80 میلیارد تومان پروژه برای منطقه7

آیین افتتاح و بهره‌برداری از پـروژه‌هــای عـمـرانـــی مـنـطـقـه7 شهرداری اصفهان با هزینه‌ای بالغ‌بر 80 میلیارد تومان در بیستمین برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» به‌صورت غیرحضوری برگزار شد. رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این آیین گفت: دانش‌آموزان در بوستان آرزوی منطقه7 در کنار تـفـریـــح، از آمـوزش‌هــای خـوبــی برخوردار می‌شوند؛ زیرا زمینه آموزش بخشی از دروس علوم و فیزیک در اسباب‌بازی‌های بوستان فراهم‌شده است. علیرضا نصر اصفهانی با ابراز خرسندی از افتتاح پروژه‌های متعدد در منطقه7، اظهار کرد: بوستان آرزو، بوستانی بسیار متفاوت در شهر است؛ به‌طوری‌که هر فرد پس از وارد شدن، مسائل علمی را می‌آموزد؛ همچنین دانش‌آموزان در کنار تفریح از آموزش‌های خوبی برخوردار می‌شوند؛ زیرا زمینه آموزش بخشی از دروس علوم و فیزیک در اسباب‌بازی‌های بوستان فراهم‌شده است. او تصریح کرد: امید است احداث بوستان آرزو، بنیانی برای افزایش حرکت‌های خوب در احداث پارک‌های مفید در شهر باشد.

تاریخ انتشار: 09:16 - دوشنبه 1399/09/24
مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه
no image

رئـیـس شـورای اسـلامـی شـهــر اصفهان با بیان اینکه پروژه‌های بهره‌برداری‌شده در نقاط مختلف شهر، بخشی از نیازهای شهروندان را برطرف می‌کند، گفت: اگر در شهر سینما، بوستان یا پل‌های متعدد افتتاح می‌شود، بخشی از نیازهای مردم برای زیست بهتر در شهر است. نصر اصفهانی اظهار کرد: امید است برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» منجر به افزایش امیدواری مردم، ایجاد رقابت سالم بین مناطق شهری و سرعت‌بخشی در اجرای پروژه‌ها شود. او با تأکید بر اینکه سرعت در اجرای پروژه‌ها نباید باعث کاهش کیفیت آن‌ها شود، بیان کرد: معتقدیم هر امکانی که در شهر برای مردم مهیا می‌شود، باید زود بهره‌برداری شود و بر استفاده از پروژه‌های افتتاح‌شده نظارت جدی‌تری شود.

تحقق آرزوهای کودکان شهر

شهردار اصفهان در این آیین با اشاره به پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی گفت: در صورت تحقق وعده‌های داده‌شده از سوی دولت، این پروژه در موعد مقرر افتتاح خواهد شد. قدرت‌اله نوروزی اظهار کرد: کلنگ احداث خیابان‌های بهشتی و عبدالرسول زرینکوب به زمین زده شد و چند پروژه دیگر به بهره‌برداری رسید. او با اشاره به پروژه بوستان آرزو افزود: این بوستان با سبک جدید احداث شد و در اختیار کودکان، دانش‌آموزان و معلمان قرار گرفت؛ زیرا در آن تأسیسات و امکاناتی فراهم شده تا بخشی از دروس فیزیک برای دانش‌آموزان قابل‌درک و فهم باشد و درک عمیقی از مباحث تئوری با آزمایش‌هایی که در بوستان انجام می‌دهند، داشته باشند. شــهـردار اصــفـهــان ادامـــه داد: بخش‌های دیگر بوستان آرزو، تحقق آرزوها را بیان می‌کند و جنبه آموزشی و اندیشیدن دارد. نوروزی خاطرنشان کرد: در منطقه7 چند پروژه دیگر از جمله پیاده‌روسازی، خیابان‌سازی و اصلاح دوربرگردان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و درمجموع شاهد افتتاح بیش از ۸۰ میلیارد تومان پروژه در این منطقه هستیم. او تأکید کرد: با توجه به اینکه اصفهان برای پیوستن به شبکه شهرهای دوستدار کودک در تلاش است و مراحل اولیه آن را در یونیسف طی کرده، باید در این شهر پارک‌های ویژه‌ای برای کودکان داشته باشیم تا کودکان علاوه بر تفریح، از آموزش نیز برخوردار شوند.

افتتاح مجازی سالن اجتماعات گلستان‌شهدا

شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهان شهر دوستدار سالمند است، گفت: در این شهر برخی امکانات برای سالمندان در نظر گرفته شده که این امکانات را در پارک‌های شهر گسترش خواهیم داد. نوروزی با اشاره به فعالیت‌های شهرداری در سه‌ماه پایانی سال گفت: شعار «هر یکشنبه، یک افتتاح» پابرجاست و هر هفته نه‌تنها یک افتتاح داریم، بلکه شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و خدماتی زیادی در مناطق مختلف شهر هستیم که شهروندان از ثمرات آن‌ها بهره‌مند شده‌اند. او ادامه داد: آیین افتتاح رسمی پل آفتاب و ادامه بلوار فرزانگان تا پایان امسال برگزار خواهد شد؛ همچنین پروژه بزرگ مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهم‌سطح شهید سلیمانی بهره‌برداری می‌شود. شهردار اصفهان با اشاره به پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان تأکید کرد: در صورت تحقق وعده‌های داده شده از سوی دولت، این پروژه نیز در موعد مقرر افتتاح خواهد شد. نوروزی با تأکید بر اینکه پروژه سالن اجتماعات گلستان‌شهدا آماده افتتاح و بهره‌برداری است، اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی و استمرار این شرایط، پروژه را به‌صورت مجازی افتتاح خواهیم کرد.

آب شور؛ معضل اصلی فضای سبز منطقه7

در ادامه این آیین، مدیر منطقه7 شهرداری اصفهان گفت: منطقه7 از تفکیک منطقه 3 در سال 59 به دو منطقه 3 و 7 تشکیل شد. مرکز ساختمان اولیه شهرداری منطقه7 ابتدا در کنار باقوشخانه بوده است و سال 87 به دلیل تراکم جمعیت و گستردگی منطقه به 14 و 7 تقسیم شد. علی‌اصغر شاطوری با اشاره به اینکه خیابان‌های بعثت، گلستان، اتوبان چمران، شهدا، کاوه، پل شریعتی و جاده گاز محدوده منطقه7 هستند، تصریح کرد: منطقه7، از 12 محله کوی میلاد، رحیم‌آباد، برازنده، اشراق، فروردین، شاهد، مولوی، پوریای‌ولی و… تشکیل شده است. او افزود: مساحت منطقه 2800 هکتار است که 1357 هکتار آن مساحت قانونی منطقه7 است که در این محدوده خدمات ارائه می‌شود و بیش از 500 هکتار حریم داریم که فقط باید آن را حفظ کنیم و درآمدی برای منطقه ندارد. مدیر منطقه7 شهرداری اصفهان با بیان اینکه مساحت بافت فرسوده منطقه 164 هکتار است، ادامه داد: 283 هکتار مساحت فضای سبز منطقه بوده که سرانه هر ساکن این منطقه 15 مترمربع است. همچنین مساحت معابر دوهزار کیلومتر است.
شاطوری افزود: براساس نظرسنجی و نیازسنجی و برای رعایت اصول کار با اطلاعات میدانی در منطقه و برداشت و مطالعاتی که معاونت پژوهش هر سال انجام می‌دهد، بیانیه مشکلات و اقدامات کلان منطقه7 با همکاری همکاران منطقه تهیه و فعالیت‌ها بر اساس همین موضوع سیاست‌گذاری شد.
او گفت: مشکلات کلان منطقه، شوری و کمبود آب برای فضای سبز منطقه است که این مشکل بررسی شد؛ از همین رو باید به سمت احداث مخازن فضای سبز، ایستگاه پمپاژ و انتقال پساب حبیب‌آباد می‌رفتیم که در این راستا سه مخزن هفت هزار و 500 مترمکعبی در منطقه احداث کردیم.
مدیر منطقه7 شهرداری اصفهان با بیان اینکه خط کلکتور شمال‌جنوب منطقه را احداث کردیم و اکنون در حال احداث تصفیه‌خانه جنب این محل هستیم، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این موضوع، شاهد انقلابی در فضای سبز شمال اصفهان خواهیم بود. شاطوری بیان کرد: این پروژه یکی از اقدامات زیربنایی و اصولی در شمال شهر اصفهان است که می‌تواند فضای سبز شمال اصفهان را دگرگون کند.

رینگ سوم ترافیکی در محدوده چمران، نیاز به بازسازی دارد

شاطوری با اشاره به اینکه یکی از مشکلات منطقه، ترافیک محور چمران است، گفت: از چند سال قبل مشکلات مختلفی در این محور وجود داشت که دسترسی خیابان‌های شمال و جنوب، امنیت کم عابر پیاده و رانندگان خودرو از مهم‌ترین مشکلات این بخش از رینگ سوم ترافیکی شهر است. به همین سبب باید برای این بخش که حدود سه کیلومتر رینگ ترافیکی شهر اصفهان حدفاصل لاله تا چمران است، فکر اساسی شود. به همین دلیل پیشنهاد‌هایی ارائه و در شورای سیاست‌گذاری هم مطرح و گزینه‌های متعدد بررسی شد. البته تاکنون این مشکل به سرانجام تصمیم‌گیری نرسیده است.
او افزود: روزانه تصادف‌های وحشتناکی در این قسمت داریم و با توجه به استفاده مردم از این بخش رینگ، می‌طلبد شهرداری و شورا با جدیت بیشتری به این مشکل بپردازند که البته یکی از دلایل نپرداختن به این مشکل، ترافیک بالای این نقطه است.
شاطوری گفت: مشکـلات جـاری دیگر منطقه، خیابان‌سازی در سطح منطقه بود؛ چراکه براساس طرح تفصیلی، خیابان‌های متعددی باید ساخته می‌شد؛ اما نیاز به آزادسازی داشت، از سوی دیگر با توجه به تورم نباید فرصت را از دست می‌دادیم و باید زودتر املاک را آزادسازی می‌کردیم.
او درباره خیابان‌ها و پیاده‌روهای احـداث‌شـده در منطقه7 نیز اظهار کرد: بازسازی بلوار پرستار، سامان‌دهی بلوار زیتون، احداث پل عابر روی مادی برازنده، بازسازی کلی خیابان‌ها و مادی ایمان، ساخت پل‌های سواره‌رو روی مادی ایمان، احداث خیابان آل یاسین، احداث خیابان یکتا، احداث مسیر دوچرخه خیابان کاوه، پیاده‌روسازی خیابان کاوه تا گلستان، پیاده‌روسازی خیابان مدرس و بازسازی خیابان گلستان طی دوره اخیر در منطقه صورت گرفت.
مدیر منطقه7 شهرداری اصفهان تصریح کرد: خیابان‌های مجموعه بهاران، میدان حج، سامان‌دهی خیابان بعثت و ادامه خیابان شهید احمدی نیز هم‌اکنون در دست احداث است. او بیان کرد: خیابان شهید زرین کلنگ‌زنی می‌شود که این خیابان در بافت فرسوده منطقه واقع شده است. همچنین احداث و توسعه فضای سبز منطقه را در دستور کار داریم که یکی از مشکلات در منطقه سرانه پایین فضای سبز خصوصا در جنوب چمران بود که در این راستا احداث بوستان بهاران و پارک‌های حاشیه‌ای خیابان گلستان صورت گرفت. شاطوری افزود: همچنین در منطقه بازسازی مادی چشمه خونین و سایر مادی‌ها انجام می‌شود. مدیر منطقه7 شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه بوستان آرزو در خیابان شهدای مسجد فاطمیه احداث شده و جزو پروژه‌های افتتاحی در منطقه است، گفت: برای توسعه فضای سبز منطقه، تملک پنج هزار متر فضای سبز مولوی و سامان‌دهی پارک خیابان میخک را انجام دادیم. شاطوری ادامه داد: بوستان آرزو یک سایت علمی‌آموزشی فیزیک است که در مساحت ۹ هزار مترمربع و با هزینه‌ای بالغ بر 23 میلیارد ریال با هدف فضاسازی برای خلاقیت کودکان و نوجوانان ساخته شده است. اسباب‌بازی‌های این بوستان با دید خلاقیت آموزشی از جمله یادگیری قوانین فیزیک شامل پیچ ارشمیدس، چرخه نور، ژنراتور بشقاب صدا، اهرم‌ها، کوره خورشیدی و… انتخاب شده؛ اما اسباب‌بازی‌های معمولی هم در آن به‌کاررفته است؛ همچنین بخشی ویژه اسکیت و بخشی برای سایت بازی ویژه کودکان 4 تا 14 سال هم دارد. در کنار بوستان آرزو، فرهنگ‌سرای تخصصی کودک به مساحت تقریبی ۵۰۰ مترمربع هم دیده شده که در آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

احداث مجموعه چندمنظوره 17 هزارمتری در خیابان گلستان

مدیر منطقه7 شهرداری اصفهان افزود: در این دوره مدیریت شهری به پروژه‌های توسعه‌ای پرداختیم که در این راستا بازسازی کتابخانه کاوه، احداث ساختمان مدیریت بحران با پیشرفت 70 درصد در باغ فدک، بازارچه باغ فدک، احداث مرکز توانمندسازی بانوان با 50درصد پیشرفت، احداث سرویس بهداشتی در مسیر خروجی شهر و احداث پارک خلاقیت در کنار بوستان آرزو در مراحل اجرا یا پایانی است. شاطوری ادامه داد: پروژه احداث پارکینگ قدس با مشارکت مالکان در حال تأیید نقشه‌هاست و تا پایان سال کلنگ‌زنی می‌شود. او با بیان اینکه در خیابان گلستان 17هزار مترمربع پروژه چندمنظوره شامل سالن ورزشی، مجموعه فرهنگی، فضای سبز و پارکینگ در مراحل پایانی احداث است، گفت: برای سامان‌دهی حاشیه‌نشینی در شهرک ولیعصر چاره‌ای جز سامان‌دهی شهرک ولیعصر نداشتیم. در این راستا، ورودی این شهرک را به طول دو کیلومتر با فضای سبز 20 هزار مترمربع احداث کردیم. او افزود: برای تسهیل در بازسازی بافت فرسوده منطقه، دفتر تسهیلگری را راه‌اندازی کردیم و هم‌اکنون در بافت فرسوده منطقه، مهاجران دیگر کشورها با قرارداد اجاره و خرید خانه‌ها سکونت پیدا کرده‌اند.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط