دو نیمه نسبتا متفاوت

تیم‌های اصفهانی در نیم‌فصل دوم لیگ برتر عملکرد بهتری نسبت به نیم‌فصل اول ارائه کردند؛ اما روند امتیازگیری بهتر نیز نتوانست برای تحقق خواسته‌های دو تیم به کار آن‌ها بیاید. پرونده لیگ حرفه‌ای در فصل بیستم با پنـجـمـیـن قـهـرمـانـی متوالی تیم پرسپولیس مختومه شد تا هیجان فوتبال باشگاهی برای مدتی فروکش کند. با پایان یافتن لیگ فرصت مناسبی فراهم شده تا نگاه دقیق‌تری به عملکرد تیم‌ها در طول لیگ داشته باشیم و به این بهانه روند نتیجه‌گیری دو نماینده فوتبال را بررسی کنیم.

تاریخ انتشار: 10:07 - چهارشنبه 1400/05/13
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

قهرمانی نیم‌فصل دوم تیم سپاهان

سپاهانی‌ها لیگ بیستم را در حالی شروع کردند که عمده هواداران این تیم از انتخاب محرم نویدکیا به‌عنوان سرمربی رضایت داشتند و این انتخاب را مقدمه‌ای برای روزهای خوب تیم اصفهانی قلمداد می‌کردند؛ اما در مقابل عده دیگری نیز با توجه به عدم تجربه مستقل نویدکیا در مقام مربی، به این انتخاب با دید تردید نگاه می‌کردند.
باخت اول سپاهان در برابر تیم گل‌گهر سیرجان تردیدها در خصوص کادر فنی جدید تیم سپاهان را افزایش داد؛ اما به مرور زردها همان تیمی شدند که هواداران انتظار داشتند.
تیم سپاهان در نیم‌فصل اول لیگ از 15 بازی برگزارشده، 8 برد و 4 مساوی به دست آورد و سه باخت متحمل شد که در نهایت امتیاز 28 را برای این تیم به دنبال داشت.
یاران محرم در نیم‌فصل اول با میانگین امتیازی 1/866 و با دو امتیاز اختلاف امتیاز نسبت به تیم اول در رده دوم جای گرفتند.
در نیم‌فصل دوم، روند امتیازگیری تیم سپاهان بهتر شد و با 37 امتیاز به کارش پایان داد که با 9 امتیاز بیشتر نسبت به نیم‌فصل اول و با 65 امتیاز لیگ را به پایان برد که به لحاظ تفاضل گل بهتر، بالاتر از تیم پرسپولــیــس ایـستـاد.
سرخ‌پوشان پایتخت، در نیم‌فصل اول، 30 امتیاز و در نیم‌فصل دوم 37 امتیاز گرفتند که این مجموع امتیازها رأی به قهرمانی این تیم داد.

دو رتبه چهاردهمی

تیم ذوب‌آهن در حالی لیگ بیستم را شروع کرد که به‌واسطه عملکرد ضعیف در لیگ نوزدهم، انتظار می‌رفت با عبرت گرفتن از شرایطش تیم بهتری را راهی لیگ کند؛ بااین‌حال گاندوهای اصفهانی در هفته‌های اول نیم‌فصل امتیازهای زیادی را از دست دادند.
رحمان رضایی شروع خوبی با ذوب‌آهن نداشت و در هفته‌های اولیه لیگ، عملکرد تیمش را به مسائل داوری نسبت می‌داد؛ اما در ادامه نیز عملکرد این تیم تعریفی نداشت تا مدیران باشگاه ذوب‌آهن برای تغییر رضایی، مجاب شوند.
این مربی در طول دوره حضورش در ذوب‌آهن، مربی پرحاشیه‌ای بود و اختلافات زیادی با مدیریت باشگاه پیدا کرد و در نهایت نیز به نیم‌فصل نرسیده، ناچار به خداحافظی با گاندوها شد. ذوب‌آهن تحت هدایت رضایی در 14 بازی آمار یک پیروزی، 8 تساوی، 5 شکست، 14 گل زده، 20 گل خورده و تفاضل گل 6- را به نام خود ثبت کرد که 11 امتیاز به‌دست‌آمده و رتبه چهاردهمی ره‌آورد حضور این مربی روی نیمکت بود.
پس از برکناری رضایی، برای یک بازی میلیچ روی نیمکت ذوبی‌ها نشست تا یک باخت نیز به نام این مربی ثبت شود.
برای نیم‌فصل دوم حسینی هدایت تیم ذوب‌آهن را برعهده گرفت و شناخت او از ذوبی‌ها و عملکرد او در تیم‌های تحت هدایتش باعث شده بود تا ذهنیت مثبتی در خصوص حضور این مربی روی نیمکت گاندوها وجود داشته باشد؛ اما در عمل ذوب‌آهن تا هفته پایانی درگیر بود و اگر برد تراکتورسازی مقابل سایپا نبود، قطعا رأی به سقوط این تیم داده می‌شد.
ذوب‌آهن با مربیگری حسینی به 4 برد و 3 تساوی رسید و 8 شکست متحمل شد. رحمان رضایی با میانگین امتیاز ۰.۷۸ ذوب‌آهن را ترک کرد و مجتبی حسینی با میانگین امتیاز ۰.۹۳ لیگ را به پایان رساند تا عملکرد دو مربی تفاوت چندانی نداشته باشد؛ بااین‌حال پیش از آنکه لیگ خاتمه پیدا کند و تکلیف ماندن یا نماندن ذوب‌آهن مشخص شود، مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اعلام کرد برای لیگ آینده با حسینی همکاری خواهند کرد که این موضوع از رضایت باشگاه نسبت به عملکرد فنی سرمربی تیمشان حکایت دارد.
ذوب‌آهن نیم‌فصل اول را با رتبه چهاردهمی به پایان برد و تیم‌های نــســاجــی و مــاشـیــن‌ســازی تبریز رتبه‌های پانزدهم و شانزدهم را در اختیار داشتند که تیم تبریزی خیلی زود راهی لیگ دسته یک شد؛ اما تیم نساجی در نیم‌فصل دوم روند بهتری داشت و با رتبه دوازدهم به کارش پایان داد.
سبزپوشان اصفهانی هر دو نیم‌فصل را با یک رتبه به پایان بردند؛ اما در نیم‌فصل دوم 4 امتیاز بیشتر گرفتند، هرچند این کسب امتیاز بیشتر نیز نتوانست کمکی به این کند و اگر تیم سایپا در هفته‌های پایانی لیگ عملکرد ضعیفی را به نمایش نمی‌گذاشت، تیم اصفهانی به دسته پایین‌تر سقوط می‌کرد. تیم سایپا در نیم‌فصل اول 17 امتیاز گرفت که 6 امتیاز نیز از ذوب‌آهن بیشتر بود؛ اما این تیم در نیم‌فصل دوم تنها 9 امتیاز گرفت تا سقوطش به دسته پایین‌تر قطعی شود.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    مهری مصور

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط