بازیکن حرفه‌ای باشگاه حرفه‌ای

علاقه به هر تیمی یک موضوع کاملا شخصی است و قرار نیست کسی بابت علاقهاش به تیم خاصی مؤاخذه شود؛ اما بازیکنی که بنا به یک قرارداد حرفهای عضو باشگاهی شده، اجازه ندارد برای کریخوانی و آزار و اذیت هواداران باشگاهی که در آن عضویت دارد، هواداری تیم دیگری را دستاویز قرار دهد. این موضوع درباره راضیه جانباز، بازیکن فصل گذشته تیم هندبال بانوان سپاهان، صدق میکند که این روزها با موجسواری روی احساسات هواداران دو تیم مطرح فوتبال کشور، برای خبرسازی آن هم با توسل به مطالب غیرواقعی تلاش میکند.

 

تاریخ انتشار: 09:48 - پنجشنبه 1400/04/17
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

این بازیکن که برای لیگ هندبال سال 99 با نظر کادر فنی به تیم سپاهان پیوست، در مقطعی با انتشار پست و استوری‌هایی در صفحه اینستاگرامی خود به ابراز علاقه به تیم پرسپولیس پرداخت که این اقدام او با واکنش منفی هواداران تیم سپاهان مواجه شد. واکنش هواداران تیم اصفهانی به این رفتار، این بازیکن را برآن داشت تا با توجه به حساسیتی که بین هواداران دو تیم ایجاد شده، از این موقعیت برای جذب فالوور و مشهور شدن در فضای مجازی استفاده کند که از قضا نیز این ترفند جواب داد و طی مدت کوتاهی پست‌های این بازیکن به محلی برای اعتراض هواداران تیم سپاهان و در مقابل دفاع هواداران تیم پرسپولیس از علاقه‌مندی این بازیکن تبدیل شد.

در آن مقطع و پیش از عید نوروز، هواداران سپاهان گلایه‌مندی زیادی در خصوص این رفتار بازیکن تیم هندبال سپاهان داشته و خواستار قطع همکاری با او شدند؛ اما با پایان لیگ برتر هندبال بانوان، عملا این موضوع مختومه شد تا اینکه در آستانه فصل جدید لیگ و تحرکات تیم‌ها از جمله سپاهان برای بستن تیم موردنظرشان برای لیگ، جانباز در فضای مجازی با انتشار اخبار و محتوایی اعلام کرد به دلیل طرفداری از تیم پرسپولیس 40درصد قراردادش کسر شده است.

انتشار این خبر در فضای مجازی واکنش‌های زیادی را به همراه داشته و رسانه‌های سرخابی که با هر بهانه‌ای قصد فضاسازی علیه باشگاه‌های اصفهانی را دارند، به انتقاد از این رفتار باشگاه سپاهان پرداخته و به خبرسازی در خصوص اخراج یک بازیکن از تیم سپاهان به دلیل پرسپولیسی‌بودن پرداختند، این در حالی است که قرارداد یک فصلی جانباز با تیم هندبال سپاهان پایان یافته و به دلیل عملکرد فنی و مسائل انضباطی این بازیکن، باشگاه تمایلی برای ادامه همکاری با او برای فصل جدید نداشته است؛ همچنان که هر دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس نیز در هر فصل لیست مازاد خود را منتشر می‌کنند که روندی مرسوم در رویه تیمداری حرفه‌ای است.

باشگاه سپاهان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده قطع همکاری و جریمه مالی این بازیکن ربطی به علایق رنگی او نداشته است و پیگیری‌های اصفهان‌زیبا نیز نشان می‌دهد که کادر فنی تیم سپاهان به واسطه بی‌انضباطی‌های این بازیکن که با وجود تذکر چندباره تکرار شده، هیچ علاقه‌ای برای همکاری با این بازیکن پرحاشیه نداشته است؛ ضمن اینکه اگر این بازیکن از لحاظ فنی نیز نام و آوازه‌ای داشت، دست‌کم به تیم هندبال سپاهان برای کسب قهرمانی در لیگ برتر کمک می‌کرد.

سپاهان به‌عنوان یک باشگاه حرفه‌ای، تمام شرایط را برای فعالیت ورزشی بازیکنان تحت پوشش خود فراهم کرده و رعایت اصول و مقررات باشگاه، کمترین کار ممکن از سوی بازیکنان همه تیم‌هاست؛ زیرا نمی‌توان از یک طرف به پول و امکانات حرفه‌ای سپاهان دل بست اما از طرف دیگر حاضر به رعایت مقررات تعیین‌شده از سوی باشگاه نبود.

علاقه به تیم‌های سرخابی پایتخت، به‌ویژه از سوی بازیکنان غیربومی امری عجیب و دور از ذهن نیست؛ اما مسئله مهم اینجاست که نباید از این علاقه به‌عنوان دستاویزی برای حساس‌کردن هواداران تیم سپاهان استفاده کرد. باشگاه سپاهان جای بازیکنان بی‌توجه به مقررات باشگاهی نیست و راضیه جانباز و هر بازیکن دیگری که تمایلات رنگی شدیدی دارد و می‌خواهد هر لحظه آن را بیان کند، می‌تواند به تیم محبوبش بپیوندد و تا جایی که در توان دارد، به آن تیم ابراز علاقه کند.

قـطـع هـمـکــاری با این بـازیــکــن بی‌کیفیت و حاشیه‌ساز اقدام درستی است که از سمت مسئولان ورزش بانوان باشگاه سپاهان اتخاذ شده و رسانه‌های اصفهانی باید با تقدیر از چنین رفتارهای مدیریتی، اجازه ورود و فعالیت افرادی که شاید ظرفیت بازی در تیم سپاهان را ندارند، ندهند.

بـاشــگــاه‌هــای ســپـاهــان و ذوب‌آهـن به‌عنوان دو باشگاه حرفه‌ای ورزش کشور که تیم‌ها و رشته‌های زیادی را زیر مجموعه خود دارند، محلی برای فعالیت ورزشکاران حرفه‌ای است و به جای ورزشکاران آماتور که چنین رفتارهایی را می‌پسندند و برایشان رعایت اصول اخلاقی و حـرفـه‌ای اهمیتی ندارد، باید بازیکنان حرفه‌ای از لحاظ دیدگاهی را به خدمت بگیرند.

 

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط