تمرکز جهانی بر احیای گردشگری

«آی‌تی‌بی» برلین امسال به‌طور ویژه برگزار می‌شود

«حضوری قدرتمند بعد از دو سال وقفه حضوری!» این بـرنـامـــه‌ای اســـت که برگزارکنندگان «آی‌تـی‌بی» برلین اعلام کـرده‌انــد. رئـیــس یـکـی از مـهـم‌تـــریـن نمایشگــاه‌هـــای گـردشـگـری دنــیــــا، در جدیدترین خبری که روی سایت این رویداد قرار گرفته، تاریخ 9 تا 13 ماه مارس 2022 (مصادف با 18 تا 22 اسفند1400) را برای برگزاری نمایشگاه بعد از دو سال وقفه اعلام کرده و محوریت رویداد را هم متمرکز بر آغاز دوباره و احیای گردشگری دانسته است. به نظر می‌رسد امسال کشورهای زیادی برای احیای صنعت گردشگری‌شان چشم امید به نمایشگاه‌هایی مثل «آی‌تی‌بی» برلین داشته باشند و البته هنوز مشخص نیست با وجود مسائل ویزا و واکسیناسیون، آیا ایران می‌تواند در این رویداد حضوری غرفه‌ای برای خود داشته باشد یا خیر.

سه شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۰

«تقاضاهای زیادی برای برگزاری رویداد بین‌المللی مهم صنعت گردشگری وجود دارد. «آی‌تی‌بی» بـرلـیـن، نمایـشگــاه پیش‌روی صنعت گردشگری، در حـال برنامه‌ریزی برای برگزاری رویدادی حضوری در ماه مارس است؛ رویدادی که ردپای موفقیتش ریشه‌ای به قدمت نیم‌قرن دارد.» این روایـتــی اســت که مسئولان این رویداد مهم بین‌المللی حوزه گردشگری از اقداماتشان برای مخاطبان ارائه داده‌اند و تأکید کرده‌اند رویداد آتی به صورت حضوری خواهد بود؛ اما حتما بخش‌های آنلاین رویداد را هم خواهند داشت. رویدادهایی که هر سال با عنوان «آی‌تی‌بی» برلین برگزار می‌شدند، از بخش‌های متعددی تشکیل شده بودند و پایگاهی محسوب می‌شدند برای تجارت، شبکه‌سازی، گفت‌وگو، مبادلات و ارتباطات در حوزه گردشگری؛ در کنارهم‌بودن همه این بخش‌ها بود که باعث قوت و اثربخشی «آی‌تی‌بی» برلین می‌شد. بعد از آی‌تی بی برلین طی یک تا دو روز بعد، زمان مقتضی تجارت آنلاین است و رویداد ابزارهای مختلفی برای این امر در نظر گرفته است. برنامه برگزارکنندگان رویداد این‌گونه است که در ابتدای فوریه 2020 دسترسی به پلتفرم تجارت آنلاین را فراهم کنند تا غرفه‌داران، بازدیدکنندگان تجاری و اصحاب رسانه بتوانند پیش از شروع رویداد ارتباطاتشان را آغاز و محتوا و مخاطبان بالقوه‌شان را پیدا کنند. تمرکز امسال نمایشگاه بر ایالت آلمانی ساکسونی (Saxony) خواهد بود که به‌عنوان مقصد رسمی شریک رویداد (Official Partner Destination) شناخته می‌شود و در تاریخ 8 مارس میزبان افتتاحیه رویداد است. 9 مارس درهای نمایشگاه به‌طور رسمی به روی غرفه‌داران، بازدیدکنندگان تجاری و اصحاب رسانه باز خواهد شد.«آی‌تی‌بی» برلین قرار است رویداد تازه‌اش را با رعایت جدیدترین، به‌روزترین و قدرتمندترین قوانین و پروتکل‌های بهداشتی برگزار کند و دراین‌باره با مقام‌های محلی هماهنگی‌های لازم انجام شده و خواهد شد. روزهای 12 و 13 مارس هم نمایشگاه به روی مخاطبان عادی باز خواهد شد تا همه کسانی که دوست دارند از آخرین اخبار و جدیدترین و داغ‌ترین مقاصد گردشگری مطلع شوند و برای سفرهای آتی‌شان برنامه‌ریزی کنند، بتوانند نمایشگاه را ببینند. مسئولان برگزاری البته تأکید کرده‌اند که همه کسانی که دلشان می‌خواهند سفر برلین و دیدن نمایشگاه « آی‌تی‌بی» را تجربه کنند اما به دلیل پروتکل‌های بهداشتی نمی‌توانند، یک گزینه عالی روی میز دارند: حضور مجازی از طریق استندهایی که در محل نمایشگاه تعبیه خواهند شد.یک هفته بعد از «آی‌تی‌بی»برلین هم پلتفرم مجازی «آی‌تی‌بی» میزبان یک تا دو روز تجاری «آی‌تی‌بی» دیجیتال (Digital ITB Business Days,) خواهد بود. در این رویدادها غرفه‌داران و خریداران می‌توانند از پلتفرم بسیار کاربرپسند و مجازی که برای فعالان صنعت گردشگری مهیا شده استفاده کرده، همدیگر را ملاقات کنند و مذاکراتشان را انجام دهند. این پلتفرم برای کسانی که به دلیل کوتاه‌بودن زمان نتوانسته‌اند برخی از ملاقات‌هایشان را در رویداد حضوری برگزار کنند، بسیار کاربردی خواهد بود. گفتنی است در نخستین سال شیوع کرونا که «آی‌تی‌بی» برلین فقط چند روز پیش از آغاز رسمی ملغا شد، رویداد جایگزین و آنلاین پنج‌روزه‌ای به نام (ITB Berlin NOW) را برگزار کرد که طی آن 65 هزار و 700 نفر از فعالان صنعت گردشگری توانستند ملاقات و مذاکرات سالانه خودشان را از طریق پلتفرم آنلاین پیگیری کنند. بیش از ۱۰۰۰ نماینده رسانه و بلاگر گردشگری از ۵۴ کشور جهان به‌طور زنده این رویداد را پوشش دادند. امــســال هــم دیــویـــد روتــــز (David Ruetz) رئــیـس «آی‌تـی‌بــــی» برلین در گفت‌وگو با رسانه‌ها با تأکید بر اهمیت انکارناپذیر مذاکرات رودررو در صنعت گردشگری، از تلاش این مجموعه برای فراهم‌کردن امکانات حضوری و مجازی در کنار هم، خبر داده است. او از گزارش‌های زنده (livestreaming) مجازی و روزهای تجارت دیجیتال (Digital Business Days) به‌عنوان بازوهایی که «آی‌تی‌بی» برلین را به سطحی بالاتر از گذشته می‌برند، یاد کرد. از 16 سپتامبر برای همه کمپانی‌ها و افرادی که در سال یا دو سال گذشته این رویداد ثبت نامه کرده بودند، اعلانی ارسال و از آن‌ها دعوت می‌شود با تخفیف ویژه در رویداد آتی شرکت کنند.

افزودن دیدگاه جدید

Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.