روایت ذهنی ما

اولین برخورد با فیلم روایت ذهنی مـــاســت که لاجـــــرم بصری است. روایت ذهنی هـمان روایت فریم‌هاست، فریم‌هایی که با بازوی واقعیت یا بهتر بگویم با بازوی امکان، جان می‌گیرد و تداوم پیدا می‌کند و تو را به جهان فیلم نزدیک می‌کند. جهانی که حالا چرخ هایش به واسطه تخیل و امکان به پویش در آمده و تبدیل به عکس‌های متحرکی شده که واقعی به نظر می‌رسد.

تاریخ انتشار: 07:56 - پنجشنبه 1400/04/10
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
no image

اصفهان شهری است با طعم هنر، آجر به آجرش روایتگر است و بیانگر زیبایی‌شناسی بصری. سخت می‌شود تو در اصفهان زیست کنی و روایتگر زیبایی که هر روز از نظرت می‌گذرد نباشی.
بستری از معماری، موسیقی، هنر چنان تو را در سیطره خود می‌گیرند که برای اهلش قطعا نتیجه‌ای جز پرورش یک ذهن خلاق تصویرگر نخواهد داشت. وقتی تو در اصفهان هستی منتظرم تا ببینم به چه اندازه خلاقانه میراث‌دار شهری هستی که لحن بصری ویژه‌ای دارد.
دوستان فیلم‌ساز خلاقم در اصفهان و شهرهای نزدیک مشابه خوب می‌دانند که چگونگی خوانش بصری، یعنی آن طور که در ترکیب‌بندی ظاهر می‌شود: از انتخاب لنز بگیر تا زوایه، قاب‌بندی و نور،به فهم بصری قصه که فیلم می‌شود بیشتر از آن چیزی که تصور می‌کنیم کمک می‌کند. این امر یک ادعا نیست؛ من آن را در فیلم‌های شما دیده‌ام.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    آرمان فیاض

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط