برخورد با مانع سرسخت

اگر رقابت اصلی بر سر صعود از گروه اول مرحله نهایی مسابقات جام جهانی در قاره آسیا را بین دو تیم ایران و کره‌جنوبی در نظر بگیریم، پیروزی مقابل عراق در هر دو دیدار رفت‌وبرگشت از اهمیت زیادی برخوردار است و نقش تعیین‌کننده‌ای در مسیر صعود ایران به جام جهانی 2022 ایفا خواهد کرد.

تاریخ انتشار: 09:36 - سه شنبه 1400/06/16
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی اول در دیداری که نمایش قابل‌قبولی نداشت، برابر سوریه به پیروزی رسید و تیم ملی عراق نیز در مصاف با کره‌جنوبی و در خانه این تیم به تساوی ارزشمندی دست پیدا کرد تا نتیجه به‌دست‌آمده در دیدار امشب در چهارچوب بازی دوم مرحله نهایی، برای هر دو تیم از اهمیت زیادی برخوردار باشد.
بر اساس قرعه، تیم عراق میزبان دیدار امشب محسوب می‌شود؛ اما به واسطه شرایط این کشور و عدم تأیید امنیت آن، مسابقه در قطر به انجام خواهد رسید تا هر دو تیم شرایط نسبتا یکسانی پیش رو داشته باشند.
عراقی‌ها که اددوکات را به خدمت گرفته‌اند، بـرنــامــه تدارکاتی مفصلی برای شرکت در این مرحله تدارک دیدند که تأثیر آن را می‌توان بر عملکرد این تیم و نتیجه به‌دست‌آمده در بازی با کره‌جنوبی مشاهده کرد؛ اما اردوی تیم ملی ایران یک هفته زودتر از مصاف با سوریه و بدون بازیکنان لژیونر برپا شد که سرمربی و دستیار اول او نیز به دلیل ابتلا به کرونا در تمرینات غایب بودند و برد تیم ملی در غیاب آن‌ها به دست آمد، بااین‌حال به نظر می‌رسد دو تیم در شرایط نسبتا یکسانی پا به میدان می‌گذارند و تیم برنده را شرایط بازی تعیین می‌کند.
بازی با عراق شرایط بسیار متفاوتی نسبت به بازی با سوریه خواهد داشت؛ زیرا تیم حریف از نظر کیفیت بازیکنان و کار تیمی بسیار برتر و قدرتمندتر از سوریه است و حضور چند بازیکن عراقی در لیگ ایران نیز مزید بر علت شده تا شناخت بیشتری از تیم ایران داشته باشند.
تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله دوم، برای قطعی‌کردن صعودش به پیروزی مقابل عراق نیاز داشت و در دیداری که خرداد برگزار کرد، برابر این تیم به پیروزی رسید؛ اما شرایط عراق امشب با آن تیم قبلی متفاوت است؛ زیرا علاوه بر تغییری که در کادر فنی داشته‌اند، از انگیزه بسیار زیادی نیز برای موفقیت برخوردارند.
عراقی‌ها تنها یک‌بار به جام جهانی 1986 مکزیک صعود کرده‌اند و نسل طلایی فوتبال این کشور برای تکرار دوباره این تجربه مصمم هستند.
تیم ملی فوتبال ایران در صورت برد همچنان صدرنشین گروه A باقی می‌ماند و بالاتر از کـره‌جـنـوبـــی کــه اصلی‌ترین حریف تیم ملی در راه صعود به جام جهانی محسوب می‌شود، خواهد ایستاد. در آن سوی میدان تیم عراق مثل تیم ملی کشورمان شانس صدرنشینی دارد و اددوکات می‌خواهد علم و هنر مربیگری‌اش را به رخ بکشد.
پس از دوره‌ای چند روزه، دراگان اسکوچیچ پس از پشت سر گذاشتن دوران نقاهت، صبح روز یکشنبه در جمع ملی پوشان حاضر شد تا تمرینات این تیم را برای بازی با عراق در کشور قطر زیر نظر بگیرد.
سرمربی کروات تیم ملی کشورمان که در دو هفته گذشته در قرنطینه بود با بازگشت به جمع اردونشینان جلسات متوالی با دستیاران خود برگزار کرده و با بازیکنان تیم نیز گفت‌وگو داشته تا شرایط روحی آن‌ها را برای دیدار با عراق بسنجد.
او در جلسه با دستیاران خود آنالیز ملی‌پوشان در جریان برد یک بر صفر مقابل سوریه را نیز زیر ذره‌بین قرار داد تا بهترین ترکیب را با توجه به شیوه بازی عراق در نظر بگیرد.
آن‌طور که برخی رسانه‌ها خبر داده‌اند اسکوچیچ قصد دارد ترکیب تیم ملی را برای بازی سه‌شنبه با عراق تغییر دهد تا حریف سنتی ایران نیز با کمترین شناخت وارد بازی شود.
بازگشت سردار آزمون به تـرکـیب تیم ملی، مهم‌تـریــن تـغـیـیـر تیم ملی در مقایسه با بازی با سوریه خواهد بود. آزمون که تک‌گل سرنوشت‌ساز ایران در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی مقابل عراق را به ثمر رساند تا زمینه صدرنشینی ایران در گروه سوم را فراهم کند، مهره‌ای خطرناک برای تیم حریف به شمار می‌رود و مهار او یکی از دغدغه‌های اصلی مدافعان عراقی است و حضورش در میدان، خط دفاعی عراق را به خود مشغول خواهد کرد.
احتمالا در بازی با عراق شاهد تشکیل دوباره زوج طارمی و سردار خواهیم بود و این می‌تواند قدرت تهاجمی تیم ملی را بالاتر ببرد؛ ضمن اینکه تمرکز خط دفاعی عراق متوجه این دو بازیکن خواهد شد و دیگر بازیکنان تیم ملی می‌توانند بار تهاجمی تیم را به دوش بکشند.
طبق خبری که سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا منتشر کرد، دیدار امشب تیم‌های ایران و عراق در استادیوم خلیفه دوحه با استفاده از فناوری کمک‌داور ویدئویی برگزار می‌شود و AFC در این رابطه تأکید کرده که فناوری استفاده‌شده در ورزشگاه خلیفه، بالاترین سطـح از کیفیت موجود در منطقه را داراست. این موضوع همان اندازه که می‌تواند به سود تیم ملی ایران شود، خطرساز هم خواهد بود و باید کادر فنی دراین‌باره هشدارهای لازم را به بازیکنان بدهند.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور

برچسب‌های خبر