دردسرهای تکنولوژی!

در حالی که فضای مجازی می‌توانست موقعیت خوبی برای تبادل نظر و پیشرفت جامعه محسوب شود، شواهد چیز دیگری را نشان می‌دهد. از سویی مطالبی در این فضا می‌خوانیم که هیچ معنای خاص یا کاربردی ندارد و تنها وقت ارزشمندمان گرفته می‌شود از سوی دیگر در فضاهای مجازی مطالبی عنوان می‌شود که هیچ صحتی ندارد و تعجب اینجاست که اغلب بدون اطلاع از صحت و سقم آن بلافاصله اقدام به کپی و اشتراک‌گذاری می‌کنیم!

تاریخ انتشار: 11:35 - سه شنبه 1400/05/19
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
no image

سوء تفاهمات از رد و بدل کردن واژه‌ها و جملات از دیگر دردسرهای فضاهای مجازی است که گاه و بی‌گاه پیش می‌آید و در پی آن مشکلاتی را ایجاد می‌کند، این موردی است که اغلب با آن مواجه شده‌ایم و چه ناراحتی‌ها و دلخوری‌ها که با خود بوجود نیاورده است. از آن بدتر زمانی است که فضای مجازی برای بعضی‌ها به شوخی گرفته شده تا حدی که نگرانی‌ها و تشویش‌های زیادی را به دنبال داشته است به طوری که چندی پیش دوستانِ شخصی برای مزاح دیگر دوستانشان مطلبی را با عنوان تصادف و مرگ آنی یکی از آنها  که مسافرت بوده است، کپی و بین دیگر دوستان رد و بدل می‌کنند و از قضا این شایعه به گوش والدین آن فرد می‌رسد و خودتان تصور کنید که چه حالی برای آنها پیش می‌آید.

به هر حال این تکنولوژی روز به روز در حال افزایش است در عین حالی که تنوع مختلف این فضا با عناوینی مثل واتساپ، وایبر، توییتر، تلگرام و اینستاگرام به نوعی کاربرد آنها را برای افراد بیشتر کرده است اما چه خوب بود اگر قبل از ورود و به اصطلاح نفوذ اینگونه فضاها در بین مردم و خانواده‌ها، فرهنگ استفاده از آن برای تک تک افراد جامعه جا می‌افتاد.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    لیلا کهلانی

برچسب‌های خبر