آنچه در این چهار سال گذشت (11)

در ادامه گزارش از خدمات مناطق، سازمان‌ها و معاونت‌های شهرداری، در این شماره صفحه مدیریت شهری، مسعود بنده‌خدا، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان، گـــزارشی از فعالیت‌ها و اقدامــات انـجــام‌شــده در این مجموعه را ارائــه داد. توجه به حمل‌ونقل عمومی و توسعه ناوگان شهر، یکی از وظایفی است که مـعــاونـــت حمل‌ونقل و تــرافیک شهرداری اصفهان بر عهده دارد. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با تأکید بر توجه به ناوگان حمل‌ونقل به‌خصوص اتوبوس‌رانی و تـوســعـه حمل‌ونـقـــل عــمـومــــی گــفـــت: ناوگان معاونت حمل‌ونقل و اتوبوس‌رانی، در حوزه تـوســعـه و نوسازی، اقدامات مؤثری در شهر اصفهان انجام داده است؛ به‌طوری‌که 50 دستگاه اتوبوس 15 متری اسکانیا و 112 دستگاه اتوبوس 12 متری اسکانیا به سیستم حمل‌ونقل عمومی اضافه شد.

تاریخ انتشار: 09:29 - سه شنبه 1400/03/11
مدت زمان مطالعه: 9 دقیقه
no image

مسعود بنده‌خدا در خصوص سایر اقدامات انجام‌شده در اتوبوس‌رانی برای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان گفت:  اقداماتی از جمله نصب و پیاده‌سازی سیستم یکپارچه AVL و AFC اتوبوس‌رانی، توسعه و بهبود سیستم نگهداری و تعمیرات اتوبوس‌رانی به‌صورت یکپارچه با سیستم BIS، برنامه بازسازی 700 دستگاه اتوبوس شرکت واحد اتوبوس‌رانی انجام شده و قرارداد بازسازی 189 دستگاه اتوبوس با شرکت پیشرو دیزل بسته شده است.

  بررسی احداث خط تراموا

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به اقدامات انجام‌شده و عملیات زیرسازی در دو خط اتوبوس تندرو تصریح کرد: عملیات زیرسازی خط BRT خیابان هشت‌بهشت، حدفاصل نشاط چهارراه پیروزی، به‌صورت کامل انجام و عملیات ساخت ایستگاه‌ها در حال انجام است. همچنین در خط تندرو خیابان عبدالرزاق-مسجدسید، نیز عملیات ساخت ایستگاه‌ها تکمیل شده و 7 ایستگاه آماده بهره‌برداری است. بنده‌خدا با بیان اینکه اجرای خطوط پرش در خیابان عبدالرزاق در حال انجام است و 10درصد پیشرفت داشته، گفت: خطوط پرش در خیابان امام خمینی نیز حدود 30درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
عبور تراموا در اصفهان، یکی از گزینه‌های حمل‌ونقل عمومی است که معاونت حمل‌ونقل آن را پیگیری می‌کند. بنا به گفته بنده خدا در حال حاضر قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، پیرو تفاهم‌نامه منعقدشده در پاییز98 برای سرمایه‌گذاری در احداث تراموای اصفهان اعلام آمادگی کرده و تاکنون، جمعا 19 جلد گزارش طراحی تراموا و زیر سیستم‌های مربوط را به شهرداری اصفهان ارائه کرده که در دست بررسی است. هم‌زمان جلسات ارائه طرح در شورای ترافیک استان به‌منظور اخذ مــجـــوزهــــای لازم در حــال انـجـام است.

 اهدای 14 هزار حلقه لاستیک به رانندگان تاکسی

نظارت بر عملکرد تاکسی به‌عنوان یک وسیله حمل‌ونقل عمومی، یکی دیگر از وظایف معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری اصفهان است که بنده‌خدا دراین‌باره و با اشاره به حمایت از رانندگان تاکسی و اهدای 14 هزار لاستیک با هزینه‌ای بالغ بر 25 میلیارد ریال گفت: برای حمایت از رانندگان تاکسی اهدای 7 هزار بسته روکش صندلی خودرو با ارزشی بالغ بر 15 میلیارد ریال و 5 میلیارد ریال تسهیلات در قالب تخفیف عوارض و تمدید پروانه در سال 1398 پیش‌بینی شد. راه‌اندازی سامانه مرخصی آنلاین، راه‌اندازی سامانه محاسبه نرخ کرایه سرویس مدارس، آغاز عملیات نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی شهر اصفهان، در سال‌های 98 و 99 و پرداخت تسهیلات کم‌بهره به هزار راننده تاکسی برای نوسازی خودرو به میزان 500 میلیون ریال برای هر خودرو و نوسازی 350 تاکسی در فاز اول از اقدامات معاونت حمل‌ونقل تـرافــیـک در خــصــــوص تاکسی‌رانی است.

 حرکت به سمت 777 کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در اصفهان

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به طراحی و برنامه‌ریزی اجرای 777 کیلومتر مسیر دوچرخه در اصفهان گفت: پروژه از دی سال گذشته آغاز شد. 45 کیلومتر مسیر قدیمی دوچرخه‌سواری داشتیم که 105 کیلومتر مسیر جدید اضافه و در حال حاضر  نیز 150 کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری احداث شده است. برخی از خیابان‌هایی که اخیرا مسیر دوچرخه در آن‌ها احداث شده عبارت‌اند از خیابان صائب، خیابان بانو علویه همایونی، خیابان ابن‌سینا، خیابان آمادگاه، خیابان نیکبخت، خیابان علامه امینی، خیابان دانش، خیابان باغ گلدسته، خیابان سهروردی، خیابان مسجد علی، بلوار شهید رجایی، خیابان فجر، خیابان 22 بهمن و خیابان توحید. بنده‌خدا با اشاره به اجرای طرح‌های ایمنی و اصلاح هندسی معابر در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری گفت: اجرای نیوجرسی در بزرگراه شهید کشوری و ضلع شمالی بزرگراه اقارب‌پرست و بلوار روح‌الامین، تابان و آسمان و شروع اجرای نیوجرسی در بزرگراه صفه و شهید اقارب‌پرست، اصلاح هندسی ورود و خروجی‌های پایانه صفه، بازنگری طرح هندسی پایانه قدس، طرح ایمنی تقاطع غیرهمسطح شهید اردستانی، طرح ایمنی کمکی خیابان ارتش، ایمن‌سازی لوپ جنوب غربی تقاطع اشکاوند، طراحی و پیگیری اجرای مسیرهای دوچرخه در سطح معابر شهر اصفهان، طرح ایمنی پایانه قدس، اصلاح هندسی تقاطع آبشار، اصلاح تقاطع‌های زیرپل، اصلاح هندسی تقاطع فرایبورگ و طرح رفیوژ میانی خیابان شمس‌آباد، طرح ایمنی مسیر حلقه حفاظتی، طرح ایمنی تقاطع غیرهمسطح سردار سلیمانی، اصلاح طرح هندسی میدان شهید علیخانی، اصلاح هندسی تقاطع جهاد خیابان آتشگاه، اصلاح هندسی پل زندان، ارائه مقطع عرضی کمربندی جنوبی خوراسگان و ایمن‌سازی و رفع نقاط پرحادثه در سطح بزرگراه‌ها و 60 نقطه پرحادثه در معابر شهر از جمله اقدامات معاونت در چند سال اخیر بوده است.

 حرکت به سمت حمل‌ونقل هوشمند

حرکت در جهت حمل‌ونقل هوشمند یکی از اقدامات مؤثر معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان در سال‌های اخیر بوده است. این معاونت در خصوص توسعه حمل‌ونقل هوشمند در سال 99 به تجهیز 103 سامانه ثبت تخلف سرعت، 61 سامانه تخلف عبور از چراغ قرمز، 40 سامانه ثبت تخلف ورود به مسیر BRT، 28 سامانه ثبت تخلف ورود به محدوده زوج و فرد، 13 سامانه خودروی متحرک ثبت تخلف ایستایی، 145 تقاطع چشمک‌زن، 437 دوربین نظارت تصویری، 42 تابلوی متغیر خبری، 212 تقاطع فرماندهی و نصب 8555 فانونس led اقدام کرده است. بنا به گفته بنده‌خدا، مهم‌ترین اقدامات این معاونت در حوزه تجهیزات ارتباطی وزیر ساخت، افزایش مدت ذخیره‌سازی اطلاعات دوربین‌های نظارتی از 7 روز به 30 روز با راه‌اندازی سیستم ذخیره‌سازی جدید، برقراری ارتباط فیبرنوری راهور تا مرکز کنترل ترافیک، همچنین ارتقای وضعیت ارتباط انواع تجهیزات هوشمند حمل‌ونقل مرکز بوده است.

 نظارت لحظه‌ای ترافیک شهر

در حوزه بانک‌های اطلاعات ترافیکی و سامانه‌های مکان مبنا، برنامه‌ریزی و اقدام جهت بهره‌گیری از داده‌های تاکسی‌های اینترنتی در مدل‌سازی لحظه‌ای سطح سرویس معابر و مسیریابی ثبت موقعیت و اطلاعات تصادف‌ها بر مبنای اطلاعات دریافتی از پلیس راهور و کدگذاری معابر شهر اصفهان بوده است. در حوزه کنترل عملکرد تقاطع‌ها می‌توان به به‌روزرسانی کنترلرهای تقاطع‌ها و جابه‌جایی با دستگاه‌های فرسوده، طراحی و ساخت کنترلر هوشمند در راستای بومی‌سازی و تولید ملی، ایجاد موج سبز در برخی از کریدورهای شبکه معابر شهر، بهینه‌سازی دوره‌ای عملکرد تقاطع‌های چراغ‌دار باتوجه به تغییرات دینامیکی جریان ترافیک جهت کاهش زمان تأخیر وسایل نقلیه و افزایش ایمنی تردد عابران پیاده با استفاده از تجهیزات هوشمند، اشاره کرد.
از اقدامات مهم این معاونت در حوزه نظارت لحظه‌ای ترافیک می‌توان به نظارت لحظه‌ای و شبانه‌روزی وضعیت ترافیک شبکه معابر شهر با استفاده از دوربین‌های نظارت تصویری و انجام اقدامات لازم با توجه به نوع تغییرات پــــیـــش‌آمــــده در وضـعـیـت ترافیک، مدیریت اکیپ‌های ستادهای نوروزی و مهر برای روان‌سازی ترافیک در ایام مربوط همکاری با شبکه امدادرسان (نیروی انتظامی، اورژانس، آتش‌نشانی و…) برای تسهیل عبور و مرور در تقاطع‌های تحت پوشش سطح شهر و در حوزه اطلاع‌رسانی حمل‌ونقل اشاره کرد.
همچنین اطلاع‌رسانی درباره وضعیت ترافیک شبکه معابر از طریق تابلوهای متغیر خبری و پیام‌های ترافیکی زنده از صدای شهر (رادیو ترافیک) سامـــانه اطلاع‌رسانی حـمـل‌ونــقــل عـــمـومـــی، اطلاع‌رسانی پیامکی و ثبت تخلفات رانندگی به متخلفان از طریق اپراتورهای تلفن همراه از دیگر اقداماتی است که در این دوره مدیریت شهری انجام شده است. ثبت تخلفات رانندگی با راه‌اندازی سامانه یکپارچه ثبت مکانیزه تخلفات کلان‌شهر اصفهان، یکی از اقدامات معاونت حمل‌ونقل ترافیک است. همچنین راه‌اندازی سامانه ثبت تخلف معاینه فنی و سامانه نوبت‌دهی معاینه فنی، بهره‌برداری از سامانه تجمیع اطلاعات پلاک‌خوان و ارسال گزارش‌های مورد درخواست به ناجا و استانداری، راه‌اندازی سامانه صدور مجوز طرح ترافیک، توسعه سامانه کنترل مکانیزه محدوده زوج و فرد و مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای از مهم‌ترین اقدامات برای کاهش تخلفات شهری در این مجموعه بوده است.  علاوه بـــر ایــن، مـدیـریـت هوشمند پارکینگ‌های عمومی، راه‌اندازی و توسعه خدمات پرداخت الکترونیکی در حوزه حمل‌ونقل، پرداخت مجوز تردد در محدوده ترافیک مدیریت حمل‌ونقل بار، راه‌اندازی سامانه مدیریت حمل‌ونقل بار، راه‌اندازی سامانه جابه‌جایی بار، صدور مجوز تردد و بارنامه، راه‌اندازی سامانه اتوماسیون آنلاین آموزش رانندگان سازمان بار، راه‌اندازی سامانه توزین ناوگان در حال حرکت درون‌شهری، کنترل آلودگی هوا، توسعه ایستگاه‌های سنجش و سامانه پایش آلودگی هوا، راه‌اندازی و بهره‌برداری از طرح محدوده کنترل آلودگی هوا (LEZ)، راه‌اندازی طرح زوج و فرد از در منازل و توسعه محدوده طرح زوج و فرد به رینگ ترافیکی سوم از دیگر اقدامات مهم این معاونت در جهت کنترل و کاهش ترافیک شهری بوده است.
یکی از حیطه‌های اختیارات معاونت حمل‌ونقل، ترافیک پایانه‌ها و نظارت بر آن‌هاست. از جمله اقدامات مؤثر این معاونت در پایانه‌ها، ساخت و بهره‌برداری اتوماسیون بار در پایانه کاوه و پایانه صفه، خرید، نصب و راه‌اندازی دیزل ژنراتور پایانه کاوه، اصلاح هندسی ورودی و خروجی‌های پایانه صفه، ساخت و بهره‌برداری جایگاه سوخت اتوبوس‌های بین‌شهری در پایانه صفه، آزادسازی و تملک بخشی از املاک واقع در طرح پارک‌سوار صمدیه و بهره‌برداری از پارک‌سوار صفه و عاشق‌آباد بوده است.

 صدور سند حمل بار برای اولین بار در اصفهان

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه سند حمل برای اولین بار در کشور در کلان‌شهر اصفهان صادر شده است، گفت: در حوزه حمل‌ونقل بار، صدور انواع سند حمل از جمله بارنامه، باربرگ و مجوز تردد وسیله نقلیه باربر درون‌شهری برای اولین بار در کشور از طریق سامانه هوشمند و اپلیکیشن خدمات حمل‌ونقل بار همچنین مجوز تردد درون‌شهری اصفهان و مطالعات جامع حمل‌ونقل بار درون‌شــهـــری اصــفـهــان انــجــام شد.
بنده‌خدا با اشاره به راه‌اندازی سامانه نوبت‌دهی اینترنتی مراکز معاینه فنی خودروی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در سال 99 هفت مرکز فعال معاینه فنی خودرو در اصفهان بیش از 150 هزار خودروی سبک را معاینه فنی کردند؛ همچنین اولین مرکز مکانیزه معاینه فنی خودروهای نیمه‌سنگین و سنگین درون‌شهری شهرداری در اصفهان در سال گذشته احداث و  معاینه فنی3189 خودروی سنگین بررسی شد.
او ادامه داد: همچنین توزین هوشمند ناوگان بار با سیستم‌های توزین ناوگان در حال حرکت (WIM) و توزین ناوگان بار با سیستم‌های توزین قابل‌حمل (چمدانی) و خرید و نصب سامانه توزین در حال حرکت در محور بلوار رضوان به‌عنوان نقطه گلوگاهی تخلیه حجم انبوه نخاله شهری در گام نخست و خرید سه دستگاه باسکول چمدانی و تحویل دستگاه‌های توزین سیار به واحدهای بازرسی و نظارت سازمان، تجهیز مراکز معاینه فنی خودرو به دوربین‌های پلاک‌خوان و اتصال تمام مراکز معاینه فنی به سامانه یکپارچه معاینه فنی خودرو (سیمفا)، اجرای طرح برخورد با خودروهای عمومی آلوده‌کننده هوا (دیدبان آلودگی هوا) و تجهیز گشت‌های نظارت و بازرسی به سیستم‌های سیار کنترل آلاینده هوا از اقداماتی بوده که در جهت خدمت‌رسانی بهتر به مردم انجام شده است.

 حرکت در جهت آموزش فرهنگ ترافیک به دانش‌آموزان

اداره آموزش این معاونت در جهت ارتقای فرهنگ ترافیک شهروندان اقدامات آموزشی و فرهنگی زیادی داشته است که به گفته معاونت حمل‌ونقل ترافیکی، آموزش فرهنگ ترافیک در پارک‌های ترافیک آموزش شهروندان و دانش‌آموزان با پارک ترافیک سیا، اجرای برنامه شاد و آموزشی در هفته معلولان، آموزش دانش‌آموزان برای استفاده صحیح از وسایل حمل‌ونقل عمومی و سرویس مدرسه گروه سنی 5 تا 14 سال، حضور شخصیت‌های ترافیکی و مانور پرفورمنس در خیابان‌های اصفهان، همکاری در برگزاری نمایشگاه زندگی با (بدون) کلاه ایمنی موتورسواران با موضوع کلاه ایمنی موتورسیکلت‌سواران در ایستگاه متروی میدان امام حسین(ع)، تهیه اپلیکیشن ترافیکستان برای ارائه آخرین دستاوردهای حوزه آموزش کودکان در خصوص فرهنگ‌سازی ترافیکی و ارتقای آن و برگزاری مسابقه در اپلیکیشن ویژه دانش آموزان و کتابخانه دیجیتال و سامانه اطلاع‌رسانی ترافیک تخصصی حمل‌ونقل و ترافیک از جمله این برنامه‌ها بوده است. او همچنین در خصوص برگزاری طرح جامع کشوری ستاد مهر گفت: هماهنگی اجرا و بـرگـزاری افتتاحـیـه، تشکیل اکیپ‌های سیار ستاد مهر، جمع‌آوری مستندات، گزارش‌های اکیپ‌های فعال و تهیه گزارش نهایی ستاد مهر را بر عهده داشتیم.

 ترویج استفاده از موتور برقی

مـعـاونــت حــمـل‌ونــقـل و تــرافــیــک شهرداری در جهت کاهش آلایندگی موتورسیکلت‌های فرسوده، طرحی را به اجرا در آورده و با اجرای تفاهم‌نامه‌های مشترک با سازمان برنامه‌وبودجه و صندوق کارآفرینی امید، در خصوص جایگزینی 5 هزار دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری فرسوده در شهر اصفهان با موتورسیکلت برقی قدم مؤثری در کاهش آلودگی هوا برخواهد داشت. این طرح با هزینه‌ای بالغ بر 150 میلیارد تومان (به ازای هر دستگاه، 15 میلیون ریال شهرداری، 15 میلیون ریال کارخانه،160 میلیون ریال به‌صورت وام دولت و 110 میلیون ریال پرداخت نقدی (یا اقساط توسط فروشنده) در اصفهان عملیاتی خواهد شد. در این طرح مقرر شده دولت 5 هزار دستگاه با مبلغ 160 میلیون ریال برای هر موتورسیکلت پرداخت کند.

 اجرای برنامه‌های شاخص و ملی در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک

بنده‌خدا در ادامه برخی از اقدامات شاخص را که توسط معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری به اجرا در آمده است، تشریح کرد. او برنامه «یک روز خوب دوچرخه» و «سه‌شنبه و چهارباغ» را از برنامه‌های شاخص معرفی کرد و گفت: سلسله اقدامات انجام‌شده در این برنامه زمینه‌ساز همراهی مردمی شد که هوای شهرشان را دارند تا چهارباغ را امروز نه یک خیابان پرسروصدا که یک گذر فرهنگی ناب در دل بافت تاریخی شهر بیابیم.
او در ادامه با اشاره به سلسله‌برنامه‌های «بفرمایید» کـــه تــوســــط مـعــاونــــت حمل‌ونقل اجرا شد، خاطرنشان کرد: با هدف همراه‌سازی شهروندان، پویش مردمی ترافیک شکل گرفت تا شهر آماده استقبال از حمل‌ونقل عمومی و پاک باشد. گل سرسبدش برنامه‌های «بفرمایید دوچرخه»بود که با فروش اقساطی دوچرخه به شهروندان با همکاری فروشندگان دوچرخه، بانک و مؤسسات مالی سبب شد تنها در دو ماه 140 میلیارد ریال به اقتصاد دوچرخه کمک شود، فروشگاه‌ها رونق بگیرد و شهر از دوچرخه‌های رنگارنگ پر شود. او اضافه کرد: در ادامه نیز پویش‌های «بفرمایید مترو»، «بفرمایید تاکسی»، «بفرمایید اتوبوس» مورد توجه شهروندان قرار گرفت و هم‌اکنون نیز طرح «بفرمایید موتوربرقی»، درآستانه اکران عمومی برای جابه‌جایی موتورسیکلت‌های فرسوده با موتورهای برقی پاک و فاقد هرگونه آلایندگی است.

 قصه آدم و هوا یک برنامه شاخص ملی

بنده‌خدا با تأکید بر اینکه در ادامه این مسیر و در سال گذشته گام‌به‌گام اصفهان آماده شد تا بزرگ‌ترین رویداد فرهنگ ترافیک کشور را رقم بزند، گفت: قصه آدم وهوا، داستان مردم شهری شد که یک‌صدا تلاش کردند تا شهری بهتر داشته باشند. از 26 آذر روز ملی حمل‌ونقل تا 29 دی روز ملی هوای پاک، تلاشی 33 روزه در شهرداری اصفهان صورت گرفت تا بیش از 150 برنامه اجرا شود. موفقیت قصه آدم و هوا چنان در سطوح ملی مورد توجه قرار گرفت که با طرح شهرداری اصفهان این رویداد به‌عنوان برنامه شاخص ملی به کلان‌شهرهای ایران ابلاغ و بیش از 15 شهر و کلان‌شهری مجری اجرای این طرح شدند. او درباره پویش «کلاه ایمنی سر زندگی» نیز گفت: این پویش طرحی بود که توسط پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان اجرا شد. این طرح در راستای کاهش جان‌باختگان با موتورسیکلت اجرا شد که جامع و فراگیر  بود و نقاط مختلف شهری در معرض هدف قرار گرفت و با یک یاعلی برخی از دستگاه‌ها، از جمله پلیس راهور و استانداری در کنار پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان ایستادند و به لطف خدا به آمار کاهش 18درصدی فوت‌شدگان رسیدیم. به‌گونه‌ای که این طرح پس از اجرای موفق به‌عنوان طرح شاخص ملی به پلیس راهور ناجا و سازمان همیاری‌های شهرداری‌ها اعلام و در سایر کلان‌شهرهای آسیب‌پذیر الگو شد؛ همچنین این طرح با سرفصل طرح پیشنهادی شهرداری اصفهان لازم‌الاجرا شد.
پویش ترافیک توسعه تعاملات مردمی با هدف ارتقای رفتار ترافیکی شهروندان در کنار اصل مهندسی و توسعه زیرساخت از پذیرفته‌ترین اصول سه‌گانه مدیریت ترافیک در شهرهای پیشرفته جهان است. بر همین اساس، یکی از نقاط مثبتی که شهرداری اصفهان با نگاهی ویژه به آن توانست سطح توجه خود به کیفیت زندگی شهروندان را مورد تأکید قرار دهد، نگاه حمایتی به موضوع ارتقای تعاملات مردمی در حوزه ترافیک اصفهان بود. پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان با تکیه بر پژوهش و مشاوره با کارشناسان و صاحب‌نظران و بومی‌سازی دانش موجود در زمینه توسعه فرهنگ ترافیک، برنامه‌های متعددی را در شهر اصفهان طراحی و اجرا کرد که به‌عنوان الگو در کشور از آن استفاده می‌شود و بارها مورد تقدیر قرار گرفته است.
پیاده‌راه‌شدن چهارباغ عباسی و به دنبال آن توسعه پیاده مداری در خیابان نظر میانی و پیاده‌راه‌شدن خیابان سپاه از ثمرات توجه به شاخصه‌های فرهنگی در کنار اصول ترافیکی بود. اجرای پویش‌های جذب شهروندان به حمل‌ونقل عمومی با الگوی «بفرمایید»، پویش «کلاه ایمنی سرزندگی»، راه‌اندازی سایت اطلاع‌رسانی تخصصی ترافیکال، برپایی طرح شهری هر هفته همرکابی، برپایی رویداد بزرگ ترافیکی فرهنگی قصه آدم و هوا و بازتاب ملی این طرح از جمله اقداماتی بود که مورد توجه شهروندان و کارشناسان قرار گرفت.
معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری در حوزه نگهداری و تعمیرات بیش از یک میلیون متر خطوط خط‌کشی ترافیکی و 7800 مترمربع خط‌کشی دو جزئی در سال 99 داشته است؛ همچنین 245 تابلوی اطلاعاتی، 2773 تابلوی انتظامی، 8999 فانوس در سطح شهر و 98 فانوس در سال گذشته در شهر اصفهان نصب شده است.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    زهرا احمدی

برچسب‌های خبر