شورای پنجم به ایستگاه آخر رسید

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در آخرین نطق پیش از دستور خود توصیه‌هایش را برای اداره آینده شهر به منتخبان مردم در شورای ششم ارائه کرد. علیرضا نصر اصفهانی در صدوهشتادو یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سپاس و ستایش خدای بزرگ را که لطف و مرحمتش را نثار این بنده کوچک و شما بزرگواران کرده تا با انتخاب مردم عزیزمان در دوره‌های مختلف شورای اسلامی شهر اصفهان خدمتگزار ایشان باشیم. او افزود: شورای اسلامی شهر اصفهان در شهریورماه ۱۴۰۰ عمری ۲۲ساله را پشت سر می‌گذارد که نشانه بلوغ و پختگی دو دهه همکاری با مردان و زنانی است که به‌جرئت می‌توان دغدغه آبادانی و سرافزاری این شهر را از اصلی‌ترین اهداف آن‌ها دانست.

تاریخ انتشار: 23:56 - یکشنبه 1400/05/10
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

به‌طور حتم، تجربیات شما نیز که هرکدام سالیان بسیار را برای خدمت به این شهر گذرانده‌اید، ادامه‌دهنده این بلوغ و پختگی خواهد بود. او اظهار امیدواری کرد که استفاده از تجربیات همکاران شورا در سال‌های گذشته همواره به‌عنوان یکی از مهم‌ترین راهبردهای اعضای شورای ششم در اولویت قرار گیرد.
نصراصفهانی به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان اعلام کرد که شورای اصفهان در ادوار گذشته همواره تلاش کرده به‌دوراز سیاست‌زدگی و حواشی بی‌ثمر به خدمت‌رسانی مردم اقدام کند و دستاورد مهمی داشته باشد که امیدوارم در این دوره نیز این سنت نیکو همچنان حفظ و عمل شود. او افزود: به همین دلیل نه‌تنها پیگیری ضرورت‌های مهم و نیازهای اساسی و شایسته شهروندان مدنظر قرار می‌گیرد که شأن و منزلت و جایگاه این شهر به‌عنوان یکی از پیشتازان ارائه خدمات به‌روز شهری و شهرنشینی که اکنون می‌توان آن را از بالاترین استانداردهای شهری ایران دانست، همواره حفظ و حراست می‌شود. او بیان کرد: ازآنجاکه شهر اصفهان با تکیه‌بر توان نیروها و عناصر ارزشمند و پشتوانه‌های فکری خود به لطف خداوند در سطح ملی بسیاری از اقدامات پیشرو بوده، بنابراین با نگاه رو به آینده، لازم است این امر همواره مدنظر قرار گیرد.او افزود: با تأکید بر اصل برنامه‌محوری و انطباق حرکت‌ها بر برنامه‌های فرادست با پافشاری بر پرهیز از توقف و سکون در اقدامات گذشته، لازم است برنامه‌ریزی‌ها بر محور برنامه پنج‌ساله ششم با عنوان اصفهان ۱۴۰۵ به سمت آینده‌ای روشن‌تر جهت‌دهی شود.
او ادامه داد: از شما در عالی‌ترین مرجع سیاست‌گذاری شهری انتظار می‌رود علاوه بر درک نیازهای شهروندان در تمام امور از مسائل شهری و شهرنشینی و خدمات شهری تا امور فرهنگی و نیازهای معنوی آنان همواره توازن و انصاف را مدنظر داشته و با توزیع عادلانه خدمات، پوشش هیچ بخش و سلیقه‌ای را ازنظر دور ندارید. نصراصفهانی گفت: با انتخاب شــایستـــه‌تـــریــن‌هـــا بـــدون درنظرگرفتن گرایش‌های سیاسی و فقط با توجه به توانمندی، تجربه، تخصص و تحصیلات زمینه خدمت بهتر به شهروندان را فراهم کرده و با تقویت انگیزه کارکنان و کارگران شهرداری که نسخه شفابخش ارتقای کیفیت و کمیت فعالیت‌هاست، شرایطی را ایجاد کنید که روزبه‌روز علاقه‌مندی خدمت به شهروندان و رعایت تکریم آن‌ها بیشتر شود.
او ادامه داد: به لطف خداوند در این دوره از مدیریت شهری همانند دوره‌های گذشته و البته با نگاه روبه‌جلو اقدامات بزرگی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، زیست‌محیطی، حمــل‌ونقــل و عمران شهری انجام‌شده که لازم است این اقدامات با توجه به شرایط خاص و ویژه اقتصادی پاس داشته شود و در جهت خدمت‌رسانی به شهروندان، استمرار یابد. رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: شورای منتخب بدانند که شورای پنجم و مدیریت شهری این دوره در طول خدمت چهارساله خود روزها و سال‌های دشواری را خصوصا در دو سال پایانی که هم‌زمان با همه‌گیری بیماری کرونا و بروز مشکلات نوپدید اقتصادی بوده، پشت سر گذاشته است.او ادامه داد: درعین‌حال نه‌تنها لحظه‌ای از کار و کوشش غفلت نشده که همه ارکان مدیریت شهری تلاش خود را صرف آن کرده تا با زنده نگه‌داشتن تحرک، نشاط و پویایی، فعالیت‌های مدیریت شهری با توقف و وقفه همراه نشود. نصر اصفهانی از منتخبان دوره ششم درخواست کرد از هرگونه قضاوت شتاب‌زده در ارزیابی عملکرد پنجمین دوره بر اساس اخبار ناقص یا مغرضانه پرهیز کنند و قضاوت مبتنی بر واقعیت را به آینده بسپارند. او گفت: امروز اصفهان با چالش‌های زیادی مثل خشکی زاینده‌رود، آلودگی هوا، ریزگردها، مهاجرت، حاشیه‌نشینی، بیماری کرونا، آسیب‌های اجتماعی و مشکلات خرد و کلان مواجه است که هر یک می‌تواند قصه‌ای پرغصه قلمداد شود.او تصریح کرد: مدیریت شهری ناگزیر است که با جدیت به آن‌ها بپردازد؛ هرچند دولت مستقر هم وظیفه سنگینی در خصوص شهرداری‌ها برعهده دارد؛ اما استفاده حداکثری از منابع ملی، ضروری است. تأکید می‌کنم که منتخبان دوره ششم به‌رغم روی ریل بودن فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی‌اجتماعی و تحقق ۳۰درصدی بودجه تا پایان تیرماه در این شرایط پیچیده، مأموریتی بس دشوار را برعهده‌گرفته‌اند و پاسخ‌گویی به آن جز با توکل به لطف پروردگار و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود انسانی، اقتصادی و مادی مقدور نخواهد بود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با طلب حلالیت از مردم اصفهان و کارکنان و کارگران مجموعه بزرگ شهرداری، در آخرین توصیه به اعضای منتخب شورا گفت: به مصداق حدیث شریف «فرصت مانند ابر  از  افق زندگی می‌گذرد. مواقعی که فرصت‌های خیری پیش می‌آید، غنیمت بشمارید و از آن‌ها استفاده کنید» با اغتنام فرصت‌ها، بدانیم که زمان خدمت کوتاه و گاه برگشت‌ناپذیر است.در جلسه روز گذشته، مدیر منطقه 8 شهرداری اصفهان درباره ۲۰۳ میلیارد تومان پروژه آماده‌افتتاح و کلنگ‌زنی در این منطقه صحبت کرد؛ همچنین با حضور حسینی‌نیا، معاون عمرانی و شهرسازی شهردار اصفهان، از مجموعه دو جلدی در «آستانه آرمان‌شهر» و سه جلد کتاب «خشت بهشت» رونمایی شد.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    لیلی زواره‌ای

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط