آرشیو سرویس سمیه فکاری
NONE
21:41 - جمعه

کمبود فضای آموزشی در مدارس فلاورجان

مـدیــر آمـوزش‌وپـرورش شهرستان فلاورجان گفت: شهرستان فلاورجان با کمبود فضای آموزشی، کمبود هنرستان، کمبود مربی پرورشی، کمبود نیروی انسانی و کمبود اعتبارات پرورشی مواجه است. حسینعلی امینی افزود: با تشکیل مجمع خیرین مدرسه‌ساز در این شهرستان و کمک های خیران در امر خداپسندانه مدرسه‌سازی، کمک شایانی در افزایش و پیشرفت زیرساخت‌های عمرانی آموزش و پرورش فلاورجان فراهم شد. او با اشاره به قدمت زیاد مدارس شهر فلاورجان و قهدریجان خاطرنشان کرد: 202مدرسه در شهــرستـــان فـــلاورجــــان پـــذیــــرای دانش‌آموزان است. بیشتر این مدارس دارای قدمت بیش از ۴۰ سال هستند که بیشتر در شهرهای فلاورجان و قهدریجان واقع شده‌اند. طبق نظر کارشناسان سازمان نوسازی مدارس استان برخی از آن‌ها نیازمند بازسازی و برخی جزو مدارس تخریبی هستند که ۱۲مورد تخلیه شده است. مدیر آموزش و پرورش شهرستان فلاورجان، کمبود هنرستان در شهرستان فلاورجان را از دیگر مشکلات دانست و افزود: این شهرستان دارای دو هنرستان فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش است؛ همچنین هنرستان مدافع امنیت در سال جاری راه‌انــدازی شد. به گفتــه امینــی، طبــق سیـــاســـت وزارت آمـــوزش‌وپــــرورش و 
در راستای ورود به بازار کار، دانش‌آموزان باید در هنرستان‌های فنی‌وحرفه ای و کارودانش تحصیل کنند.
 
NONE
02:27 - پنجشنبه

فلاورجان در مسیر توسعه

فرماندار شهرستان فلاورجان گفت: افتتاح گلخانه تمام‌اتوماتیک روستای کاویان، واحد تولید خوراک دام و انبار نهاده‌های دامی روستای دشتچی، چهار طرح برق‌رسانی، ساختمان آتش‌نشانی شهرداری بهاران و کلنگ‌زنی عملیات اجرایی زورخانه شهر بهاران و مدرسه کمیساریای اتباع و تحویل اسناد ملکی شهر ابریشم از طرح‌های قابل‌اجرا در شهرستان است. مهدی معینی از افتتاح گلخانه تمام‌اتوماتیک روستای کاویان خبر داد و افزود: این گلخانه با چهارهزار و ۸۰۰  وســعــت و پــنــج‌مـــیـــلیـــارد تومان اعتبار  و تــــســهــــیــلات ۱۵درصــد بـــه‌صـــورت تمام‌اتوماتیک در روستای کاویان احداث و بهره‌برداری شد. او ادامه داد: عمده‌تولیدات این گلخانه، انواع فلفل دلمه‌ای است که با توجه به ارتفاع هشت‌ونیم‌متری این گلخانه، قابلیت کشت درختان میوه‌ای در آن فراهم است؛ درصورتی‌که ارتفاع معمولی گلخانه‌ها چهار متر است.
 
NONE
23:23 - چهارشنبه

بهره‌برداری از ۲۴پروژه در فلاورجان

به‌مناسبت هفته دولت فرماندار فلاورجان در یک کنفرانس خبری از بهره‌برداری 24 پروژه خبر داد. مهــدی معیــنــی گفت: هم‌زمان با هفته دولت از ۲۴طرح برق‌رسانی، کشاورزی، گازرسانی، خدماتی و عمرانی بااعتباری بالغ‌بر ۶۱میلیارد و ۴۳۷میلیون تومان در شهرستان فلاورجان بهره‌برداری می‌شود. او ۱۶تعهــد در بخــش‌هــای ورزشی، کشاورزی، راهداری، مسکن، منابع طبیعی، هلال‌احمر و تبلیغات اسلامی را از مصـوبــات سفــر ریــاســت‌جمهــور به ایــن شهرستان عنوان کرد و افزود: این تعهدات شامل بهسازی و روکش آسفالت راه‌های روستایی، اصلاح ونوسازی، سامانه‌های نوین آبیاری، سطح تداخل اراضی، تکمیل زمین چمن و تکمیل سالن دوهزارنفری می‌شود. 
 
NONE
03:44 - پنجشنبه

قدمت ۴۰۰ساله هنر تعزیه در فلاورجان

معاون سازمان بسیج هنرمندان استان اصفهان گفت: از ۲۰ مرداد مصادف با ۱۳ محرم مجالس تعزیه به مدت پنج شب در حسینیه امام‌علی(ع) شهر قهدریجان برگزار می‌شود. 

NONE
03:17 - شنبه

ضعف صنایع تبدیلی در فلاورجان

سید جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی همراه با رئیس‌جمهور به اصفهان آمد و در ادامه از شهرستان فلاورجان بازدید کرد.

NONE
09:44 - پنجشنبه

سرمایه‌گذاری در روستاهای فلاورجان

مدیر آبفای منطقه فلاورجان با بیان اینکه اجرای شبکه فاضلاب در روستاهای شهرستان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، به مثابه تبدیل تهدید به فرصت است، گفت: با اجرای این پروژه نــه‌تــنــهــا مــشــکلات بــهــداشــتـــی و زیست‌محیطی منطقه برطرف می‌شود، بلکه استفاده مجدد از پساب در صنعت فولاد و کاهش چشمگیر وابستگی ذوب‌آهن به زاینده‌رود را در پی دارد.

NONE
11:04 - پنجشنبه

جهاد روشنایی در فلاورجان

42 نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس به ارزش 20 میلیارد تومان برای 42 خانواده محروم راه‌اندازی و نصب شد. فرمانده سپاه ناحیه فلاورجان با اعلام این خبر گفت: کمک به افزایش تولید برق کشور و ایجاد منبع درآمد برای خانواده‌ها از طریق خرید هزینه برق متقاضیان توسط اداره برق و شرکت توانیر، از جمله مزایای این طرح است.

NONE
10:20 - پنجشنبه

هوشمند‌سازی شبکه آب فلاورجان

مدیر آبفای منطقه فلاورجان گفت: پروژه تله‌متری (هوشمندسازی شبکه) در این شهرستان در حال اجراست. تاکنون 35درصد از این شبکه با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون تومان هوشمند‌سازی شده است. محمد مهدی پراندوخ تأکید کرد: ایستگاه‌های بیشتری در حال هوشمندسازی است و تا پایان سال‌جاری این طرح در 10درصد دیگر از شبکه نیز اجرایی می‌شود. تله متری، سیستم مخازن و ذخیره آب است که با یکپارچه‌سازی اطلاعات و ارسال آن به نرم‌افزار ستاد آبفای استان فشار آب، حجم آب، ارتفاع و… از طریق آن رصد می‌شود.

NONE
10:19 - دوشنبه

دسترسی‌های شهر مینادشت نیازمند اصلاح هندسی است

شهردار مینادشت گفت: با توجه به اینکه شهر مینادشت در مجاورت اتوبان ذوب‌آهن و شهرستان نـجـف‌آبــاد واقع شده، دسـتــرســی‌هـــا، ورودی و خروجی‌های این شهر نیازمند اصلاح هندسی و رفع مشکلات ترافیکی است؛ چراکه مشکلاتی ازجمله ناایمنی را برای عبور و مرور شهروندان ایجاد کرده و می‌کند.

NONE
10:10 - پنجشنبه

استفاده از افکار خلاقانه نخبگان محلی

شهردار جدید فلاورجان با اشاره به اینکه با هم‌فکری اعضای شورا از ظرفیت‌های بالقوه شهر بهره خواهیم برد، تأکید کرد تعامل با شهروندان و استفاده از افکار خلاقانه نخبگان محلی که همان خرد جمعی است در دستور کار برنامه‌های شهرداری است. شهردار فلاورجان درآمد پایدار، شهرداری الکترونیک، شهرداری شیشه‌ای، توسعه گردشگری و احیای صنعت توریسم، توسعه متوازن در محله‌های شهر، توسعه فضای سبز و سالم‌سازی محیط‌زیست شهر، شفافیت وانضباط مالی و پیگیری و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی را از اولویت‌های کاری خود برشمرد و گفت: برنامه‌ریزی و تعیین اولویت طرح‌های عمرانی و شهرسازی و تعیین تکلیف شهروندان از رموز کاری شهرداری فلاورجان است؛ به گونه‌ای که با همکاری شهروندان و هم‌فکری اعضای شورای شهر از ظرفیت‌های بالقوه شهر بهره ببریم و به فعلیت برسانیم و روح پویایی و انسجام را در جامعه تزریق کنیم.

NONE
10:09 - پنجشنبه

کمبود فضای آموزشی و ورزشی در پیربکران

رئیس اداره آموزش‌وپرورش بخش پیربکران گفت: افزایش آمار مهاجرت از روستاها به بخش پیربکران و مهاجرت اتباع افغانستان به این شهر، در کنار وجود مدارس فرسوده و تخریبی، باعث شده است آمار جمعیت مدارس در سه مقطع آموزشی رو به افزایش باشد. عبدالرضا بکرانی افزود: در روستاها فضای آموزشی کم نیست؛ اما بیشتر مدارس فرسوده هستند که نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی است. او همچنین از کمبود زیرساخت‌های ورزشی خبر داد و تصریح کرد: نبود اعتبارهای ملی ازجمله دلایل مهم این موضوع است.

NONE
09:54 - دوشنبه

توسعه فلاورجان سرعت گرفت

 فرماندار فلاورجان از ریل‌گذاری برای توسعه این شهرستان خبر داد و گفت. طرح‌های عمرانی زیادی در سطح این منطقه در دست اجراست که فلاورجان را در مسیر توسعه قرار داده است. احداث فازاول بلوار بین دو روستای طاد ونرگان، بوستان غدیر شهر کرسگان، کانال آبیاری در روستاهای قلعه میر، زازران، کروچ، طاد، کشتارگاه تمام‌صنعتی قهدریجان، ساختمان دهیاری روستای کارویه، تــبــدیــل 30 کـیـلــومــتــر شــبــکــه‌هــای برق شهرستان به کابل خودنگه‌دار و ساختمان دهیاری در روستای کروچ از جمله طرح‌هایی است که به گفته علی ساعدی در سطح فلاورجان به بهره‌برداری رسیده یا در حال اجراست.