بانوی دونده اصفهانی المپیکی شد

به فاصله یک روز پس از کسب اولین سهمیه ورزش اصفهان برای المپیک توکیو، فرزانه فصیحی هم در رشته دوومیدانی مجوز حضور در این رقابت‌ها را کسب کرد تا دومین المپیکی نصف جهان لقب بگیرد. به گزارش اصفهان زیبا آنلاین، مسابقات انتخابی المپیک در رشته دومیدانی که قرار بود به میزبانی ازبکستان برگزار شود، لغو شد تا چند ورزشکار ازجمله فرزانه فصیحی که قرار بود در این رویداد شرکت کنند، از این بابت متضرر شوند، البته فدراسیون دوومیدانی تصمیم به برگزاری یک دوره مسابقه انتخابی در شهرکرد برای معرفی آخرین گروه از ورزشکارانی که موفق به دست‌یابی به ورودی المپیک می‌شوند دارد، بااین‌حال پیش‌ازاین مسابقات، پیگیری‌های کمیته ملی المپیک و فدراسیون نتیجه داد و یک سهمیه یونیورسالیتی به دونده اصفهانی تعلق گرفت.

تاریخ انتشار: 12:28 - شنبه 1400/04/5
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
no image

سهمیه‌های یونیورسالیتی از سوی فدراسیون‌های جهانی به کشورهایی که در المپیک نماینده ندارند، تعلق می‌گیرد و با توجه به اینکه در بخش بانوان، دونده‌های کشورمان موفق به کسب سهمیه نشده بودند، در ماده دوی صد متر این سهمیه به فرزانه فصیحی اختصاص یافت. فصیحی که در دوی 60 متر داخل سالن رکورددار محسوب می‌شود، پس‌ازاینکه از تصمیمش برای خداحافظی از ورزش قهرمانی منصرف شد، طی دو سال اخیر تمریناتش را در کشور صربستان پیگیری می‌کند و حتی سهمیه حضور در مسابقات جهانی داخل سالن را هم به دست آورد که شیوع کرونا باعث تعطیلی این رقابت‌ها شد.

فصیحی که تحت حمایت مالی باشگاه سپاهان است، در چند تورنمنت بین‌المللی نیز موفق به کسب عناوین برتر شد تا امیدواری برای کسب سهمیه توسط او در رویدادهای انتخابی به وجود بیاید که البته این اتفاق رخ نداد و این بانوی دونده با سهمیه اعطایی در میدان بزرگ المپیک شرکت خواهد کرد. کمیته ملی المپیک دراین‌باره اعلام کرده: پس از پیگیری‌های کمیته ملی المپیک و کادر سرپرستی و همکاری فدراسیون دوومیدانی، فرزانه فصیحی نماینده صد متر ایران دربازی‌های المپیک توکیو شد.

دوومیدانی کشورمان پیشتر توسط احسان حدادی و حسن تفتیان به سهمیه المپیک توکیو دست‌یافته بود و فصیحی سومین المپیکی این رشته محسوب می‌شود، البته احتمال افزایش سهمیه‌ها در این رشته کماکان وجود دارد. در دو دوره گذشته المپیک، رضا قاسمی، نماینده دوومیدانی اصفهان در ماده 100 در المپیک بود اما او تاکنون نتوانسته سهمیه توکیو را کسب کند.

 

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط