دلایل مهم برای انجام ورزش در خانه

فواید ورزش کردن به قدری زیاد است که با انجام آن می‌توان از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کرد. تمرینهای ورزشی میتواند یکی از مثبتترین تجربههای فرد در طول زندگی باشد اما گاهی اوقات محدویت‌هایی وجود دارد که امکان باشگاه رفتن برای فرد وجود ندارد. بنابراین تمرین‌های ورزشی را میتوان در بهترین حالت در منزل انجام داد که چند دلیل را با نظر دکتر هومن فتاحیان، متخصص اصلاحی حرکتی برای شما آوردهایم.

تاریخ انتشار: 15:11 - شنبه 1400/04/12
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
no image

صرفهجویی در وقت

 در این حالت نیاز به هیچ رفت و آمدی ندارید. زمانی برای بستن ساک ورزشی، چک کردن کارت، لباس پوشیدن و حاضر شدن نیاز ندارید و وقت شما بیش از همیشه میشود.

صرفه جویی در پول

 عضو شدن در باشگاه و استفاده از لوازم آن قطعاً هزینهبردار است و هزینه آن بیشتر از ورزش در خانه است. می‌توانید تجهیزات مورد نیاز را برای خود خریداری کنید و هر زمان که خواستید از آن استفاده کنید.

بهداشت بیشتر

 کاملاً طبیعی است که باشگاه‌ها را نمی‌توان به اندازه کافی تمیز و پاکیزه نگه داشت. زیرا عرق افراد گاهی اوقات به داخل دستگاه‌ها نفوذ می‌کند اما اگر با تجهیزات مخصوص خود در خانه ورزش کنید، می‌دانید که آنها کاملا تمیز هستند.

وجود نداشتن حواس پرتی‌ها

 هیچ نوع صدای بلندی یا صحبت کردن و یا موضوعی که بخواهد حواس شما را پرت کند، هنگام ورزش کردن در منزل به وجود نخواهد آمد و باعث می‌شود که بیش از همیشه روی تمرین‌های ورزشی خود تمرکز کنید و زودتر به هدف‌تان دستیابی پیدا کنید.

داشتن حریم خصوصی

 در منزل حریم خصوصی شما بیشتر است. پس بهتر است که ورزش در منزل را حتما امتحان کنید.

انتخاب لوازم و تجهیزات

 زمانی که در منزل ورزش می‌کنید و باشگاه خانگی خود را می‌سازید، می‌توانید هر نوع وسیله و دستگاهی را که می‌خواهید یا برایتان لازم است، به سلیقه خودتان داشته باشید.

تنوع بیشتر در نوع ورزش

 آپشن‌ها و گزینه‌های زیادی برای برنامه‌های فیتنس وجود دارد که می‌توان آنها را از اپلیکیشن‌های موبایل، مربی خصوصی یا توضیحات دستگاه بدست بیاورید.

منتظر نماندن

اگر در منزل ورزش کنید، دیگر مجبور نیستید که منتظر شوید تا دستگاهی خالی شود و بعد از آن استفاده کنید‌، حتی برای خالی شدن بخشی از سالن هم نیاز به منتظر ماندن ندارید.

ورزش کردن با سرعت مخصوص خودتان

 زمانی که در خانه ورزش می‌کنید، اصلا نگران این نخواهید بود که دیرتان شده باشد چون می‌دانید که در هر صورت در منزل هستید و می‌توانید هر زمان که اراده کردید از لوازم استفاده کنید و کسی هم برای دستگاه منتظر شما نیست.

راحت‌تر بودن

 در ورزش خانگی هیچکس نیست که شما را مورد قضاوت دهد و محیط خانه یکی از راحت‌ترین مکان‌ها برای ورزش کردن است و باعث می‌شود که بعد از آن حس راحتی و بهتری را تجربه کنید.

دغدغه همراه نداشتن فرزندتان

 زمانی که در خانه ورزش می‌کنید، معمولا فرزند شما همراه‌تان است و نیازی نیست که او را مجبور به رفتن به مکانی مثل باشگاه کنید و می‌توانید سبک زندگی روتین خود را دنبال کنید.

‌جا نگذاشتن وسایل در باشگاه

 زمانی که در باشگاه هستید به احتمال زیاد برایتان پیش آمده که لباس ورزشی، بطری آب یا هر لوازم دیگری را جا بگذارید اما اگر در خانه این کار را انجام دهید، دیگر این مشکل را نخواهید داشت.

طی نکردن مسیر باشگاه

یکی از موارد عنوان شده در ورزش و تناسب اندام بارها همین از دست دادن انرژی در مسیر بین خانه و باشگاه است، بعد از ورزش در خانه می‌توانید به راحتی به آشپزخانه بروید و هر غذایی که دوست داشتید میل کنید و مجبور نیستید که مسافت زیادی را تا خانه طی کنید و انرژی‌تان را از دست بدهید.

 

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    لیلا کهلانی

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط