«بیسیم‌چی» با مردی با چفیه سرخ آمد

شماره نخست بیسیم‌چی در دوره جدید آغاز فعالیتش، خردادماه در 60 صفحه منتشر شد. به گزارش اصفهان زیبا آنلاین، شماره نخست بیسیم‌چی با یادمانی ویژه از سردار شهید حاج محمود شهبازی؛ فرمانده اصفهانی سپاه همدان و از فاتحان خرمشهر همراه بود.

تاریخ انتشار: 13:29 - یکشنبه 1400/03/16
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

«فاتح غریب خرمشهر»، تیتر گفت‌وگو با حاج باقر سیلواری و حاج سعید بادامی دو رزمنده همدانی و از همرزمان شهید شهبازی، «او گمشده سردار همدانی بود»؛ تیتر گفت‌وگو با حمید حسام؛ نویسنده مطرح دفاع مقدسی که سالهای دیرین با شهید شهبازی رفاقت داشته و با نوشتن کتاب «راز نگین سرخ» سعی بر کنار زدن پرده غربت از این شهید می‌کند و «شیخ علی اندرزگو در مدرسه احمدیه اصفهان» تیتر روایت سیدحسین میرسعیدی؛ یکی از هم کلاسی‌های شهید شهبازی در دوران تحصیلش در مدرسه احمدیه است که در پرونده شهید شهبازی خواهید خواند. همچنین «مردی با چفیه سرخ» عنوان مطلب دیگر این پرونده با رویکرد معرفی کتابی حاوی 222 روایت مستند در هفت فصل از زندگی شهید حاج محمود شهبازی است که توسط علی هاشمی نویسنده اصفهانی تدوین شده و به زودی به بازار نشر می‌آید.

از دیگر موضوعات اصلی این شماره بیسیم‌چی روایت تاریخ اجتماعی جنگ‌زدگی و مهاجرت در کمتر از یک دهه است که  تیتر «ایستاده در غبار» برای آن انتخاب شده است. در این گزارش تفصیلی و خواندنی، نگارنده با جواد حسینی نصر و عباس مدحج دو روزنامه‌نگار خوزستانی که در دو برهه‌ی؛ زمان جنگ و پس از آن، زندگی در خرمشهر را تجربه کرده‌اند، گفت‌وگو و روایت آنها را به رشته تحریر درآورده است.

همچنین مطلب دیگر این پرونده با تیتر «روایتی تلخ میان شیرینی فتح»، به سراغ آدم‌هایی که در طول جنگ خانه‌شان را از دست دادند و جنگ زده نامیده شدند، پرداخته است. نگارنده این گزارش با اهالی خرمشهر که جنگ روانه اصفهان و ساکن این شهرشان کرد، گفت‌وگو کرده است. در بخش گفت‌وگوی ویژه نیز به بهانه چهلمین روز عروج شهادت گونه سردار سید محمد حسین‌‌زاده حجازی؛ از سرداران خدوم سپاه پاسدارن و جانشین سپاه قدس و یار دیرین حاج قاسم سلیمانی، گفت‌و‌گو با فاطمه سادات حجازی؛ فرزند ارشد او را خواهید خواهند. این گفت‌وگو با تیتر «لبخند جامانده از پدر» منتشر شده است.

همچنین در بخش چهره؛ سردار غلامرضا خسروی‌نژاد از حماسه‌های ماندگار حسین قجه‌ای؛ فرمانده اصفهانی در عملیات بیت المقدس می‌گوید که با تیتر «اگر حسین قجه‌ای نبود، خرمشهر هم نبود» به رشته تحریر درآمده است. بسیم‌چی همچنین در بخش سینمای ایران به سراغ فیلم «تک‌تیرانداز»؛ بهترین فیلم از نگاه ملی در سی‌ونهمین جشنواره فجر رفته و در تحلیل خواندنی به نقد و بررسی این فیلم که سوژه و شخصیت اصلی آن شهید عبدالرسول زرین؛ از شهدای به نام اصفهانی در جنگ می‌باشد، پرداخته است. این مطلب را با تیتر «قهرمان ایرانی یا قهرمان هالیوودی» می‌توانید بخوانید. «شهدایی که نخواستیم جهانی شوند» نیز عنوان یادداشت ویژه و خواندنی این شماره بیسیم‌چی است که در بخش بین‌الملل خواهیم خواند.

تازه‌های نشر کتاب نیز به معرفی کتاب «بی‌برادر»؛ روایت زندگی شهید مدافع حرم، شهید جواد محمدی از شهدای اصفهانی و ساکن درچه پرداخته که بهزاد دانشگر آن را به قلم تحریر درآورده است. «حکیمه جان ندارد» نیز تیتر داستان این شماره بیسیم‌چی به قلم نرگس نوری، نویسنده نوجوان و افغانستانی ساکن ایران است که در بخش بدون مرز منتشر شده است. او این داستان مینیمال را به بهانه شهادت تعدادی از دانش‌آموزان مظلوم مدرسه سید‌الشهدای کابل نوشته است.

«ورق جنگ برمی‌گردد»، «سه بر هیچ»، «پابرجا»، «مگس وزن‌ها» ، «روز داش مشتی‌ها» و «این هرم باروت در باورت نمی‌گنجد»  نیز عنوان دیگر مطالب منتشر شده در این شماره بیسیم‌چی است.

علاقمندان به دریافت این شماره مجله بیسیم‌چی می‌توانند به آدرس اصفهان، دروازه دولت، خیابان طالقانی، روبروی ارگ جهان نما، مجموعه رسانه‌ای شهرداری اصفهان، طبقه دوم، روزنامه اصفهان زیبا مراجعه نمایند. همچنین باشگاه مخاطبان بیسیم‌چی مجالی برای نشر دیدگاه مخاطبانی است که این نشریه را می‌خوانند و از آن حمایت می‌کنند. به همین منظور شما می‌توانید به ما پیشنهاد بدهید، سوژه بدهید و همچنین نقدمان کنید و با نظرات‌تان دلگرم به ادامه مسیر….

با ما از طریق روزنامه اصفهان‌زیبا در ارتباط باشید.

 

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    زینب تاج‌الدین

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط