به خوبی پیش رفت اما در ادامه با توجه به شرایط کرونا که شرایط سختی را برای ما رقم زد موفق شدیم از فرصت‌های جدید به خوبی استفاده کنیم. طی مدت اخیر از طریق ویدیوکنفرانس با شهرداران فرایبورگ، فلورانس، گیونگجو، سمرقند و سفرای مختلف ایران در کشورهای دیگر جهان ارتباط برقرار کردیم.»
ایمان حجتی نیز در این رونمایی اظهار کرد که با توجه به تاکید شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان، در دوره پنجم مدیریت شهری با هماهنگی و همکاری وزارت امور خارجه و نمایندگی آن در اصفهان در زمینه دیپلماسی شهری اقدامات زیادی انجام شده است. مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان در این جلسه اظهار کرد: «ارتباطات در حوزه شهرهای خواهرخوانده ضعیف شده بود. در این راستا تصمیم گرفتیم این ارتباطات را فعال‌تر از گذشته ادامه دهیم؛ از فرصت به دست آمده ناشی از شرایط کرونا استفاده کردیم و در گام اول ارتباطاتی که کم فروغ شده بود، فعال شد، در گام دوم برند سازی، بازاریابی و معرفی شهر در ارتباطات بین المللی در ارتباط با شهرهای خواهرخوانده دنبال شد تا دیپلماسی شهری یاری‌رسان دیپلماسی عمومی نیز باشد.» حجتی با اشاره به اینکه برای معرفی شهر اصفهان به عنوان یک کهن شهر قدیمی باید تولیدات، تیزرهای مناسب و کتاب‌هایی به زبان انگلیسی داشته باشیم، گفت: «قرار است تیزرهایی به ۱۰ زبان بین المللی تهیه شود و اولین تیزر به زبان انگلیسی آماده شده است که برای بازاریابی شهر بسیار مناسب است.» حجتی اظهار امیدواری کرد: با پیش رفتن طرح شهروند دیپلمات شاهد شکوفایی و بالندگی شهر اصفهان باشیم تا این موضوع الگویی برای دیگر شهرها باشد.

افزودن دیدگاه جدید

Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.